برترین رهبران و مدیران، این 17 چیز را قربانی می نمایند تا تیم شان پیروز گردد

به گزارش مجله توسعه دهنده، بخشی از رهبری کسب وکارها، انتخاب اولویت های مناسب است. رهبران خوب و پیروز شرکت ها می دانند باید چه کاری را انجام دهند و از انجام چه کاری پرهیز نمایند. آن ها شناخت خوبی از خود و سیستم دارند و همواره در پی عیب یابی هستند.

برترین رهبران و مدیران، این 17 چیز را قربانی می نمایند تا تیم شان پیروز گردد

رهبری یک تیم و شرکت فقط برعهده دریافت مسئولیت نیست؛ بلکه تسلیم شدن در برابر بعضی کارها است. اگر می خواهید یک رهبر پیروز باشید؛ ابتدا باید بدانید در برابر چه کارهایی تسلیم شوید و هرگز آن ها را انجام ندهید. به زبان دیگر، چه ویژگی ها یا خواسته هایی را قربانی کنید تا تیم و شرکت شما در جهت درستی قرار داشته باشد.

رهبران بزرگ مجبور هستند فداکاری نموده و از بعضی مسایل اجتناب نمایند. گاهی اوقات انجام ندادن بعضی کارها برای یک رهبر مهم تر از انجام دادن کارهای دیگری است. اگر می خواهید کارمندان با تمام وجود، با قلب و ذهن خود برای شما کار نمایند؛ باید 17 چیز زیر را قربانی کنید:

1- علاقه شخصی

مهم ترین اولویت برای رهبران کسب وکارها، رها کردن علاقه ها و منافع شخصی است. اصلا درباره رشد و پیشرفت، لذت از زندگی و فراموش کردن علایق شخصی در یک رهبر صحبت نمی کنیم. رهبران می دانند راهنمای بزرگی برای دیگران هستند و هنگامی که تیم شان پیروز گردد؛ این پیروزیت برای آن ها هست.

2- دیده شدن

رهبران خوب سعی می نمایند از دیده شدن؛ در کانون توجه بودن و معروف شدن بپرهیزند و بیشتر در خفا و سایه کارها را پیش ببرند. بهترین رهبران جهان ترجیح می دهند بی سروصدا به تیم ها و شرکت شان یاری نمایند تا همگی با هم در جهت رشد و توسعه قرار بگیرند.

3- انتساب پیروزی ها به خود و شکست ها را نتیجه اشتباه دیگران دانستن

باید در هنگام خطاها و اشتباهات، بیشتر خودتان را ببینید و در هنگام پیروزی ها و پیروزیت ها، دنبال دیگران باشید. آن ها به راحتی از دیگران تمجید می نمایند و نگران اعتبار و شخصیت خود نیستند.

4- زمان فراغت

در دسترس بودن مهم ترین چیزی است که یک رهبر کسب وکار باید داشته باشد. درب اتاق شان همواره به روی کارمندان و مدیران رده پایین تر شرکت باز باشد و زمان کافی برای رسیدگی به امورات آن ها داشته باشد.

5- کنترل اطلاعات

بهترین رهبران جهان سعی می نمایند اطلاعات را آزاد نمایند و به سوی انحصارگرایی اطلاعات یا مخفی کردن آن ها پیش نمی فرایند. سعی می نمایند اطلاعات بیشتری به کارمندان و مدیران خود بدهند و در متن ها، نامه ها و اطلاعیه های خود، اطلاعات لازم و مناسب کارمندان را بگنجانند.

6- قبول دارند که همواره حق با آنها نیست

اگر احساس کردید کارمند شما مشغول دروغ گویی و چابلوسی است؛ باید نگران شوید و رویه خود را تغییر دهید. رهبران پیروز آشکارا اشتباهات و آسیب های خود را پذیرفته و با خودشان یا دیگران در این زمینه صریح و راحت هستند. نباید این طور وانمود کرد که همواره درست می گویند و درست عمل می نمایند.

7- برترنمایی و همواره بهتر بودن

یک رهبر خوب سعی می نماید بهترین کارمندان و نیروهای خود را انتخاب و به سمت های مهم و حساس شرکت بگمارد. در جذب بهترین استعدادها و نیروها کوشا است؛ حتی اگر احساس کند یک کارمند از او بهتر است و در آینده جایگزین او می گردد. رهبران ضعیف شرکت ها سعی می نمایند افراد پایین تر از خود را به کار بگیرند.

8- تظاهر

مانند خاک عمل می نمایند نه خورشید. سراغ تظاهر، ادعا و بهانه تراشی نمی فرایند. اصلا اهل وانمودسازی و ظاهرسازی نیستند. همواره هر فرد یا اتفاق را آن طور که هست می بینند و نشان می دهند.

9- کنترل

سعی نمی نمایند کنترل همه چیز را در دست داشته باشند. به مدیران و کارمندان خود استقلال کامل می دهند تا بهترین و درست ترین کارها را انجام دهند. از ورود به جزئیات جلوگیری می نمایند و آشکارا به تیم خود اعتماد دارند.

10- مقاومت در برابر تغییر و انعطاف ناپذیر بودن

نباید رهبران و مدیران از نقاط قوت خود چشم پوشی نمایند و نگاهی به جهت طی شده نداشته باشند ولی گاهی اوقات احتیاج است چیزهایی که به دست آوردند را قربانی و برای چیزهای جدید کوشش نمایند. شاید احتیاج باشد یک عادت را تکرار، عادت دیگر را کامل و عادت دیگری را ترک نمایند.

11- کمال گرایی افراطی

با قانون 80 به 20 آشنایی کامل دارند و سازمان را به سوی واقع گرایی پیش می برند و از کمال گرایی، ایده آل بودن و 100 درصد بهره وری یا سود برحذر می دارند. چون کمال گرای باعث فرسودگی سازمان و تیم ها می گردد.

12- خودبینی

رهبران پیروز کسب وکارها می دانند عاری از عیب نیستند؛ پس در دریافت بازخوردها و کاستی ها فروتنانه عمل می نمایند. می دانند که هنوز باید پیشرفت های زیادی داشته باشند.

13- قدرت

به جای قدرت، بیشتر به مهر و محبت، احترام گذاری و انتقال انرژی های مثبت به دیگران تاکید دارند. هرگز از قدرت خود برای انتقام گیری، رسوا کردن و شکست دیگران استفاده نمی نمایند یا با قدرت شخصی خود دنبال به دست آوردن چیزی نیستند.

14- تسلط بر بحث

رهبران پیروز شرکت های تجاری سعی می نمایند عمدا یک بحث را طولانی ننموده و خودشان را مسلط بر آن جلوه ندهند. آن ها برای نظرات دیگران ارزش قائل شده و بیشتر سعی در گوش دادن آن ها دارند.

15- تعصب ها

باید از الگوهای فکری پیروی نمایند که فارغ از تعصبات باشند. رهبران باید تعصبات خود را قربانی منافع بزرگ تر نمایند و بیش از حد روی چیزی اصرار نداشته باشند.

16- عادت های بدی که به سختی می گردد در برابرشان مقاومت کرد

برای یک رهبر کسب وکار، کوچک ترین عادت بد تبدیل به رفتاری زشت و ناپسند می گردد. کارمندان از کوچک ترین عادت های او الگوبرداری می نمایند؛ چه عادت خوب یا عادت بد!

17- احتیاج به فزونی جویی

به اندازه کافی اعتماد به نفس دارند که دیگری احتیاجی به اثبات خود یا حس فزونی جویی نداشته باشند. هنگامی که سکان راهنمایی یک کسب وکار را به دست می گیرند؛ باید خالی از چنین حسی باشند.

منبع

منبع: یک پزشک
انتشار: 12 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 848

به "برترین رهبران و مدیران، این 17 چیز را قربانی می نمایند تا تیم شان پیروز گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین رهبران و مدیران، این 17 چیز را قربانی می نمایند تا تیم شان پیروز گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید