ایران باید رقابت با بازار چین و اروپا را در خود تقویت کند

به گزارش مجله توسعه دهنده، خبرنگاران: معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اینکه چین در قیمت و اروپا در کیفیت فراوری محصولات حرف اول را در دنیا می زنند، گفت: ایران باید توانایی رقابت با بازار چین و اروپا را در خود تقویت کند.

ایران باید رقابت با بازار چین و اروپا را در خود تقویت کند

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران از یزد، اسحاق دنیاگیری، دقایقی پیش در مراسم افتتاح واحد نساجی الیاف گستر یزد گفت: بخش خصوصی کشور امروزه علاوه بر اینکه به مسئولیت خود آشناست، در راستای توسعه کشور نیز اقدامات مناسبی انجام داده است.

وی با اشاره به بازدیدهای اجرا شده از 2 واحد صنعتی در استان یزد اعلام کرد: امروز چین در قیمت محصول و اروپا در کیفیت محصولات فراوریی حرف اول را در دنیا می زنند و محصولات داخلی ایران باید بتوانند با هر دوی اینها رقابت نمایند.

دنیاگیری ادامه داد: بدون تردید صنعت نفت و گاز محور اصلی توسعه صنعتی ایران است زیرا به صورت کامل امکانات و نیروی انسانی زبده و ماهر آن را در اختیار دارد.

معاون اول رئیس جمهور اعلام کرد: ایران همچنین باید به قطب اصلی پتروشیمی تبدیل گردد و در این زمینه مذاکرات بسیاری با مدیران پتروشیمی کشور برای اینکه هدف گذاری خیز دوم پتروشیمی ایران کجا باشد، اجرا شده است.

وی، صنعت پتروشیمی را یک صنعت دنیای خواند و اضافه نمود: برای اینکه بتوانیم با بازارهای دنیای رقابت کنیم باید ارزش اضافه نموده این صنعت در کشور با فراوری محصولات با کیفیت و کمیت مناسب را بالا ببریم.

دنیاگیری همچنین با اشاره به مسائل ایجاد شده در بعضی واحدهای صنعتی در سراسر کشور عنوان نمود: بعضی واحدها به خاطر سیاست گذاری های نادرست با مشکل روبرو شده اند که باید برای برطرف مسائل آنها چاره اندیشی گردد اما در عین حال بعضی واحدها نیز بانشاط و سرزنده در حال فراوری محصول باکیفیت هستند.

وی با بیان اینکه هیچ تردیدی برای اینکه ایران احتیاجمند توسعه است، وجود ندارد و باید برای این توسعه، برنامه ریزی گردد، اعلام کرد: کشور ما به دلایل مختلف که عمده ترین آن ضعف در سیاستگذاری ها است، نتوانسته آن طور که باید به سمت صنعتی شدن پیش برود در حالی که ایران قادر است بدون نفت و تنها با پیشرفت در حوزه صنعت، به موفقیت های چشمگیری در منطقه دست پیدا کند.

دنیاگیری تأکید کرد: ما حتماً باید در داخل کشور به این سمت پیش برویم که کالای ساخت داخل به عنوان یک اقدام در راستای پیشرفت کشور مورد استفاده قرار گیرد و رسانه ها نیز در این زمینه نقش بسیار اثرگذاری به عهده دارند.

وی گفت: اینکه فرهنگ سازی کنیم و به مردم بگوییم که استفاده از کالای داخلی، خدمت به کشور است، از اهمیت بالایی برخوردار است و رسانه ها باید روی این موضوع کار نمایند و این قضیه را روشن نمایند که اگر از کالای داخلی استفاده گردد، هم جوان ایرانی مشغول به کار خواهد شد و هم نرخ بیکاری کاهش پیدا خواهد نمود.

دنیاگیری توضیح داد: صنعتگر ایرانی نیز باید در این زمینه به یک واقعیت برسد که کیفیت را افزایش و قیمت را کاهش دهد.

معاون اول رئیس جمهور همچنین از در نظر دریافت منابع ارزی برای ارائه تسهیلات به فراوریات داخلی اطلاع داد و اضافه نمود: وقتی فراوری نماینده داخلی از خدمات فنی و مهندسی کشورهای دیگر بهره می گیرد، احتیاج به ارز دارد بنابراین باید به آنها وام ارزی پرداخت گردد.

وی در خصوص سپرده گذاری های بانکی نیز عنوان نمود: سپرده گذاری 22درصدی دیگر پذیرفته نیست و هیچ تخلفی از سوی بانک ها قابل قبول نخواهد بود.

ب

منبع: تسنیم
انتشار: 27 دی 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 723

به "ایران باید رقابت با بازار چین و اروپا را در خود تقویت کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران باید رقابت با بازار چین و اروپا را در خود تقویت کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید