ترامپ خواهان بازداشت رئیس کمیته اطلاعات کنگره شد

به گزارش مجله توسعه دهنده، ایرنا نوشت: رئیس جمهوری آمریکا امروز (دوشنبه) در توئیتی بر شدت حملات خود به آدام شیف رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان اضافه کرد و خواهان بازداشت وی به دلیل خیانت برای اغراق در بخش هایی از مکالمه تلفنی اش با رئیس جمهوری اوکراین شد.

ترامپ خواهان بازداشت رئیس کمیته اطلاعات کنگره شد

دونالد ترامپ در صفحه توئیتر خود نوشت: آدام شیف به طور غیرقانونی بیانیه ای جعلی و وحشتناک ساخت و با تظاهر به اینکه مهمترین بخش تماس تلفنی من با رئیس جمهوری اوکراین است، آن را با صدای بلند برای کنگره و مردم آمریکا خواند.

ترامپ در ادامه این توییت پیشنهاد داد که شیف به دلیل خیانت به خاطر بزرگنمایی بخش هایی از مکالمه تلفنی اش با رئیس جمهوری اوکراین بازداشت گردد.

شیف هفته گذشته نظارت بر جلسه استماع جوزف مگوایر سرپرست جامعه اطلاعات ملی آمریکا برای آنالیز شکایت افشاگر تماس تلفنی ترامپ با ولودیمیر زیلنسکی رئیس جمهوری اوکریان را برعهده داشت.

در آن جلسه علنی، شیف تماس تلفنی ترامپ با رئیس جمهوری اوکراین را روایت کرد تا بر اتهام تخلف مهر تایید گذارد.

رئیس جمهوری آمریکا در روزهای اخیر، در توئیت های رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان و فرد افشاگر را آماج حملات خود قرار داده است.

وی محتوای تماس تلفنی خود با رئیس جمهوری اوکراین را عاری از هر گونه عیب و نقصی دانسته است.

ترامپ امروز (دوشنبه) در توئیت های دیگری شکایت افشاگر تماس تلفنی را جعلی و حقه بازی خواند و بار دیگر تاکید نمود: رئیس جمهوری اوکراین گفت که هیچ فشاری از طرف من بر وی وارد نشد. پرونده بسته شد.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین شب گذشته(یکشنبه) خواهان دیدار با فرد افشاگر شد و با اعلام اینکه افراد دخیل در انتشار اطلاعات در خصوص مکالمه تلفنی اش، جاسوس هستند، آنها را مستحق مجازاتی سخت برشمرد.

به موجب قانون حمایت از افشاگران آمریکا، چنانچه افراد افشاگر تخلف در دولت از طرف نهادهای فدرال تهدید به اقدام تلافی جویانه شوند، این عمل تخلف محسوب می گردد.9109

رئیس جمهوری آمریکا پیشتر رئیس دموکرات کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان را متهم به دروغگویی کرد و خواهان استعفای او شد.

شیف متنی را در مجلس نمایندگان آمریکا در مقابل اعضای این مجلس قرائت کرد که گفته بود مکالمه ترامپ با زیلنسکی است و اکنون ترامپ می گوید که متنی تحریف شده را خواند تا او را بدنام کند.

رئیس جمهوری آمریکا در یک مکالمه تلفنی در 25 ژوئیه (سوم مرداد) با همتای اوکراینی خود، به دنبال تحت فشار قراردادن جو بایدن رقیب سیاسی اش بوده است.

با توجه به افشای این موضوع، دموکرات ها تحقیقات در خصوص استیضاح ترامپ و همچنین کوشش احتمالی دولت وی برای ایجاد ابهام در محتوای تماس تلفنی اش با رئیس جمهوری اوکراین را شروع نموده اند.

کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا روز پنجشنبه (4 مهر) نسخه غیرمحرمانه ای از شکایت یک افشاگر را که به جزییات تماس تلفنی ترامپ و زیلنسکی پرداخته است، منتشر کرد.

این افشاگر که از مقامات سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) است، ترامپ را متهم به کوشش برای قانع کردن همتای اوکراینی خود برای تحقیقات درباره بایدن نامزد انتخابات و معاون رئیس جمهوری سابق و پسرش هانتر نموده تا به انتخابات دوباره ترامپ در انتخابات سال 2020 یاری کند.

کاخ سفید پیش از این، نسخه مکتوبی از این تماس تلفنی را منتشر کرد. این نسخه چند روز بعد از تاخیر در پرداخت یاری چند میلیون دلاری آمریکا به اوکراین منتشر شد.

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 16 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 549

به "ترامپ خواهان بازداشت رئیس کمیته اطلاعات کنگره شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ خواهان بازداشت رئیس کمیته اطلاعات کنگره شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید