الکترونیک آرتز: نام سری بازی های FIFA ممکن است تغییر کند

به گزارش مجله توسعه دهنده، در نوشته ای رسمی در سایت رسمی EA که با نام آینده فوتبال انتشار یافت، این شرکت بیان نمود که ممکن است در آینده سری بازی های FIFA دیگر با نام FIFA خطاب نشوند.

الکترونیک آرتز: نام سری بازی های FIFA ممکن است تغییر کند

در واقع در بخش مختصری از این متن نوشته شده است: همان طور که به آینده نگاه می کنیم، در حال آنالیز ایده تغییر نام بازی های دنیای فوتبال خود هستیم. این بدان معناست که ما در حال آنالیز قرارداد حقوق نام گذاری خود با فدراسیون بین المللی فوتبال یا همان فیفا هستیم که البته این جدا از سایر مشارکت ها و مجوزهای رسمی ما در سراسر دنیای فوتبال است.

قبل از اینکه این نوشته بخواهد از تغییر نام این اثر سخن بگوید، بیشتر به نظر می رسد که هدفش این بوده که شما را متقاعد کند که تغییر نام احتمالی اتفاق بزرگ یا خاصی نیست. به همین خاطر، الکترونیک آرتس بیان می نماید که آن ها اهمیت داشتن مجوز باشگاه ها و لیگ ها و ظاهر بازیکنان را در بازی درک می نمایند و این نکته را هم بلافاصله در متن به مخاطبان می گوید که این مجوزها به طور کامل به FIFA متکی نیستند.

در ادامه این نوشته آمده است: در طول سالیان زیادی که این مجموعه بازی دنیای را خلق نموده ایم، آموخته ایم که اصالت برای تجربه بازی یک امر لازم است. به همین علت است که ما انرژی زیادی را برای جمع کردن 300 شریک منحصر به فرد برای کسب مجوزها و حق نشرهای مختلف صرف نموده ایم که آن ها امکان دسترسی به بیش از 17 هزار ورزشکار، بیش از 700 تیم، 100 استادیوم و بیش از 30 لیگ در سراسر دنیا را برای ما فراهم می نمایند.

از دست دادن فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) به عنوان یک شریک تجاری برای مجوزهای مختلف، دسترسی به لیگ قهرمانان (که تحت کنترل یوفا است) یا لیگ ها و تیم های مشهور را برای این بازی محدود نمی نماید؛ با این حال، می تواند مانع این گردد که الکترونیک آرتس از نام تجاری جام دنیای استفاده کند.

با این وجود، تغییر نام و از دست دادن عایدیی که به وسیله حق نشر به فیفا داده می گردد، می تواند موضوع بزرگی برای آن ها باشد. نام مجموعه بازی FIFA اینقدر بزرگ است که به نظر می رسد عدم توافق و تغییر آن برای هر دو طرف تا حدی عجیب باشد. این سازمان در سال 2020 حدود 267 میلیون دلار (197 میلیون پوند) عایدی کسب کرد که 60 درصد آن به حق نشرهای مختلف مربوط می گردد. به احتمال زیاد به هر حال آن ها به توافقی دست پیدا خواهند کرد. این امکان وجود دارد که الکترونیک آرتس این سخن را گفته باشد تا فقط از آن به عنوان اهرمی استفاده کند که به وسیله آن بتواند قبل از آغاز مذاکرات نو فشاری را روی فدراسیون بین المللی فوتبال اعمال کند.

سال گذشته، زلاتان ابراهیموویچ و گرث بیل هم از استفاده شدن نام و ظاهرشان در بازی فیفا 21 گلایه نموده بودند و اذعان داشتند که این اتفاق بدون اجازه آن ها بوده است. زلاتان ابراهیموویچ با تگ گردن FIFAPro (فدراسیون بین المللی انجمن های فوتبالیست های حرفه ای) درباره این موضوع نوشت: چه کسی به الکترونیک آرتس اسپورت اجازه داده است که در بازی فیفا از نام و چهره من استفاده کند؟ من نمی دانم که عضو FIFPro هستم و اگر هم واقعا عضو باشم، این کار بدون اطلاع واقعی من و به وسیله یک حرکت عجیب وغریب اجرا شده است.

منبع: Rock Paper Shotgun

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 19 تیر 1401 بروزرسانی: 19 تیر 1401 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 2201

به "الکترونیک آرتز: نام سری بازی های FIFA ممکن است تغییر کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "الکترونیک آرتز: نام سری بازی های FIFA ممکن است تغییر کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید