خبرسازی یک مربی زن در بسکتبال مردان بحرین

به گزارش مجله توسعه دهنده، فاطمه ریاض بر تبعیضات غلبه نموده و دستیار مربی باشگاه بسکتبال النجمه در منامه شده است، با این حال او قصد ندارد به همین جا بسنده کند.

خبرسازی یک مربی زن در بسکتبال مردان بحرین

به گزارش خبرنگاران، این یک چشم انداز غیرعادی در کشور محافظه کار بحرین است: یک مادر جوان در یک زمین بسکتبال سرپوشیده به بازیکنان مرد آموزش می دهد.

فاطمه ریاض 33 ساله که کمربند مشکی تکواندو هم دارد، میخواهد روزی سرمربی تیم بسکتبال گردد و سپس قهرمانی کشور را به خانه بیاورد.

او در یک جلسه تمرینی با دختر هفت ساله اش گفت: زمانی که کارم را آغاز کردم، سطح پذیرش امروزی وجود نداشت.

ریاض که شلواری مشکی و یک تی شرت خاکستری گشاد به تن دارد گفت: حضور زنان در ورزش به ویژه در بسکتبال که متعلق به مردان تلقی می گردد، عجیب تلقی می شد. در ابتدا نگرانی هایی وجود داشت، اما به وسیله کار سخت و فداکاری نشان دادم که تردید ها در خصوص توانایی من برای راهنمایی تیم بی اساس بود.

امروز، او خودش را مانند هر مربی بسکتبال دیگری می داند و می گوید: من به خودم ایمان دارم.

فاطمه اضافه کرد: زمانی که کارم را آغاز کردم، به مقدار امروز پذیرش نداشتم.

چندین کشور در حوزه خلیج فارس در سال های اخیر در پی آن بوده اند که تصویر سختگیرانه و افراط آمیز را کاهش دهند و زنان را در نیروی کار، هنر و ورزش بیشتر معرفی نمایند.

اما غیرعادی است که یک زن به اوج برسد، و در سلطنت های محافظه کار حوزه خلیج فارس، موقعیت فاطمه ریاض حیرت انگیز است.

وی علاقه به بازی را از مادرش که مربی تیم بسکتبال زنان بود به ارث برده است. او قبل از استخدام به وسیله النجمه، با آموزش تیمی از دختران جوان و سپس پسران جوان آغاز کرد.

رئوف هابیل مدیر فنی باشگاه گفت که انتخاب او یک انتخاب جسورانه و در عین حال کاملاً ترسناک بود.

او به خبرگزاری فرانسه گفت: ارتباط در ابتدا کمی سخت بود، اما با گذشت زمان بسیار آسان تر شد.

رئوف گفت: فاطمه ریاض با استعداد، نمونه ای از زنان پیروز بحرینی است. وی گفت که امیدوار است نمونه های بیشتری از زنانی که با تیم های مردانه در کشورش کار می نمایند، معرفی شوند و تأکید کرد که من همه هوادار زنان در ورزش هستم.

جامعه بحرین بسیار بازتر از سایر کشور های خلیج فارس در نظر گرفته می گردد. آمار های رسمی نشان می دهد که زنان که 32 درصد از جمعیت فعال مالی را تشکیل می دهند، بین سال های 2010 تا 2019، 54 درصد پست های خدماتی را در اختیار داشتند.

منبع: فرارو
انتشار: 18 مهر 1401 بروزرسانی: 18 مهر 1401 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 2263

به "خبرسازی یک مربی زن در بسکتبال مردان بحرین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرسازی یک مربی زن در بسکتبال مردان بحرین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید