اکبری: با شعار و بی تدبیری نمی توان از نمد بیرون زد

به گزارش مجله توسعه دهنده، معاون اسبق وزیر دفاع در دوره اصلاحات، اظهارات تند جان بولتون علیه ایران را تحلیل و راهبرد ایران در مقابل سیاست کاخ سفید را برای خبرنگاران آنالیز نموده است.

اکبری: با شعار و بی تدبیری نمی توان از نمد بیرون زد

زهره نوروزپور: اظهارات جان بولتون در روزهای گذشته واکنش بسیاری در سطح رسانه های خبری داشته است همچنین کارشناسان داخلی نیز اظهارات سخیف مشاور امنیت ملی کاخ سفید را ارزیابی نموده و راهکارهای این مهم را آنالیز نموده اند. در این باره علیرضا اکبری کارشناس ارشد مسائل راهبردی به خبرنگاران گفت: اینکه بولتون گفته، آنقدر ایران را می فشاریم تا مثل میوه، لِه گردد و هسته اش از پوسته بیرون بزند!، این همان پروژه نمدمالی است که از دو سال پیش تا کنون توضیح داده ام و تفسیر نموده ام! (اینجا)نمدمالی، نسبت به جنگ، مزیت های بسیاری برای دشمن و مضرات بیشتری برای خودی دارد.

بنیانگذار موسسه راهبردی تصمیم درباره رویکرد و مقابله با سیاست کاخ سفید بیان داشت:

راه مبارزه در قبال پروژه فشار و نمدمالی، در دو وضعیت است؛ یکی، تصلّب، انسجام و تمرکز در محیط داخلی و دیگری، توسعه و گسترش و پیوستگی در محیط بیرونی.

نمدِ پروژه آمریکایی، تحریم و حصر و قبض اقتصادی مالی است. فساد مالی و ولنگاری و ریخت و پاش و رانت اقتصادی، ملاط این پروژه است. با شعار و بی تدبیری و کاسبی از تحریم، نمی توان از نمد بیرون زد. راه پیروزی در این مبارزه، اراده و برنامه و تصمیم و اقدام شجاعانه و سنجیده است.

دستگاههای متولی اقتصاد و مالیه و لجستیک و فراوری و تجارت و خدمات این زنجیره، بایستی از خرد، دانش، تجربه، تدبیر و پاکدستی برخوردار باشند. بدل زدن در این مبارزه بسیار تخصصی است و مدیران معمولی از عهده این امر، به تنهایی بر نمی ایند. باید در جذب متخصصین خنثی سازی تحریم، در هر بُعدی، صداقت و جدیت و ولع داشت.

نقش دستگاه سیاست خارجی و دستگاه قضا در این مبارزه بسیار مهم است. تمرکز قوای حاکم بایستی بر تفوق در جنگ نرم باشد. توان عملیاتی و سخت افزاری ما نیز بایستی در خدمت همین مبارزه باشد.

معاون اسبق وزیر دفاع در دوره اصلاحات در نهایت اضافه نمود: مقاومت مبتکرانه با مقاومت منفعلانه متفاوت است. ما باید ابتکار عمل و عرصه مقابله و کیفیت تغییر شرایط را در اختیار داشته باشیم.

52310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 13 فروردین 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 214

به "اکبری: با شعار و بی تدبیری نمی توان از نمد بیرون زد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اکبری: با شعار و بی تدبیری نمی توان از نمد بیرون زد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید