استادیوم 106 هزار نفری در آرژانتین ، مشخصات و امکانات این استادیوم چیست؟

به گزارش مجله توسعه دهنده، نامزد ریاست باشگاه بوکا در آرژانتین برنامه هایی برای ساخت یک ورزشگاه 106 هزار نفری ارائه نموده است.

استادیوم 106 هزار نفری در آرژانتین ، مشخصات و امکانات این استادیوم چیست؟

به گزارش خبرنگاران به نقل از استادیوم بیزنس، خورخه رئال، کاندیدای ریاست بعدی باشگاه بوکاجونیورز، از طرحی برای ساخت یک استادیوم نو با ظرفیت 106 هزار نفر برای باشگاه فوتبال پریمرا دیویزیون آرژانتین رونمایی کرد.

ظرفیت این استادیوم تقریبا دو برابر لا بومبونرا استادیوم فعلی بوکاست که 54 هزار نفر ظرفیت دارد. این استادیوم در منطقه ایسلا دمارچی در بوئینس آیرس، تنها 1300 متر دورتر از لا بومبونرا ساخته خواهد شد.

استادیوم بومبونرا

رئال تصاویری سه بعدی از این استادیوم را در حساب توییتر خود منتشر نموده است. این تصاویر به وسیله انریکه لومباردی، معمار استادیوم های خانگی دو باشگاه ایندیپندینته و استودیانتس در لیگ دسته اول فوتبال پرو طراحی شده اند.

روزنامه آرژانتینی اوله گزارش می دهد که این استادیوم دارای 444 جایگاه وی آی پی، 192 جایگاه توریستی، 78 اطاقک پخش بازی و پارکینگ برای 4000 خودرو خواهد بود. این مکان دارای سه پل عابر پیاده در سراسر رودخانه ماتانزا است که آن را به لا بومبونرا متصل می نماید.

استادیوم بومبونرا

رئال گفت که استادیوم نو بدون تخریب استادیوم لا بومبونرا در منطقه لا بوکا بوئینس آیرس ساخته گردد؛ او پیشنهاد می نماید این استادیوم قدیمی می تواند برای میزبانی مسابقات تیم های زنان و جوانان و بعلاوه رویدادهای دیگر استفاده گردد. رئال در کنار خوان رومان ریکلمه بازیکن سابق بوکا که معاون او خواهد بود، نامزد ریاست این باشگاه است.

در مصاحبه ای با رادیو 221، لومباردی گفت که ساخت این استادیوم 300 میلیون دلاری (241 میلیون پوند/ 275 میلیون یورو) سه تا چهار سال طول خواهد کشید و می تواند در طول جام جهانی فوتبال 2030 که آرژانتین در خواست میزبانی مشترک آن به همراه شیلی، پاراگوئه و اروگوئه را دارد، مورد استفاده قرار گیرد.

در اوایل این هفته، کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی 18 استادیوم را برای این رویداد پیشنهاد کرد، از جمله استادیوم CONMEBOL در آسونسیون، مرکز پاراگوئه.

آرژانتین با هفت استادیوم در این رویداد نقش اصلی را ایفا خواهد نمود. این استادیوم ها عبارتند از ال مونومنتال (بوئینس آیرس، ظرفیت 83000)؛ ماریو آلبرتو کمپس (کوردبا، ظرفیت 57000)؛ و سه مکان دیگر در بوئینس آیرس.

استادیوم بومبونرا

استادیوم لا بومبونرا از سال 1940 خانه بوکا بوده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 21 فروردین 1402 بروزرسانی: 21 فروردین 1402 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 2343

به "استادیوم 106 هزار نفری در آرژانتین ، مشخصات و امکانات این استادیوم چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استادیوم 106 هزار نفری در آرژانتین ، مشخصات و امکانات این استادیوم چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید