دلیل غیرمنتظره اعتیاد به توییتر، اینستاگرام و دیگر شبکه های اجتماعی

به گزارش مجله توسعه دهنده، ایرنا نوشت: پژوهش یک تیم بین المللی نشان داد که فقر با اعتیاد به استفاده از رسانه های اجتماعی مرتبط است.

دلیل غیرمنتظره اعتیاد به توییتر، اینستاگرام و دیگر شبکه های اجتماعی

براساس پژوهش یک تیم بین المللی، نوجوانان از خانواده هایی با درآمد کمتر، احتمالاً بیشتر به رسانه های اجتماعی معتاد می شوند. این پژوهش نشان داد که میان نابرابری مالی و استفاده مشکل ساز از شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها ارتباط وجود دارد.

پژوهشگران از جمله فرَنک اِلگار (Frank Elgar) از دانشگاه مک گیل در کانادا، متوجه شدند که برخی از نوجوانان دچار شش (یا بیشتر) رفتار اعتیادگونه بودند؛ مثلاً اظهار کردند هنگامی که از رسانه های اجتماعی استفاده نمی کنند احساس بدی دارند، تلاش می کنند کمتر از این رسانه ها استفاده کنند اما پیروز نمی شوند و از رسانه های اجتماعی استفاده می کنند تا از احساسات منفی فرار کنند. این نوجوانان همان افرادی بودند که از رسانه های اجتماعی به نحوی استفاده می کردند که دچار مشکل می شدند.

شرایط در مدارس بدتر است؛ زیرا در آنجا تفاوت های مالی میان همکلاسی ها بیشتر به چشم می آید. این پژوهش بر روی 179 هزار دانش آموز در 40 کشور انجام شد و نشان داد که به راهبردهایی (استراتژی هایی) نو نیاز داریم تا بتوانیم آن ها را از رسانه های اجتماعی جدا کنیم.

پژوهشگران معتقدند قانونگذاران باید وارد عمل شوند تا رفتارهای آسیب رسان نوجوانان را محدود کنند. این الگوهای منفی شامل ناتوانی در کاهش استفاده از رسانه های دیجیتال یا دروغ گفتن به دوستان و خانواده درباره استفاده از رسانه های اجتماعی است.

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 12 دی 1401 بروزرسانی: 12 دی 1401 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 2299

به "دلیل غیرمنتظره اعتیاد به توییتر، اینستاگرام و دیگر شبکه های اجتماعی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دلیل غیرمنتظره اعتیاد به توییتر، اینستاگرام و دیگر شبکه های اجتماعی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید