دانشجوی کارآفرین باید در چرخه مالی کشور نقش مؤثری ایفا نماید

به گزارش مجله توسعه دهنده، رئیس دانشگاه صنعتی امیر کبیر گفت: مهارت دار بودن دانشجویان و فارغ التحصیلان به معنای کارآفرین بودن آنها نیست چرا که دانشجوی کارآفرین باید خلاق و مولد باشد و بتواند در چرخه مالی کشور نقش مؤثری ایفا نماید.

دانشجوی کارآفرین باید در چرخه مالی کشور نقش مؤثری ایفا نماید

سید احمد معتمدی رئیس دانشگاه صنعتی امیر کبیر درگفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران با اشاره به اینکه دانشجوی کارآفرین باید در چرخه مالی کشور نقش مؤثری ایفا نماید، گفت: امروز بیش از هر زمان دیگری ما نیاز به فراوری در حوزه تکنولوژی داریم.از طرفی راه اندازی مراکز نوآوری و مراکز رشد از جمله گام های خوب این دانشگاه در رسیدن به دانشگاه کارآفرین است.

فعال تر شدن دانشگاه های علوم انسانی باعث رشد در علم و فناوری می گردد

وی اضافه کرد: یکی از راهکارهای رشد در علم و فناوری فعال تر شدن دانشگاه های علوم انسانی است که می تواند با اثرگذاری بیشتری در اقتصاد نقش محوری ایفا نماید. در واقع اینگونه دانشگاه ها با شناسایی نیازهای مختلف کشور می توانند نسبت به برطرف آنها برنامه ریزی نمایند.

افزایش دانش فنی بسیاری از گره های صنعتی کشور را به صورت اتوماتیک حل خواهد نمود

معتمدی توضیح داد:اگر دانشگاه ها و مراکز علمی وارد مقوله فناوری شوند یک نوع ارزش اضافه کرده برای دانشگاه های فنی و صنعتی در اقتصاد محسوب می گردد. چرا که با افزایش دانش فنی بسیاری از گره های صنعتی کشور به صورت اتوماتیک حل خواهد شد. از طرفی باید به این نکته اشاره کنم که نوآوری یکی از عوامل مهم در رسیدن به تکنولوژی است که می تواند در کنار مهارت افزایی دانشجویان تکمیل نماینده پیشرفت علم باشد.

رسیدن به پرچم داری علمی به وسیله فعالیت های علم و فناوری میسر می گردد

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر ادامه داد: رسیدن به پیشرفت و پرچم داری علمی به وسیله فعالیت های علم و فناوری میسر می گردد. تجربه نشان داده است در هر مقطع زمانی وقتی به دانشگاه ها اعتماد شد نتایج خوبی را شاهد بودیم، در حال حاضر باید مراکز علمی در همه زمینه ها و بخش های کشور نقش محوری داشته باشند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 1 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 1074

به "دانشجوی کارآفرین باید در چرخه مالی کشور نقش مؤثری ایفا نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشجوی کارآفرین باید در چرخه مالی کشور نقش مؤثری ایفا نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید