راه اندازی قطار گردشگری زاهدان میرجاوه

به گزارش مجله توسعه دهنده، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گفت: با هماهنگی با اداره کل راه آهن جنوب شرق کشور به زودی قطار گردشگری زاهدان میرجاوه راه اندازی می گردد.

راه اندازی قطار گردشگری زاهدان میرجاوه

میراث آریا: روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان، مجتبی میرحسینی روز 18 آبان ماه 1400 اظهار کرد: در نشست با رئیس گروه مسافری اداره کل راه آهن جنوب شرق کشور توافق های لازم برای راه اندازی قطار گردشگری زاهدان میرجاوه با توجه به مزیت ویژه مرز و جاذبه های طبیعی و تاریخی راستا و حاشیه تفتان صورت گرفت.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اضافه نمود: این طرح در مرحله اول از راستا زاهدان به میرجاوه و بالعکس انجام می گردد.

او ادامه داد: راه آهن زاهدان میرجاوه درواقع ادامه راه آهن هندوستان است که از سال 1916 میلادی ساخت خط ریلی آن آغاز شد.

میرحسینی اعلام کرد: آثار تاریخی به جای مانده از این راستا تبدیل به جاذبه گردشگری شده است که با شناسایی، برداشت و ثبت این راستا امیدواریم باعث افزایش سفرهای تفریحی در راستا زاهدان میرجاوه باشیم.

او گفت: بعلاوه با بهبود شرایط گردشگران خارجی را نیز به وسیله همین شبکه حمل و نقل می توان جابجا کرد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اضافه نمود: باتوجه به اینکه حدود یک قرن از ایجاد خط آهن زاهدان ایران و کویته پاکستان می گذرد اما به علت تفاوت در عرض خط تا به امروز مورد بهره برداری جدی قرار نگرفته است.

او گفت: راه آهن میرجاوه تنها خط عریض دنیاست که از کویته پاکستان آغاز شده و تا زاهدان حدود 20 ایستگاه دارد.

میرحسینی یادآور شد: در حال حاضر بسیاری از مردم کشور پاکستان خواهان سفر به ایران و زیارت امکان مذهبی ایران هستند، اما با توجه به سخت بودن تردد جاده ای در مرزها، راه اندازی قطار مسافربری زاهدان میرجاوه می تواند گامی موثر در راستای حل این مشکل باشد.

او گفت: بهبود شرایط امنیتی و مالی دو طرف مرز وابسته به افزایش تعاملات مرزی و تسهیل در انجام سفرهای با برنامه سفر به وسیله دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری دو طرف مرز است چرا که هم اشتغال ایجاد خواهد شد هم نسخه مناسب برای کاهش فقر و نابرابری خواهد بود.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 17 آذر 1400 بروزرسانی: 17 آذر 1400 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 1997

به "راه اندازی قطار گردشگری زاهدان میرجاوه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی قطار گردشگری زاهدان میرجاوه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید