ترامپ رسما شمشیر را از رو بست؛ بدهی 60 میلیون دلاری سازمان جهانی بهداشت را نمی دهیم!

به گزارش مجله توسعه دهنده، فارس نوشت: بعد از اعلام عدم مشارکت آمریکا در پروژه سازمان جهانی بهداشت برای فراوری و توزیع واکسن کرونا، رئیس جمهور آمریکا اعلام نمود که بیش از 60 میلیون دلار از بودجه به جامانده واشنگتن برای این نهاد سازمان ملل را پرداخت نخواهد کرد.

ترامپ رسما شمشیر را از رو بست؛ بدهی 60 میلیون دلاری سازمان جهانی بهداشت را نمی دهیم!

یک روز پس از آنکه آمریکا بیان کرد که در طرح سازمان دنیای بهداشت برای فراوری و توزیع واکسن کرونا مشارکت نخواهد نمود، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا بیان کرد که بدهی بیش از 60 میلیون دلاری خود به سازمان دنیای بهداشت را پرداخت نخواهد نمود.

بنا بر گزارش خبرگزارری آسوشیتدپرس، ترامپ در اظهارات روز گذشته خود توضیح داد که میخواهد این مبلغ 60 میلیون دلار را برای کاستن از بخشی از تعهداتی که به دیگر نهادهای سازمان ملل دارد، صرف کند.

تصمیم ترامپ برای امتناع از پرداخت موظفی 62 میلیون دلاری به سازمان دنیای بهداشت، در حقیقت بخشی از تصمیم ترامپ برای خروج از سازمان دنیای به داشت محسوب می گردد.

اواسط تیرماه، ایالات متحده آمریکا با متهم کردن سازمان دنیای بهداشت و چین در پنهاکاری در زمینه شیوع ویروس کرونا، از این سازمان بین المللی خارج شد و بیان کرد که سهم واشنگتن از بودجه سازمان دنیای بهداشت را پرداخت نخواهد نمود.

علی رغم خروج آمریکا از سازمان دنیای بهداشت، مقام های آمریکایی گفته بودند که واشنگتن در نشست های منتخب این سازمان شرکت خواهند کرد و سهم خود را که زمانی از بودجه ای که برای بعضی برنامه های خاص سازمان دنیای بهداشت در نظر گرفته بود را پرداخت خواهد نمود.

برنامه های خاص سازمان دنیای بهداشت که آمریکا متعهد شده بود، بودجه آن را به این سازمان پرداخت کند، شامل پروژه های ریشه کنی فلج اطفال در افغانستان و پاکستان و یاری های بشردوستانه در لیبی و سوریه و کوشش برای مقابله با آنفولانزا می گردد.

در زمان اعلام خروج آمریکا از سازمان دنیای بهداشت، واشنگتن 52 میلیون دلار از مجموع 120 میلیون دلار موظفی خود برای سال 2020 را به این سازمان پرداخت نموده بود.

طبق پروژه فراوری و توزیع واکسن کرونا که سازمان دنیای بهداشت اوایل سال جاری آن را معرفی کرد، بر اساس میزان خطری که متوجه مردم کشورهای دنیا شده، یک واکسن آزمایشی به آنان داده خواهد شد اما کاخ سفید گفته آمریکا جزء این کشورها نخواهد بود.

310 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 27 مهر 1399 بروزرسانی: 27 مهر 1399 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 1310

به "ترامپ رسما شمشیر را از رو بست؛ بدهی 60 میلیون دلاری سازمان جهانی بهداشت را نمی دهیم!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ رسما شمشیر را از رو بست؛ بدهی 60 میلیون دلاری سازمان جهانی بهداشت را نمی دهیم!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید