راه اندازی قطار زنجان تهران با رعایت پروتکل های بهداشتی

به گزارش مجله توسعه دهنده، خبرنگاران/زنجان مدیرکل راه آهن شمال غرب گفت: در حال حاضر فقط یک رام قطار در محور زنجان تهران با رعایت پروتکل های بهداشتی فعالیت می نماید.

راه اندازی قطار زنجان تهران با رعایت پروتکل های بهداشتی

علی خدایی در گفت وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: پس از شیوع کرونا برای جلوگیری از سفرهای غیرضروری و انتقال ویروس، حرکت قطارهای مسافربری متوقف شد اما با فروکش کردن فرایند ابتلا و نیز با رعایت پروتکل های بهداشتی، تعدادی از قطارها به چرخه سیر و حرکت بازگشت.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر یک رام قطار در جهت زنجان تهران فعالیت خود را از سر گرفته است، بیان نمود: این قطار ساعت 6:50 از تهران و ساعت 14:30 از زنجان حرکت می نماید و چنانچه ضوابط فاصله گذاری اجتماعی اجازه دهد و مسافران استقبال نمایند، تعداد قطارها افزایش می یابد.

مدیرکل راه آهن شمال غرب با اشاره به اینکه پیش از شیوع کرونا سه نوع قطار مسافران را به مشهد مقدس جابه جا می کرد، مطرح نمود: طی چند روز اخیر دوباره یک قطار راه اندازی شد اما به دلیل استقبال نکردن مسافران فعلا تا 14 خردادماه متوقف است و پس از آن با مناسب بودن شرایط احتمال راه اندازی مجدد وجود دارد.

وی یادآور شد: در این مدت قطارهای باری فعالیت خود را با رعایت پروتکل های بهداشتی انجام دادند و راه آهن این آمادگی را دارد با درخواست تولیدنمایندگان، خطوط ریلی را به مراکز صنعتی متصل کند تا با احداث ایستگاه های بارانداز، حمل و نقل بار با سهولت بیشتری انجام گردد.

خدایی همچنین به دو خطه کردن راه آهن زنجان قزوین اشاره نمود و گفت: این محور در حال حاضر بیش از 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در صورت تزریق اعتبار مورد احتیاج امیدواریم تا انتها سال جاری به بهره برداری برسد.

وی با اشاره به اینکه این پروژه در فازهای مختلف انجام می گردد، توضیح داد: در بخش هایی از این پروژه زیرسازی به انتها رسیده و ریل گذاری هم اجرا شده است، ضمن اینکه ارتقای سرعت قطارها و استفاده از قطارهای برقی بستگی به دوخطه شدن این محور دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 1139

به "راه اندازی قطار زنجان تهران با رعایت پروتکل های بهداشتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی قطار زنجان تهران با رعایت پروتکل های بهداشتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید