خبرنگاران سفیر پیشین انگلیس در آمریکا: بهتر شد ترامپ در مراسم تحلیف شرکت نکرد

به گزارش مجله توسعه دهنده، لندن - خبرنگاران - سفیر پیشین انگلیس در آمریکا معتقد است که از همه نظر عدم حضور دونالد ترامپ در مراسم تحلیف ریاست جمهوری جو بایدن بهتر شد، زیر حضور او می توانست جنجال و آشوب به پا کند.

خبرنگاران سفیر پیشین انگلیس در آمریکا: بهتر شد ترامپ در مراسم تحلیف شرکت نکرد

به گزارش خبرنگاران، ترامپ صبح امروز (چهارشنبه) به وقت واشنگتن کاخ سفید را به مقصد اقامتگاهش در فلوریدا ترک کرد و حاضر به شرکت در مراسم تحلیف بایدن نشد. او حتی حاضر نشد به رییس جمهوری بعد از خود تبریک بگوید.

پیتر وست مکات روز چهارشنبه در گفت وگو با شبکه خبری اسکای افزود که بدوا عدم حضور ترامپ در این مراسم را اشتباه تلقی کرده اما بعدا به این نتیجه رسیده که حضور او می توانست به سوژه رسانه ها تبدیل شده و باعث انحراف شود.

وی همچنین به چالش های داخلی و بین المللی واشنگتن از بحران اقتصادی تا کرونا و تغییرات آب و هوایی اشاره کرد و گفت بایدن مردی است که آمریکا امروز به آن نیاز دارد و او رییس جمهوری متفاوتی خواهد بود.

این دیپلمات پیشین انگلیس یکی از چالش های اصلی بایدن را کاهش شکاف در جامعه آمریکا و تغییر 4 سال سیاست های تلخ ترامپ خواند اما افزود که این مساله با وجود نداشتن اکثریت در مجلس سنا کار را سخت کرده است.

او همچنین درباره علاقه مندی انگلیس برای نزدیک شدن به دولت جدید آمریکا مطرح کرد که نزدیکی بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس با دونالد ترامپ بر کسی پوشیده نیست و شایعاتی وجود دارد که او از شکست ترامپ در انتخابات ناراحت شد.

وی در عین حال یادآور شد که جانسون پیام های تبریک وحمایت قوی خود را به مناسبت پیروزی بایدن ارسال کرده و دو کشور زمینه های مشترک زیادی را برای گسترش همکاری دارند. او برگزاری اجلاس گروه 7 و کنفرانس بین المللی تغییرات آب و هوایی در انگلیس را زمینه مناسبی برای توسعه روابط محبت آمیز میان رهبران دو کشور خواند اما افزود که نخست برخی از اختلاف نظرها میان دو طرف باید حل و فصل شود.

وستمکات با بیان اینکه بایدن به دلیل ریشه ایرلندی چندان طرفدار خروج انگلیس از اتحادیه اروپا و نقض پیمان صلح جمعه نیک نیست مطرح کرد که تنها از طریق اراده دوطرف می تواند این اختلاف نظر را بر طرف کرد.

بایدن که در انتخابات 13 آبان ماه امسال به عنوان نامزد حزب دموکرات بیش از 81 میلیون رأی مردمی را به دست آورد، توانست در انتخابات گزینشگران ایالتی هم 306 رأی را از آن خود کند و رقیب خود یعنی دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق و نامزد حزب جمهوری خواه در این انتخابات را با بیش از 74 میلیون رأی مردمی و 232 رای گزینشگران ایالتی پشت سر بگذارد.

بایدن و معاونش کاملا هریس ساعاتی پیش در مراسم تحلیف ریاست جمهوری آمریکا که برخلاف رویه مرسوم بدون حضور دونالد ترامپ برگزار گشت، سوگند یاد کردند.

منبع: ایرنا
انتشار: 6 اسفند 1399 بروزرسانی: 6 اسفند 1399 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 1568

به "خبرنگاران سفیر پیشین انگلیس در آمریکا: بهتر شد ترامپ در مراسم تحلیف شرکت نکرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سفیر پیشین انگلیس در آمریکا: بهتر شد ترامپ در مراسم تحلیف شرکت نکرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید