شهرهای آبی دنیا ، معرفی شهر های روی آب که جزو زیباترین ها هستند.

به گزارش مجله توسعه دهنده، در این مطلب از شهرهای آبی دنیا برایتان می گوییم و به معرفی شهرهای روی آب که جزو زیباترین ها هستند، می پردازیم. تماشا دریا و رودخانه و اصولا هر مکانی که آب در آن جریان دارد به انسان حس آرامش دست می دهد آرامشی که باید آن را مدیون لطف خداوند بزرگ و مهربان دانست . یکی از این بی نظیر ترین مکان ها آب هایی هستند که تشکیل رود و دریا و اقیانوس را داده اند . حتی جالب تر این که می توان شهر هایی را در دنیا دید که در داخل آب ساخته شده اند یا پیرامون آن ها را آب فرا گرفته است. در ادامه مطلب با ما در مجله خبرنگاران همراه باشید تا با بعضی از شهر های آبی دنیا آشنا شویم.

شهرهای آبی دنیا ، معرفی شهر های روی آب که جزو زیباترین ها هستند.

گانوی در بنین

این شهر که در کشور بنین واقع شده است یکی از شهرهای آبی جهان است که می توانید در آن از قایق سواری لذت ببرید .گانوی در آفریقا واقع شده است و به عنوان ونیز آفریقا شناخته می شود . این شهر را می توان یکی از شهر های روی آب منحصر به فرد دانست چون پایه های بناهای ساختمان ها در این شهراز جنس چوب می باشند که در آب فرو رفته اند .این شهر را باید بزرگترین شهر آبی جهان و نه تنها در قاره آفریقا دانست .

استکهلم در سوئد

شهر استکهلم مرکز سوئد است، شهری که در آن می توان شاهد برگزاری جشنواره های آبی زیادی بود. قایق سواری در این شهر بسیار لذت بخش است. منظره ها بسیار زیبای را می توان با اجاره کردن قایق های زیادی که در اینجا وجود دارند مشاهده نمود و سفری خاطره انگیز را می توان در کنار 14جزیره رویایی که در این منطقه وجود دارد، تجربه کرد.

بانکوک در تایلند

بانکوک تایلند نیز یکی دیگر از شهرهای آبی است که جهانگرد های زیادی از سراسر جهان به این مکان شلوغ و پر جنب و جوش سفر می نمایند بانکوک مرکز تایلند می باشد و دارای جاذبه های تماشای زیادی است که یکی از زیباترین شان رودخانه ای به نام چاپاریا در این شهر وجود دارد که می توانید با استفاده از قایق در آن به گشت وگذار بپردازید و لحظاتی خوب و رویایی از سفرتان ثبت کنید. معابد بیشماری را می توان در این شهر دید و بازار های شناور زیادی که در این جا وجود دارند می تواند علاقه مندان به خرید را راضی کند .

نیوپورت بیچ کالیفرنیا در آمریکا

در نزدیکی آب های اقیانوس آرام منطقه ای است به نام تیوپورت بیچ که در آن می توان انواع ورزش ها و سرگرمیات آبی را انجام داد از غواصی تا شنا با دلفین ها . این منطقه گران قیمت ترین رستوران ها و گالری های هنری جهان را دارد و یکی از شهرهای آبی جهان است.

شوچیمیلکو مکزیکوسیتی در مکزیک

9 اسکله مانند شهرهای آبی در جنوب مکزیکو سیتی و در 40 کیلومتری آن وجود دارد که می توان با قایق های زیبایی که در این منطقه است به قایق سواری و گشت و گذار بر روی آب های این ناحیه بپردزاید . آیلند آو دالز یکی از جاهای تماشای است که حتما برای تماشا آن همراه خود دوربین عکاسی داشته باشید تا بتوانید خاطرات زیبایی از سفر خود ثبت کنید .شهر مکزیکو سیتی شهری است که بر روی آب بنا شده و منطقه زیبایی دراین شهر وجود دارد که شبیه ونیز ایتالیا می باشد منطقه ای به نام شوچیمیلکو که در کنار دریاچه شوچیمیلکو واقع شده است .کانال ها و جزایر کوچکی که در این منطقه وجود دارند سبب شده است که این منطقه در یونسکو ثبت جهانی شود و یکی از شهر های روی آب یا همان شهرهای آبی جهان باشد.

تراگیر در کرواسی

از نقاط تماشای این شهر می توان به برج های ساعت و قصر ها که معماری بی نظیری دارند اشاره نمود و کاشی های قرمز رنگ شیروانی ها نیز جلوه هنری خاصی به این شهر بخشیده است شهری که در کشور کرواسی و در جنوب آن واقع شده است . شهر تراگیر که در واقع جزیره ای است با قدمت 2300 ساله . بازی با لاک پشت هایی که در سواحل این منطقه یافت می شوند نیز در نوع خودش جالب توجه خواهد بود حتی می توانید قایقی را اجاره نموده و در آب های آن به سرگرمی و قایق سواری بپردازید. این شهر در یونسکو ثبت جهانی شده است .

تایگر در آرژانتین

تایگر هم یکی از شهرهای روی آب است. غذهای محلی این منطقه خیلی خوشمزه هستند منطقه ای که 50 هکتار از آن را آب فرا گرفته است و گشت و گذار میان جنگل هایش با قایق حال و هوای دیگری دارد . تایگر منطقه ای زیبا و دوست داشتنی می باشد که در نزدیکی دلتای پارانا در آرژانتین واقع شده است.

هیدرا در یونان

از ویژگی های خاص این شهر آبی اسکی روی آب می باشد با تاکسی های آبی می توانید کل این شهر را بگردید و منظره های زیبای جزیره را ببینید و لذت ببرید . این شهر از جزیره های یونانی است که منطقه ای بکر و دست نخورده می باشد و از آتن ، مرکز یونان ، می توانید به راحتی خود را به آنجا برسانید .

بروژ در بلژیک

دراین شهر که در بلژیک قرار گرفته است و یکی از شهرهای روی آب جهان است، تعداد 80 پل زیبا واقع شده است . بروژ شهری است که به نوشیدنی ها و شکلات های منحصر به فردش مشهور است. این شهر دارای بارانداز ها و کانال های زیادی می باشد و تعداد زیاد کلیساها در این شهر نیز در نوع خودش قابل تامل می باشد. این شهر در شمال غربی بلژیک واقع شده و از آنجایی که یکی از شهرهای روی آب شناخته شده است، آن را ونیز شمال اروپا نیز می خوانند.

ژوژانگ در چین

شهر ژوژانگ یکی از شهر های آبی چین می باشد. شهری که در ورودی آن دو پل سنگی زیبا وجود دارد. زیبایی این منطقه بی نظیر می باشد. می توانید از کانال های این شهر با قایق عبور نموده و از میان معابد و ساختمان ها قدیمی که قدمت آنها به سال 1400 میلادی برمی گردند و بعلاوه از داخل حیات خانه های مسکونی بگذرید و به خرید از بازارهای شناوری که در این شهر وجود دارد بپردازید. تعداد پل های سنگی که در این شهر وجود ندارد به چهار می رسد و قدمت آنها به سال 1355 میلادی بازمی شود. فاصله این شهر با شانگهای نیز 90 دقیقه است

کان تو در ویتنام

شهر کانتو در ویتنام بین بقیه شهر هایش مشهور تر و جهانگرد پذیرتر می باشد و مردمانی مهمان نواز دارد. در این شهر بازار ها و خانه های شناور زیادی وجود دارد و با این که روی آب قرار گرفته اما جزو چهار شهر پرجمعیت ویتنام شمرده می شود

ونیز در ایتالیا

جهانگردان زیادی هر ساله از شهر ونیز که یکی از شهر های روی آب و مکان تماشای و عالی می باشد تماشا می نمایند. مکان های بسیار مختلفی برای بازدید در این شهر وجود دارد از کانال های پر آب آن گرفته که در واقع خیابان های این شهر هستند تا مکان های رویایی و تماشای دیگر. این شهر را می توان یکی از رمانتیک ترین شهرهای جهان به حساب آورد، شهری که بر روی آب بنا شده است.

منبع: همگردی
انتشار: 15 دی 1401 بروزرسانی: 15 دی 1401 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 2301

به "شهرهای آبی دنیا ، معرفی شهر های روی آب که جزو زیباترین ها هستند." امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهرهای آبی دنیا ، معرفی شهر های روی آب که جزو زیباترین ها هستند."

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید