به خطر افتادن واکسیناسیون در برزیل

به گزارش مجله توسعه دهنده، خبرگزاری خبرنگاران- کمبود مواد اولیه برای فراوری واکسن در برزیل استمرار واکسیناسیون را به خطر انداخته است

به خطر افتادن واکسیناسیون در برزیل

با تور ارزان برزیل از کشور زیبای فوتبالیست ها دیدن کنید و شهرهای زیبای ریو و برازیلیا را ببینید.

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از خبرگزاری اسپانیایی افه، کمبود مواد اولیه برای فراوری واکسن کووید-19 در برزیل باری دیگر استمرار واکسیناسیون را در برزیل به خطر انداخته است، چرا که 2 واکسنی که بیش از همه در این کشور تزریق شده اند، توسط مواد اولیه ای که از چین وارد می شده اند، درون خاک برزیل تهیه می شده است.

انستیتو بوتانتان که 60 درصد از واکسنی که تا به امروز در طرح واکسیناسیون در این کشور استفاده شده را تهیه نموده است، از دیروز آدینه فراوری واکسن چینی سینوواک را به دلیل نبود مواد اولیه ای که در چین فراوری می گردد، متوقف کرد.

به گفته انستیتو بوتانتان، مقرر بود دستکم 3 هزار لیتر از ماده فعال دارویی روز شنبه به برزیل برسد، اما این تاریخ توسط مقامات چینی تایید نشد و تا کنون تاریخ جدیدی برای تحویل آن توسط دولت چین اعلام نشده است.

از سوی دیگر، فرماندار سائو پائولو با بیان اینکه مواد اولیه بیشتری نداریم، ماده فعال دارویی برای فراوری واکسن نداریم، از وزارت امور خارجه این کشور خواست مسائل دیپلماتیک با چین را حل و فصل کند. این در حالی است که مارسلو کیروگا، وزیر بهداشت این کشور امروز وجود هر گونه مشکل دیپلماتیک با چین را که مانعی در تامین مواد اولیه برای فراوری محلی واکسن باشد، رد کرد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 31 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 31 اردیبهشت 1400 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 1731

به "به خطر افتادن واکسیناسیون در برزیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "به خطر افتادن واکسیناسیون در برزیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید