تور استرالیا ارزان: غذاهای استرالیا

به گزارش مجله توسعه دهنده، استرالیا کشوری با چندین فرهنگ و تنوع غذایی فوق العاده مجذوب نماینده که مهاجران زیادی را در خود جای داده و عطر و طعم غذا ها و فرهنگ آن ها را طی سال ها با فرهنگ مجذوب نماینده خود در آمیخته است. باید بدانید که مردم این کشور علاقه زیادی به غذا و انواع خوراکی ها دارند و در گوشه و کنار شهر های مختلف آن رستوران ها و کافه های زیادی با بالاترین استاندارد های جهانی جای گرفتند. در استرالیا می توانید انواع غذاهای چینی، تایلندی، آفریقایی، فرانسوی، ژاپنی، ترکی، ایتالیایی، مکزیکی و یونانی را که به دست ماهر ترین سرآشپز های استرالیایی درست شده امتحان کنید و از انواع طعم های منحصر به فرد این غذا ها بی نهایت لذت ببرید. باید بدانید که مردم بومی استرالیا اولین ساکنان این کشور بودند و طی هزاران سال شکار کردن برای تهیه غذا مهم ترین کار برای آن ها محسوب میشد. خوردن حیوانات عجیبی مثل کانگرو، تمساح و انواع گیاهان عجیب بخشی از غذاهای مردم استرالیا محسوب می شد که خیلی از آن ها هنوز هم همچون بخشی از فرهنگ در فهرست غذاهای خود از این حیوانات و گیاهان استفاده می نمایند. در ادامه با خبرنگاران اطلاعات مفیدی در خصوص انواع غذاها و عادت های غذایی مردم در استرالیا به دست آورید.

تور استرالیا ارزان: غذاهای استرالیا

با تور استرالیا ارزان از بزرگترین کشور قاره اقیانوسیه دیدن کنید و شهرهای زیبای ملبورن و سیدنی استرالیا را ببینید.

عادت های غذایی در استرالیا

مردم استرالیا نیز مثل همه مردم جهان عادت های غذایی منحصر به فردی دارند که از سالیان دور و دراز و اجداد خود به ارث برده اند و طی سال ها این عادت ها به بخشی از زندگی آن ها تبدیل شده است. مردم این کشور معمولا صبحانه خود را سبک و معمولا سرد می خورند و یا یک صبحانه سنگین و داغ مثل تخم مرغ، سوسیس و گوجه سرخ شده. ناهار مثل خیلی از مردم جهان از ساعت 12 تا 2 خورده می گردد و معمولا سبک و برای عموم مردم در یک ساندویچ به همراه سالاد خلاصه می گردد. نودل، سوشی و پیتزا هم گزینه های رایجی برای ناهار هستند. شام در استرالیا به عنوان اصلی ترین وعده در نظر گرفته می گردد و معمولا در عصر ها و به صورت مفصل تر خورده می گردد. برای شام معمولا پاستای سرخ شده، استیک، ماهی و هر غذایی که سریع اماده گردد بیشتر هوادار دارد. خیلی از استرالیایی ها پیتزا و غذاهای آماده منجمد را برای شام تنها گرم می نمایند و بیشتری غذایی که در آشپزخانه های آن ها درست می گردد کباب است. دور هم نشستن موقع غذا خوردن های خانوادگی یک فرهنگ در بین این مردم است و معمولا زمان زیادی برای آن صرف می گردد. غذا خوردن در فضای آزاد برای مردم استرالیا به عنوان یک سرگرمی در آخر هفته ها در نظر گرفته می گردد. درست مثل ما ایرانی ها که دوست داریم در پیکنیک و داخل پارک ها انواع غذا ها را امتحان کنیم.

گوشت یکی از مهم ترین بخش ها در رژیم غذایی مردم استرالیا محسوب می گردد ولی مرغ هواداران بیشتری نسبت به آن دارد و تقریبا 31 درصد مردم از مرغ و 20 درصد مردم استرالیا از گوشت استفاده می نمایند و مصرف کربوهیدرات ها چیزی در حدود 45 درصد است. بعلاوه گیاه خواری و استفاده از انواع گیاهان به عنوان غذا در این کشور به شدت رواج دارد.

این موضوع را نمی توان انکار کرد که استرالیایی ها عاشق غذا خوردن هستند و شاید همین موضوع باعث شده تا خیلی از افراد این کشور از مشکل چاقی رنج ببرند. اما این موضوع آنقدر حاد نیست که نام این کشور در فهرست کشور های چاق جهان مطرح گردد. استرالیایی ها رژیم غذایی متنوعی دارند و موضوع مشترکی که بین بیشتر آن ها رایج است خوردن زیاد از حد تنقلات است که تقریبا 35 درصد انرژی روزانه از این راه تامین می گردد.

طبق عادت های مردم استرالیا موقع غذا خوردن، باید قبل از غذا دست و صورت خود را بشورید، هیچ کتاب و وسیله نا مرتبطی روی میز نباشد، روی میز غذا باید صاف بنشینید و تا وقتی همه اعضا روی میز حاضر نشدند، آغاز به غذا خوردن نکنید. اگر چیزی که دور تر از شما روی میز قرار گرفته می خواهید از کسی بخواهید تا آن را به شما بدهد و هیچگاه روی میز خم نشوید.

Chicken parmigiana

این غذا ریشه ایتالیایی آمریکایی دارد و یکی از پر هوادار ترین غذاهای جهان محسوب می گردد. مرغ سوخاری با پنیر آب شده و سس گوجه فرنگی که معمولا با سالاد و چیپس سرو می گردد.

سوسیس باربیکیو (Barbequed snags)

استرالیایی ها عاشق غذاهای گریل شده هستند و سوسیس های گریل شده پرهوادار ترین غذای گریل شده هستند که معمولا از گوشت خوک و گاو درست شده است که با سس مخصوصی که با پیاز سرخ شده مخلوط شده، سرو می گردد.

Lamingtons

کیک مربعی کوچکی که به عنوان کیک ملی استرالیا شناخته می گردد و نماد آن کشور محسوب می گردد. باید بدانید که برترین این کیک ها در آدلاید و نانوایی Kytons درست می گردد که برنده جایزه برترین لامینگتونز هم شده است.

Pavlova

هم استرالیا و هم نیوزلند مدعی هستند که این دسر برای دیدار با آنا پاولووای روسی از استرالیا در سال 1920 ابداع شده. این شیرینی که به عنوان دسر بعد از شام خورده می گردد با انواع میوه و خامه و نعنا پر می گردد.

پای گوشت استرالیایی

شاید فکر کنید پای همان طعم همیشگی و تکراری را مثل غذاها و شیرینی های مختلف آن دارد اما باید بدونید که پای استرالیایی مزه مخصوصی دارد و باید به کمی کوجک تر از یک پای عادی باشد که با سس گوجه سرو می گردد.

Barramundi

بهتره فیش اند چیپس را فراموش کنید و یک بشقاب بزرگ از ماهی رودخانه ای استرالیا را امتحان کنید. ماهی که هم به صورت گریل شده و هم سرخ شده سرو می گردد و به عنوان یک وعده غذای پر هوادار برای یک شام بی نظیر استرالیایی مورد استفاده قرار می گیرد. برای امتحان کردن این ماهی ها بهتر است سری به کویینزلند بزنید و تازه ترین ماهی استرالیا را در این منطقه نوش جان کنید.

سوپ کدو تنبل

غذاهای استرالیا تنها به انواع گوشت و ماهی های گریل شده خلاصه نمی گردد و در این کشور می توانید انواع غذاهای گیاهی را نیز امتحان کنید. سوپ کدو تنبل که بیشتر در ماه های سرد سال درست می گردد و برترین جا برای امتحان کردن این سوپ قیمت های جنوبی کشور است.

کانگروی گریل شده

کانگرو یکی از سالم ترین و لذیذ ترین گوشت های جهان را دارد و گوشت آن در استرالیا هواداران زیادی دارد. تنها موضوعی که در خصوص این گوشت وجود دارد این است که خیلی دیر می پزد و اگر مدت زیادی هم روی باربیکیو باشد خیلی سفت می گردد و پخت آن احتیاج به مهارت خاصی دارد.

منبع: گردگرد
انتشار: 23 اسفند 1400 بروزرسانی: 23 اسفند 1400 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 2102

به "تور استرالیا ارزان: غذاهای استرالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور استرالیا ارزان: غذاهای استرالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید