راهنمای خرید برترین قلم نوری؛ همراه هوشمند اساتید و هنرمندان

به گزارش مجله توسعه دهنده، در دنیای هنر و خلاقیت دیجیتال امروزی، قلم نوری به عصای جادویی هوشمندی تبدیل شده است که امکان خلق اثر هنری را برایتان فراهم می نماید. با هر خطی که می کشید، هر سایه ای که می زنید و هر رنگی که انتخاب می کنید، به آسانی روی صفحه نمایش ظاهر می گردد. چه طراح گرافیک باشید و چه نقاش می توانید با انتخاب برترین قلم نوری، ذوق هنری خود را به نمایش بکشید.

راهنمای خرید برترین قلم نوری؛ همراه هوشمند اساتید و هنرمندان

مهم ترین ویژگی این قلم ها دقت و حساسیت بی نظیرشان است؛ فشار دست شما، زاویه و سرعت حرکتتان، همگی بر نحوه ترسیم قلم های نوری تاثیر می گذارند. این ابزارها در مقایسه با موس معمولی بسیار پیشرفته تر و دقیق تر هستند و استفاده از آن ها، خصوصا در طراحی های پیچیده، می تواند تفاوتی چشمگیر ایجاد کند. برای کسانی که قصد یادگیری طراحی حرفه ای یا کار در زمینه های گرافیکی دارند، یک قلم نوری مناسب می تواند راه را برای بهبود مهارت ها و خلق آثار بهتر هموار کند. بعلاوه اگر قصد خرید تجهیزات برای طراحی و کار های گرافیکی خود دارید، خواندن خرید لپ تاپ برای کار های گرافیکی و لپ تاپ ایسوس برای کارهای گرافیکی به شما یاری خواهد نمود.

بعلاوه این محصول ها می توانند به عنوان ابزار تدریس و نوشتن استفاده شوند که سرعت و راحتی شما را دو چندان می نمایند. با انتخاب یک قلم نوری مناسب کار شما بسیار راحت می گردد. با این ابزار، شما می توانید به سادگی در کلاس ها، جلسات یا کنفرانس ها یادداشت برداری کنید و حتی از امکانات بیشتری نظیر ترسیم اشکال، ایجاد نمودارها و نوشتن توضیحات روی تصاویر و اسلایدها بهره ببرید. مدل های مختلفی از قلم های نوری را در بازار می توانید پیدا کنید ولی خرید برترین قلم نوری احتیاج به دقت بالایی دارد و پارامتر های مختلفی را باید در نظر بگیرید. در ادامه این راهنمای خرید برترین قلم نوری به شما یاری می کنیم بتوانید برای کاربرد های مختلف برترین قلم را انتخاب کنید.

برترین قلم نوری برای تدریس

هوئیون مدل RTE-100

اگر قصد خرید قلم نوری برای تدریس را دارید، هوئیون مدل RTE-100 می تواند یکی از برترین گزینه های پیشنهادی باشد. این قلم یک محصول کوچک و باریک است که با توجه به وزن 140 گرمی سبک این قلم، حمل آن تسهیل می گردد. این محصول برای معلمان و اساتیدی که در پی یک ابزار آموزشی دیجیتال ساده و سبک هستد، یک محصول مناسب محسوب می گردد. افزون بر این، قلم نوری هوئیون مدل RTE-100 حساسیت فشار سطح 8192 و نرخ پاسخگویی 300 PPS است که استفاده از آن را روان و سریع می نماید.

از ویژگی های برجسته این مدل می توان به قلم PW400 نسل تازه و وجود چهار کلید تاچ قابل تنظیم اشاره نمود که امکانات متنوعی برای سفارشی سازی عملکرد دستگاه ارائه می دهند. تاچ بار این دستگاه هم برای زوم این و زوم اوت استفاده می گردد که مجذوب کنندهیت این دستگاه را افزایش می دهد.

افزون بر این لازم نیست نگران سازگاری این قلم با دستگاه های مختلف باشید زیرا با انواع سیستم عامل های اندروید، ویندوز و مک OS سازگار است. محدوده فعال 7.6 در 12.2 سانتی متری و بعلاوه وضوح 5080 LPI می تواند کیفیت طراحی بالایی را ایجاد کند.

هوئیون مدل INSPIROY H640P

یکی دیگر از گزینه های پیشنهادی به عنوان قلم نوری مناسب تدریس، هوئیون مدل INSPIROY H640P است. این قلم با حساسیت فشار 8192 سطحی و وضوح 5080 LPI، امکان دقت و کنترل بالایی را برایتان ایجاد می نماید. بعلاوه به علت وزن کم (277 گرم) و قلم بدون احتیاج به باتری، کاربران می توانند از این دستگاه برای جلسات آنلاین، تدریس از راه دور و بعلاوه فعالیت های گرافیکی بهره ببرند. 6 کلید میان بر قابل تنظیم روی این قلم وجود دارد که کار کردن با آن را آسان می نماید.

افزون بر این، قلم نوری مدل INSPIROY H640P برای یادداشت برداری، امضای دیجیتال و کارهای روزمره در نرم افزارهایی مثل Microsoft Office هم مناسب است.

برترین قلم نوری برای طراحی

اکس پی-پن مدل Deco 01 V2

یکی از برترین انتخاب های مالی به عنوان قلم طراحی، قلم نوری اکس پی-پن مدل Deco 01 V2 است. این قلم با دقت و سرعت بالای خود می تواند طرح های با جزئیات شما را به تصویر بکشد. بعلاوه با حساسیت 8192 سطح فشار خود و بعلاوه پشتیبانی از زاویه 60 درجه قلم توانایی بالایی در خلق سایه ها دارد و می توانید خطوط با ضخامت مختلف را با آن رسم کنید.

یکی از مزایای این قلم دارا بودن 8 کلید میان بر قابل برنامه ریزی است که طراحی را تسریع می نماید و بعلاوه محدود فعال 10×6.25 اینچی فضای کاری مناسبی را در اختیار تان قرار می دهد. قلم نوری Deco 01 V2 با انواع سیستم عامل ها و نرم افزار ها مانند اندروید، مک، ویندوز و حتی لینوکس سازگاری دارد. این ویژگی ها، به ویژه برای طراحانی که با نرم افزارهای گرافیکی کار می نمایند، فوق العاده کاربردی است. علاوه بر آن، یکی دیگر از نقاط قوت این قلم طراحی در حالت حرکت است که مجذوب کنندهیت آن را چند برابر می نماید.

اکس پی.پن مدل Artist Display 12

اکس پی.پن مدل Artist Display 12 یکی دیگر از گزینه های مناسب به عنوان برترین قلم نوری طراحی است که با امکانات خاص آن تجربه ای نزدیک به واقعیت برای طراحان فراهم می نماید. این محصول مجذوب کننده دارای نمایشگر فول اچ دی و حساسیت فشار 8192 سطح است و با رزولوشن 5080 LPI تصاویر با کیفیتی را به نمایش می گذارد و با وجود شش کلید میانبر روی نمایشگر و دو کلید روی قلم کنترل این قلم و شخصی سازی آن افزایش پیدا می نماید.

بعلاوه این قلم بدون باتری بوده و با نوار لمسی یا همان Touch Bar آن کاربری را آسان تر می نماید. قلم Artist Display 12 برای اتصال به سیستم، احتیاج به کابل USB داشته و با سیستم عامل های ویندوز و مک سازگاری دارد. با توجه به این مشخصات، محصول مذکور در دسته برترین قلم نوری برای طراحی قرار می گیرد.

قلم نوری ایکس پی-پن مدل Deco Pro SW

قلم نوری ایکس پی-پن مدل Deco Pro SW یک قلم حرفه ای با حسایت فشار 8192 سطح و وضوح 5080 LPI است که کنترل خوبی در ویرایش های ظریف و تمرکز بر جزئیات فراهم می نماید. دارای 8 کلید میان بر است که به راحتی می توانید با توجه به احتیاج های خود آن ها را برنامه ریزی کنید. این قلم دارای حساسیت به زاویه 60 درجه هم هست که در طراحی دیجیتال یک امر بسیار مهم است.

افزون بر این محدوده فعال بزرگی در اختیار طراحان قرار می دهد که خلق نقاشی های دیجیتال را تسهیل می نماید. دقت بالای رزولوشن و امکانات پیشرفته کنترل به وسیله چرخ های دوگانه، طراحی ارگونومیک، سازگاری با سیستم های مختلف (ویندوز، مک، اندروید، لینوکس) و استفاده آسان به وسیله بلوتوث و USB این قلم را در زمره برترین قلم های نوری طراحی قرار می دهد.

قلم نوری ایکس پی-پن مدل Artist Pro 16 TP

یکی از پیشرفته ترین محصولات موجود، قلم نوری ایکس پی-پن مدل Artist Pro 16 TP است. این قلم با ویژگی های منحصر به فرد خود مانند قابلیت صفحه لمسی مولتی تاچ با کیفیت 4K (3840×2160) و پوشش 92% Adobe RGB و 124% sRGB است که دقتی غیر قابل وصف در ارائه رنگ ها و وضوح تصویر در اختیار تان قرار می دهد که محصول را کاملا برای طراحی دیجیتال مناسب می نماید.

افزون بر این زمانی که قلم با تصویر در تماس نیست، می توانید از ویژگی های لمسی آن بهره ببرید که در طراحی بستر مناسبی را برایتان ایجاد می نماید. هر زمان خواستید می توانید تصویر را بچرخانید، زوم کنید و یا جا به جا کنید. نسبت کنتراست 1000:1 و کاهش زبری سطح شیشه خستگی چشم ها را کاهش می دهد و تجربه بصری زیبایی را برایتان به نمایش می گذارد.

حساسیت به فشار تا 8192 سطح و تشخیص زاویه 60 درجه برای خلق نقاشی های سه بعدی لازم است و قلم PH2 این مدل دارای یک جاقلمی کشویی زیبا به همراه 9 نوک یدکی است که نگهداری و محافظت از قلم را آسان می نماید. دستکش طراحی، دو پورت USB-C و سازگاری با انواع سیستم ها مانند ویندوز، مک، کروم و اندروید از دیگر امکانات این قلم فوق العاده هستند. با توجه به امکانات گفته شده، کافی است یک بار تجربه طراحی با آن را داشته باشید تا لذت نقاشی دیجیتال را درک کنید.

برترین قلم نوری برای فتوشاپ

قلم نوری اکس پی.پن مدل Star G430S

اکس پی.پن مدل Star G430S یکی از برترین پیشنهادات به عنوان برترین قلم نوری مناسب فوتوشاپ است. این دستگاه با حساسیت فشار سطحی 8192 و وضوح LPI 5080 کیفیت بالایی در ایجاد تصاویر دیجیتالی فراهم می آورد و بعلاوه دقت و روانی بالایی دارد و بدون احتیاج به باتری و شارژ برای ادیت در هر مکانی کارآمد است.

این محصول وزن سبک 110 گرمی دارد و محدوده فعال 7.62 × 10.16 سانتی متری ارائه می دهد که کار را برای طراحی های دیجیتال حرفه ای و ادیت تصاویر آسان می نماید. یکی دیگر از مشخصات مهم قلم های نوری سرعت پاسخ دهی است که این قلم با سرعت 266 RPS جربه ای بدون تاخیر و روانی را برایتان به ارمغان می آورد.

دستگاه فوق، با سیستم های ویندوز و مک OS سازگار است و برای کار با نرم افزار های طراحی و ادیت تصاویر مانند فتوشاپ، ایلستریتور، Maya، Painter و 3D MAX بی نظیر است. این قلم برای طراحی با هر دو دست فضای مناسبی را ایجاد می نماید.

قلم نوری وکام مدل Intuos Pro PTH-860

یکی دیگر از محصولات حرفه ای برای ادیت و فوتوشاپ، قلم نوری وکام مدل Intuos Pro PTH-860 است که با دارا بودن قلم Pro pen 2 و حساسیت فشار 8192 یکی از برترین انتخاب برای طراحان و ادیتور هاست. این محصول با بلوتوث نسخه 4.2 ارائه شده است که به راحتی به وسیله USB و یا بلوتوث می تواند به سیستم متصل گردد.

این دستگاه دارای تکنولوژی مولتی تاچ است که امکان جابه جایی راحت دست را برای جابه جایی روی اجزای مختلف تصویر و زوم روی آن ها را فراهم می نماید. بعلاوه دارای دو کلید میان بر قابل تنظیم است که از دیگر مزیت های آن به شمار می رود. دقت قلم 5080 LPI و محدوده فعال 216 در 311 میلی متر بستر کاری خیلی خوبی را برایتان ایجاد می نماید.

برترین قلم نوری برای نقاشی دیجیتال

قلم نوری ایکس پی-پن مدل Deco Fun XS CT430

یکی از برترین انتخاب ها به عنوان قلم نوری برای نقاشی دیجیتال، ایکس پی-پن مدل Deco Fun XS CT430 است. این محصول با حساسیت فشار 8192 سطحی و وضوح LPI 5080 دقت بالایی در خلق جزئیات تصویر فراهم می آورد. افزون بر این سبک است که حمل آن را تسهیل می نماید. بعلاوه با انواع سیستم عامل ها مانند ویندوز، مک، اندروید و لینوکس سازگار است که نگرانی برای اتصال به دستگاه های مختلف را هم برطرف می نماید. به راحتی به وسیله درگاه USB Type-C آن اتصال برقرار شده و در مدت زمان کوتاهی دستگاه آماده استفاده خواهد شد. بعلاوه این قلم بدون احتیاج به باتری است و با فناوری تشدید الکترومغناطیسی کار می نماید . پس در هر مکانی که دوست داشته باشید کافی است بدون نگرانی قلم خود را متصل کنید و به خلق تصاویر متنوع بپردازید.

این قلم با انواع نرم افزار ها همگام می گردد و راحتی آن را برای خلق طراحی های گرافیکی، نقاشی دیجیتال و نوشتن افزایش می دهد. اگرچه نسبت به سایر گزینه ها شاید محدوده فعال کوچک 122 در 76 داشته باشد، اما این فضا بسیار کارآمد بوده و کوچکی آن برای حمل نقل و جا شدن در انواع کیف ها راحت تر است.

قلم نوری ایکس پی - پن مدل Innovator

قلم نوری ایکس پی - پن مدل Innovator هم با ویژگی های منحصر به فرد خود مانند حساسیت فشار 8192 سطح و رزولوشن 5080 LPI، یکی از گزینه های مناسب برای طراحان و هنرمندان دیجیتال است. این قلم دارای دو کلید برای استفاده سریع تر از میانبرهاست و با سیستم عامل های ویندوز، مک و لینوکس سازگاری دارد. محدوده فعال 259 در 142 میلی متری آن و قابلیت های بصری نمایشگر، امکان طراحی دقیق و بدون وقفه را فراهم می نماید.

قلم نوری ایکس پی-پن مدل Artist 24 Pro 2K

اگر طراح حرفه ای هستید و در پی یک قلم نوری فوق حرفه ای می شد، ایکس پی-پن مدل Artist 24 Pro 2K پیشنهاد می گردد. این محصول نوری بسیار دقیق است که جزئیات تصویر ویژه ای را برایتان فراهم می نماید. از صفحه نمایش 24 اینچی فول لمینت با رزولوشن 1080 در 1920 و وضوح تصویر 5080 بهره می برد که تجربه بی نظیر در اختیارتان قرار می دهد. دارای حساسیت فشار 8192 سطح، محدوده فعال 259 در 142 میلی متر و RPS 230 است که دقت بالایی را ایجاد می نماید و کنترل بالایی در ضخامت و شدت خطوط خواهید داشت.

این دستگاه قادر به پشتیانی از زاویه 60 درجه است که طراحی را برایتان لذت بخش می نماید. بعلاوه احتیاجی به شارژ و باتری ندارد و استفاده از آن را راحت تر می نماید. اگرچه این دستگاه نسبت به سایر قلم ها کمی سنگین تر است و 1250 گرم وزن دارد.

برترین قلم نوری برای نوشتن

قلم نوری جنیوس مدل ایزی پن i405X

قلم نوری مالی جنیوس مدل ایزی پن i405X یکی دیگر از گزینه های مناسب نوشتن است. به علت ویژگی های فنی و طراحی مانند دقت 2560 LPI و حساسیت فشار 1024 سطحی امکان ترسیم خطوط با کیفیت و دقت بالا را فراهم می نماید. طراحی ارگونومیک آن باعث می گردد تا کاربر در هنگام استفاده طولانی مدت احساس خستگی نکند. بعلاوه، با توجه به دو کلید قابل تنظیم روی قلم و محدوده فعال مناسب (102 در 140 میلی متر) فضای کاری مناسبی را ایجاد می نماید. اگرچه می توان از این قلم برای طراحی و نقاشی های دیجیتال هم استفاده کرد، اما برای آغاز آموزش و افراد مبتدی مناسب است.

قلم نوری اکس پی-پن مدل Deco mini7

اگر در پی یک قلم نوری فقط برای نوشتن هستید، اکس پی-پن مدل Deco mini7 می تواند یکی از برترین گزینه های مالی برای این موضوع باشد. این قلم با سایز 7 اینچ و 8 کلید میانبر، احتیاجهای کاربران را به خوبی پوشش می دهد. با دقت 8192 فشار و درک زاویه 60 درجه نوشتن را تسهیل می نماید و بعلاوه می تواند برای طراحی و سایه زنی هم استفاده گردد. این دستگاه با پورت USB-C به سیستم های مختلف وصل می گردد و به علت وزن پایین آن که تنها 530 گرم است. بعلاوه به لطف طراحی کوچک آن در هر کیفی جا می گردد و می توانید آن را به راحتی به دانشگاه یا کلاس های درس ببرید تا بتوانید نوت برداری کنید.

سخن پایانی

تصور کنید، قلم نوری مانند چوبدستی جادویی هری پاتر در دستان شماست. ابزاری که با هر حرکت آن، جادویی بی همتا از دنیای ذهنی تان به بوم دیجیتال جاری می گردد و تنها با یک حرکت ساده، خطوط، رنگ ها و سایه ها زنده می شوند و جهانی از هنر، درست مقابل چشمانتان شکل می گیرد. همانطور که اشاره شد، انتخاب برترین قلم نوری به نوع کاربرد آن مرتبط است و عوامل مهمی مانند دقت، حساسیت، سرعت، وضوح و همراه داشتن کلید های میان بر، صفحه نمایش، درگاه های ارتباطی و باتری در این انتخاب تاثیرگذار هستند که باید به آن ها توجه کنید تا از خرید خود پشیمان نشوید.

اگر به خلق آثار هنری دیجیتال علاقه دارید پیشنهاد می کنم از موضوعات آنالیز کاغذ دیجیتالی هوئیون Note X10، طراحی با هوش مصنوعی کنوا و خرید مک بوک یا لپتاپ ویندوزی برای طراحی گرافیک هم بهره ببرید.

منبع:

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 23 مهر 1403 بروزرسانی: 23 مهر 1403 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 2451

به "راهنمای خرید برترین قلم نوری؛ همراه هوشمند اساتید و هنرمندان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای خرید برترین قلم نوری؛ همراه هوشمند اساتید و هنرمندان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید