سند راهبری توسعه اندازه شناسی کشور در فناوری نانو تدوین شد

به گزارش مجله توسعه دهنده، به گزارش خبرنگاران به نقل از ستاد توسعه فناوری نانو،سند راهبری توسعه اندازه شناسی کشور در فناوری نانو (نانومترولوژی) با حضور تعدادی از اعضای ستاد ویژه توسعه فناوری نانو و سازمان ملی استاندارد، در محل سازمان ملی استاندارد ایران امضاء شد. این سند، پوشش دهنده یک افق برنامه ای 5 ساله(از 1400 تا 1404) بوده و دستاورد مهم آن توسعه اندازه شناسی نانو و بهره مندی از مزایای آن برای توسعه کاربردی فناوری نانو در کشور است.

سند راهبری توسعه اندازه شناسی کشور در فناوری نانو تدوین شد

این سند، با توجه به اهمیت و نقش بسزای توسعه اندازه شناسی نانو در پیشرفت و توسعه این فناوری در کشور، دارای مباحث زیرساختهای لازم اندازه شناسی در فناوری نانو، همکاریهای مؤثر و سازنده با سازمانهای ملی، منطقهای و بین المللی اندازه شناسی،نظام ملی اندازه شناسی نانو معتبر در سطوح منطقهای و بین المللی،مؤثر در ایجاد ارزش افزوده مالی برای فراوری، صادرات محصولات و خدمات در حوزه فناوری نانو از منظر ملی و بین المللی است.

بعلاوه ایجاد و توسعه پویا و پایدار اندازه شناسی نانو در علوم، فناوری و صنعت نانو در کشور،ایجاد و توسعه تعاملات با مراکز بین المللی نانومترولوژی در راستای پشتیبانی و حمایت از توسعه فراوری و صادرات محصولات در حوزه فناوری نانو،دستیابی به سهم مناسبی از ارزش افزوده مالی با بهره گیری از نظام اندازه شناسی نانو در کشور از اهداف این سند است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 آذر 1400 بروزرسانی: 18 آذر 1400 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 1998

به "سند راهبری توسعه اندازه شناسی کشور در فناوری نانو تدوین شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سند راهبری توسعه اندازه شناسی کشور در فناوری نانو تدوین شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید