تور تایلند: با این 6 غذای تایلندی در فلفل غرق شوید!

به گزارش مجله توسعه دهنده، 6 غذای تایلندی برای عشق فلفل ها

تایلند جدا ازتمام جاذبه های طبیعی و تاریخی ای که دارد، یکی از برترین مقاصد شکم گردی است! در گوشه و کنار این کشور می توانید غذاهای تایلندی رنگارنگ و خوشمزه و صد البته تند را با مقرون به صرفه ترین قیمت تهیه کنید. اگر در پی تجربه طعم های تازه و متفاوت هستید، با خبرنگاران همراه باشید تا با 6 غذای تایلندی تند آشنا شوید.

تور تایلند: با این 6 غذای تایلندی در فلفل غرق شوید!

با تور تایلند از زیباترین کشور جنوب شرقی آسیا دیدن کنید و شهرهای زیبای بانکوک، پوکت و پاتایا تایلند را ببینید.

پد تای (Pad Thai)

پد تای یکی از غذاهای سنتی و اصیل تایلندی است که می توانید در اغلب رستوران های جهان آن را پیدا کنید. اما نوع پد تایی که در خارج از تایلند پیدا می کنید کاملا فرق دارد و رستوران ها برای نزدیک کردن طعم این غذا به ذائقه مشتریان شان، معمولا طعم اصیل آن را خراب می نمایند. این غذا از غذاهای معروف خیابانی در تایلند است و در مکان های مختلفی از تایلند می توانید آن را پیدا کنید. ماده اصلی این غذا نودل برنج است.

اسپرینگ رول (Spring Roll)

اسپرینگ رول یک غذای سبک و خوشمزه تایلندی است. اصل این غذا چینی است اما می توان گفت اسپرینگ رول از غذاهای مورد علاقه بیشتر شرقی ها و حتی تعدادی از کشورهای غربی است. این غذای خوش مزه را می توانید در گاری های غذای خیابانی پیدا کنید که به همراه سس چیلی شیرین سرو می گردد.

کای جیو (Kai Jeow)

کای جیو نوعی املت تایلندی است که با برنج سرو می گردد. برای تهیه این غذا، مخلوط تخم مرغ ،سس ماهی و چیلی را در روغن سرخ می نمایند که به همراه برنج سفید و سس چیلی خورده می گردد. شاید به نظرتان ترکیب تخم مرغ و برنج با سس چیلی چندان خوب از آب درنیاید ولی کافی است یکبار این غذا را امتحان کنید تا عاشقش بشوید.

پد کرا پا (Pad Kra Pao)

این غذای تایلندی ترکیبی از ریحان و تکه های مرغ سرخ شده است که به همراه برنج، تخم مرغ سرخ شده و چیلی سرو می گردد. این غذا برای زمانی که دلتان حسابی هوس یک غذای تند می نماید، برترین انتخاب است. حتی اگر از آشپز بخواهید که غذایتان را تند نکند در زبان تایلندی ها به این معنی است که حداقل دو عدد چیلی را داشته باشد! فروشنده های غذای خیابانی معمولا گوشت این غذا را ریزتر خرد می نمایند و طعم اصیل تری دارند.

سوپ مرغ

مواد استفاده شده در این سوپ مثل سوپ مرغ در کشورهای دیگه است اما طعم آب این سوپ کمی فرق دارد. برای تهیه مایع آن سیر، استخوان مرغ، پیاز و زنجبیل را می جوشانند که ترکیب بی نظیری از طعم ها را خلق می نماید. این سوپ معمولا با سس ماهی، شکر و ریحان تازه سرو می گردد.

سوم تم (Som Tam)

سوم تم اصلی ترین و رایج ترین غذای تایلندی است. در هر گوشه و کناری از این کشور می توانید گاری های غذای خیابانی را ببینید که این غذا را می فروشند. سوم تم در واقع نوعی سالاد است که از ترکیب پاپایا، هویج، بادام زمینی، گوجه فرنگی، گیاه درخت پالم، لوبیا سبز، سس ماهی و اندازه زیادی فلفل چیلی درست می گردد. این سالاد طعم خیلی تندی دارد، با این حال نمی توانید دست از خوردنش بردارید.

منبع: الی گشت
انتشار: 24 بهمن 1400 بروزرسانی: 24 بهمن 1400 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 2071

به "تور تایلند: با این 6 غذای تایلندی در فلفل غرق شوید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور تایلند: با این 6 غذای تایلندی در فلفل غرق شوید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید