طرز تهیه دوپیازه سیب زمینی

به گزارش مجله توسعه دهنده، دو پیازه سیب زمینی یکی از انواع غذاهای ساده ایرانی است که اصالت آن متعلق به شهر شیراز می باشد

طرز تهیه دوپیازه سیب زمینی

به گزارش خبرنگاران به نقل از چی شی

مواد لازم برای 4 نفر
سیب زمینی عظیم2 عدد
پیاز4 عدد متوسط
رب گوجه فرنگی1 قاشق غذاخوری
جعفری (اختیاری)1 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی

دستور پخت دو پیازه سیب زمینی

مرحله اول

برای تهیه دوپیازه ابتدا سیب زمینی ها را به همراه 2 پیمانه آب و مقداری نمک داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم و روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا آب سریعتر به جوش بیاید و سیب زمینی ها آبپز شوند.

مرحله دوم

پس از اینکه سیب زمینی ها آبپز شدند، پوست شان را جدا می کنیم و انها را به صورت مکعبی کوچک خرد می کنیم. در صورت تمایل می توانیم سیب زمینی ها را به صورت کامل له کنیم، اما خرد کردن سیب زمینی ها باعث می گردد غذا ظاهر زیباتری داشته باشد.

مرحله سوم

در این مرحله پیازها را به صورت نگینی یا خلالی به سلیقه خود خرد می کنیم، سپس به همراه مقداری روغن مایع داخل یک تابه مناسب تفت می دهیم تا پیازها سبک و شیشه ای شوند، سپس مقداری فلفل سیاه و زردچوبه اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

حالا پیاز و ادویه ار یک دقیقه دیگر تفت می دهیم تا با هم یکدست شوند. در ادامه رب گوجه فرنگی را به تابه اضافه می کنیم و به خوبی تفت می دهیم تا علاوه بر اینکه رنگش باز گردد، طعم و بوی خامی اش نیز گرفته گردد.

مرحله پنجم

پس از اینکه رب گوجه فرنگی را به خوبی تفت دادیم، سیب زمینی های خرد شده را به همراه جعفری به تابه اضافه می کنیم و به آرامی مواد را مخلوط می کنیم تا با هم یکدست شوند. در خاتمه غذا را به همراه نان تازه و ماست سرو می کنیم.

برای مشاهده دستور العمل غذای ساده و سریع کلیک کنید.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 10 بهمن 1399 بروزرسانی: 10 بهمن 1399 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 1517

به "طرز تهیه دوپیازه سیب زمینی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه دوپیازه سیب زمینی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید