راننده مهمترین عامل جلوگیری از تصادفات است

به گزارش مجله توسعه دهنده، خبرگزاری خبرنگاران- وزیر راه و شهرسازی گفت: مهمترین عامل بازدارنده از تصادفات جاده ای، راننده است و باید خودروسازان به ارتقای کیفیت و ایمنی محصولاتشان توجه کنند.

راننده مهمترین عامل جلوگیری از تصادفات است

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، محمد اسلامی در حاشیه مراسم نوسازی ناوگان کرایه ای بین شهری در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه جاده، انسان، وسیله نقلیه و شرایط محیطی چهار عامل بروز تصادفات است، اظهار داشت: همواره بر ایمن بودن خودرو تاکید داریم و در این امر تاکید ما، هم ایمنی خودرو های داخلی و هم خودرو های خارجی بوده است.

وزیر راه و شهرسازی افزود: خودرو های داخلی هم باید بر اساس استاندارد های ملی ضوابط ایمنی را رعایت کنند و اگر خودرویی الزامات و استاندارد های لازم را نداشته باشد، پلیس راهور نیروی انتظامی اجازه پلاک شدن این خودرو و تردد را نمی دهد و خودرو سازان نیز باید نسبت به ارتقای صنعت خودرو سازی اهتمام داشته باشند.

وی عامل اصلی 86 درصد تصادف جاده ای کشور را ناشی از خطای انسانی دانست و گفت: 95 درصد این تصادفات رانندگی، به دلیل بی توجهی راننده به جلو، خستگی، خواب آلودگی و ناتوانی وی در کنترل خودرو است.

اسلامی همچنین درباره احتمال ورود خودرو های دیگر به طرح نوسازی ناوگان تاکسی کرایه بین شهری افزود: استاندارد های نوسازی ناوگان سواری کرایه بین شهری را وزارت راه و شهرسازی تعیین می کند و در چنین قرارداد هایی اتحادیه های مرتبط از جمله اتحادیه سواری کرایه های برون شهری و کارخانه داخلی سازنده خودرو در تعیین نوع ناوگان، مذاکرات را انجام خواهند داد و ما دخالتی در نوع خودرو های این قرارداد ها نداریم همچنین، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای تسهیلات نوسازی ناوگان را با همکاری شبکه بانکی ارایه می دهد.

وزیر راه و شهرسازی در خصوص تفاوت قیمت کامیون های وارداتی با عمر سه سال و کامیون های تولید داخل، توضیح داد: در ناوگان باری جاده ای هم اکنون در شرایط بحرانی قرار داریم و 55 هزار دستگاه کامیون بالای 40 سال فرسوده در جاده ها هستند که در قانون نوسازی، تامین فقط 10 درصد آن طبق قانون بند 3 ماده 30 از محل ورود کامیون های وارداتی با عمر زیر سه سال خواهد بود و بقیه از تولیدات داخلی تامین خواهد شد و این یعنی باید فرایند تولید و عرضه کامیون سرعت بگیرد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 4 اسفند 1399 بروزرسانی: 4 اسفند 1399 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 1563

به "راننده مهمترین عامل جلوگیری از تصادفات است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راننده مهمترین عامل جلوگیری از تصادفات است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید