سایه زمستان سخت کرونایی بر قاره سبز؛اروپا قرنطینه می گردد؟

به گزارش مجله توسعه دهنده، ایرنا نوشت: اروپا که از چندی پیش به تدریج به دنبال اعمال محدودیت های دیگری است در شرایطی برای کاهش میزان ابتلا به کرونا کوشش می نماید که در قاره سبز بیش از 10 میلیون نفر به کووید-19 مبتلا شده اند و نگرانی مقامات اروپایی در ورود به موج دوم کرونا مضاعف شده و به دنبال راه هایی برای فرار از زمستان کووید-19 هستند.

سایه زمستان سخت کرونایی بر قاره سبز؛اروپا قرنطینه می گردد؟

با ما سفر کنید و با اروپا لحظه آخری از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

امانوئل مکرون رییس جمهوری فرانسه به دنبال شدت دریافت مجدد شیوع کرونا، روز چهارشنبه گذشته برای کمی بیش از یک ماه در این کشور قرنطینه عمومی بیان کرد.

بر اساس گزارش رسانه های فرانسه، در این کشور از دو روز اخیر قرنطینه مجدد برقرار شده و طبق اعلام امانوئل مکرون، این قرنطینه تا اول دسامبر (11 آذرماه) ادامه خواهد یافت. تنها مدارس فرانسه است که طبق تصمیم دولت، باز خواهد بود.

آمار کرونا در فرانسه، همچنان نگران کننده است. در شبانه روز منتهی به آدینه که نخستین روز از دور جدید قرنطینه سراسری در فرانسه بود، شمار کلی مبتلایان کرونا در کشور 49 هزار و 215 نفر اعلام شد. هم اینک رقم مجموع مبتلایان نزدیک به 1 میلیون و 332 هزار نفر شده و فرانسه پس از آمریکا، هند، برزیل و روسیه در صندلی پنجم دنیا از این حیث واقع شده است.

با توجه به آمار بالای مبتلایان و مرگ بیش از 36 هزار و 500 نفر تا به امروز بر اثر ابتلا به کووید 19 در فرانسه، به نظر می رسد که کوشش دولت این کشور برای جلوگیری از اعمال قرنطینه مجدد، بی فایده بوده است.

به گفته مکرون، موج دوم شیوع ویروس کرونا در فرانسه شدیدتر از موج اول است.

به دنبال فرانسه و افزایش شدید آمار مبتلایان به این بیماری در اروپا، بلژیک نیز به عنوان آخرین کشور به قافله کشورهای اروپایی پیوست که برای دومین بار قرنطینه سراسری وضع کردند.

به گزارش یورونیوز، الکساندر دکرو نخست وزیر بلژیک بیان کرد برپایه مقررات تازه قرنطینه که از فردا - دوشنبه - دوم نوامبر (12 آبان) در این کشور اجرا می گردد، بخش های تجاری غیرضروری در کشور تعطیل شده و کارکنان بخش های دولتی و خصوصی تا حد امکان مشمول دورکاری خواهند بود. قرار است تعطیلات جاری مدارس در این کشور نیز سه روز تمدید شده و تا 15 نوامبر (25 آبان) ادامه خواهد یافت.

در مدت قرنطینه جدید که قرار است دست کم تا یک ماه و نیم ادامه پیدا کند، شهروندان حق پذیرفتن بیش از یک نفر از افراد خارج از خانواده را در خانه خود ندارند و حق دارند در گروه های حد بیشتر چهار نفری از خانه خارج شوند.

تنها در هفته گذشته حدود 100 هزار مورد جدید ابتلای قطعی به کرونا در کشور 11 و نیم میلیونی بلژیک مشاهده شد، آماری که در از زمان شیوع کرونا در این کشور تا کنون رکورد به حساب می آید.

در عین حال، مجلس اسپانیا نیز تمدید رژیم هشدار آمادگی سطح بالا را تا ماه می تصویب نموده است؛ در این کشور با وجود محدودیت های شدید اعمال شده از ماه ژوئیه، آمار کلی مبتلایان کرونا از ابتدای شیوع این ویروس تا کنون از یک میلیون و 264 هزار نفر بیشتر شده و شمار جان باختگان آن از 35 هزار نفر فراتر رفته است.

به گزارش رویترز، مردم اسپانیا، خسته از محدودیت ها و قرنطینه های سخت کرونایی، در اعتراض به این محدودیت ها در مادرید پایتخت این کشور به خیابان ها ریختند و باپلیس درگیر شدند.

تقریبا، هم اینک در تمام مناطق اسپانیا مقررات جدید قرنطینه به امید مهار کرونا وضع شده است، اما در کاتالونیا بارها و رستوران ها از اواسط ماه اکتبر بسته شده و مقام ها محدودیت های اضافی اعمال نموده اند. روز آدینه پلیس با استقرار در جاده های اصلی خروجی بارسلون، مانع بیرن رفتن شهروندان از این شهر شدند.

شامگاه آدینه صدها نفر در مرکز شهر بارسلون اسپانیا علیه مقررات جدید قرنطینه اعتراض نموده و با پلیس درگیر شدند. به گزارش خبرگزاری فرانسه، درگیری ها زمانی شروع شد که صدها نفر با تجمع در مرکز شهر، به محدودیت هایی که شامل منع رفت و آمد شبانه و ممنوعیت خروج از شهر برای تعطیلات آخر هفته است، اعتراض کردند.

در بریتانیا اما روزنامه گاردین نوشته، قرنطینه مجدد در این کشور از هفته آینده برقرار می گردد و آلمان رکورد روزانه تازه تری ثبت می نماید. نزدیک به 990 هزار نفر در بریتانیا و افزون بر 517 هزار و 700 نفر در آلمان ارقامی است که از میزان ابتلا در این دو کشور ثبت شده است.

کشورهای اروپایی در نشست روز گذشته وزرای بهداشت اروپا، با یادآوری نقایص بی شمار در کار سازمان دنیای بهداشت در تجربه کرونا، خواهان دادن اختیارات بیشتر به این سازمان برای تحقیق مستقل در خصوص شیوع بیماری ها و اجبار کشورها به دادن اطلاعات بیشتر در این زمینه شدند.

ینس اشپان وزیر بهداشت آلمان پس از نشستی که روز آدینه 30 اکتبر (9 آبان) با حضور وزرای بهداشت کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای بحث درباره چگونگی تقویت سازمان دنیای بهداشت برگزار گردید، گفت که این نهاد وابسته به سازمان ملل متحد باید از حمایت سیاسی و اقتصادی بیشتری در کوشش های بین المللی خود برای مدیریت بحران های حاد بهداشتی برخوردار گردد. او در جریان یک نشست مطبوعاتی پس از این رویداد گفت: سازمان دنیای بهداشت وزن چنین بیماری همه گیری را به تنهایی نمی تواند تحمل کند.

استلا کیریاکیدز کمیسر بهداشت اتحادیه اروپا نیز در این نشست گفت که نهادهای اروپایی سال گذشته 100 میلیون دلار به سازمان دنیای بهداشت یاری نموده اند.

کشورهای عضو اتحادیه اروپا در سندی که پیش نویس آن را روز آدینه وزارت بهداشت آلمان و کمیسیون اروپا ارائه کردند، گفتند که امکانات اضافی مورد احتیاج برای مبارزه با کووید19 بیش از حد ظرفیت فعلی سازمان دنیای بهداشت و فراتر از توانایی آن در حمایت از کشورهای عضو است. نمایندگان این کشورها بر حمایت خود از سازمان دنیای بهداشت تأکید نموده و در عین حال پیشنهادهای متعددی را نیز برای اصلاح ساختاری این نهاد بین المللی ارائه دادند.

در این میان، مهم ترین پیشنهادی که اتحادیه اروپا ارائه کرد، ایجاد امکان ارزیابی مستقل بیماری همه گیر در محل، در مناطق پر خطر بود، گرچه این کار هم اکنون با همکاری کشور درگیر انجام می گردد.

سازمان دنیای بهداشت در حال حاضر هیچ اختیاری برای تحقیق مستقل در خصوص همه گیری ها ندارد و برای تایید فهرست کارشناسان پیشنهادی خود برای هرگونه بازدیدی، باید به خود دولت های عضو اعتماد کند و بنابراین کارش عمدتاً منوط به دستور کار کشورهاست.

اتحادیه اروپا همچنین خواهان شفافیت بیشتر کشورها در ارائه اطلاعات به سازمان دنیای بهداشت در موارد اضطراری بهداشتی و نیز ایجاد سامانه ای شده است که کشورها با استفاده از آن بتوانند این اطلاعات را به شیوه کارآمدتری گزارش بدهند. در هفته های نخست شیوع کرونا، سازمان دنیای بهداشت صراحتا از کشورهایی که اطلاعات بیماری خود را به حد کافی به اشتراک نمی گذارند، آشکارا انتقاد کرد، اما از هیچ کشور به خصوصی نام نبرد.

پیش بینی می گردد پیشنهادهای اتحادیه اروپا برای اصلاح ساختاری سازمان دنیای بهداشت در نشست کشورهای عضو این سازمان در ماه آینده مورد بحث و آنالیز قرار گیرد.

312 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 8 آذر 1399 بروزرسانی: 8 آذر 1399 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 1397

به "سایه زمستان سخت کرونایی بر قاره سبز؛اروپا قرنطینه می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سایه زمستان سخت کرونایی بر قاره سبز؛اروپا قرنطینه می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید