پوکت یا کرابی؛ کدامیک مقصد بهتری برای سفر می باشند؟

به گزارش مجله توسعه دهنده، پوکت و کرابی از بهترین جزیره های تایلند می باشند که هواداران زیادی دارند. خبرنگاران در این مطلب، ویژگی های برتر هر یک از این جزیره ها را معرفی می کند .

پوکت یا کرابی؛ کدامیک مقصد بهتری برای سفر می باشند؟

با تور تایلند به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید

هر دوی این مقاصد گردشگری عالی در جنوب تایلند دارای ویژگی های مشترکی هستند. پوکت نامی تثبیت شده در صنعت سفر و گردشگری است و همواره از آن به عنوان یکی از بهترین مکان های گردشگری تایلند و حتی آسیا یاد می گردد. کرابی مقصدی است که به تازگی وارد صحنه گردشگری شده است اما به سرعت رشد نموده و به شهرت رسیده است. برای اینکه تصمیم بگیرید کدام یک از این دو جزیره تایلند را برای تعطیلات بعدی خود انتخاب کنید، 10 نکته را در اینجا ارائه نمودیم تا با یاری آنها بتوانید راحت تر تصمیم بگیرید.

سواحل

پوکت: انتخاب بیشتر

جزیره پوکت 30 گزینه برای انتخاب ساحل دارد که در راس آنها سواحل شنی سفید با آبهای نیلگون و شفاف قرار گرفته است و ایده آل ترین مکان در این جزیره استوایی به شمار می آید. رسیدن به پوکت با داشتن شبکه جاده ای واقعا خوب، کار بسیار راحتی است.

کرابی: طبیعی تر

اگر تمام جزایر کوچکی که استان کرابی را تشکیل می دهند به حساب آوریم، گزینه های زیادی برای انتخاب ساحل داریم، علیرغم اینکه کمی رسیدن به برخی ازآنها سخت است و احتیاج به یک سفر کوتاه با قایق برای رسیدن به ساحل داریم. این مزیت را نباید نادیده گرفت که اکثر سواحل جزیره کرابی عمدتا نما و ظاهر زیبای طبیعی خود را حفظ نموده اند.

هتل ها

پوکت: لوکس تر

پوکت بیشتر از کرابی هتل دارد و تعداد زیادی از آنها لوکس و درجه یک یا 3 ستاره 4 یا 5 ستاره اند و تا جاییکه امکان دارد خدمات ارائه می نمایند. در میان لیست این هتل های لوکس تعدادی ویژگی های واقعا برجسته با مناظر نفس گیر، امکانات حیرت آور و خدمات استثنایی ارائه می نمایند.

کرابی: دنج و ساکت تر

کرابی با جزایر زیاد و خشکی کمتر توصیه یافته ای که دارد مکان ایده آلی برای گذراندن تعطیلات است. در کرابی گزینه های خوبی برای انتخاب هتل هم وجود دارد؛ مخصوصا هتل هایی که در جای دنج و ساکتی ساخته شده اند. اگر به دنبال آرامش مطلق و تنهایی هستید، به احتمال زیاد، آن را در کرابی پیدا خواهید کرد.

غذاها

پوکت: رستوران های خوب بیشتر

با یک جو بینظیر و خدمات با کیفیت و همچنین و داشتن سابقه طولانی در صنعت گردشگری، پوکت یک انتخاب عالی برای رفتن به رستوران های شیک و خوب است، حتی در اطراف برخی از سواحل دور افتاده تر پوکت هم می توانید رستوران خوب پیدا کنید.

کرابی: رستوران های کنار ساحلی بیشتر

اگر کرابی رستوران های سطح بالا ندارد در عوض با داشته های طبیعی خود این نقص را می پوشاند. در کرابی پیدا کردن یک رستوران در جلوی ساحل که به اندازه پیشنهادات لوکس پوکت رمانتیک و البته آرامش بخش تر است چندان سخت نخواهد بود.

جاذبه های فرهنگی

پوکت: تاریخی تر

پوکت دارای تاریخ طولانی و جالب توجهی است؛ سال ها قبل از اینکه به یک مقصد توریستی تبدیل گردد این تاریخ شکل گرفت. این تاریخ را می توانید در معابد زیبا و جاذبه های آن، همینطور خیابان های رنگارنگ شهر قدیمی پوکت و حتی فستیوال های رنگارنگ و جشن هایی که منحصر به پوکت است، مثل فستیوال گیاه خواری مشاهده کنید.

کرابی: طبیعی تر

بیشتر جاذبه های اصلی در کرابی ، اعجازهای طبیعی هستند که تعدادشان هم زیاد است. از برکه های زمردی تا غار های زیبا در پارک وسیع طبیعی و حتی خط ساحلی برجسته و عالی؛ پوکت هیچ کدام از این جاذبه های طبیعی را ندارد.

مناظر زیبا

پوکت: چشم اندازهای دیدنی بیشتر

در پوکت تعداد نقاط مرتفع برای دیدن مناظر دیدنی اطراف و چشم اندازهای عالی زیاد است که در کنار سواحل فراوان شنی دیدنشان لذت بخش خواهد بود. در پوکت مناظر زیبای وسیع و گسترده ای وجود دارد.

کرابی: مناظر بکرتر

در استان کرابی نقاط خاص برای دیدن مناظر چشم انداز خاص، کمتر پیدا می گردد اما همین تعداد کم، مناظر خیره نماینده را به نمایش می گذارند. اکثر این مناظر هم در کنار ساحل شکل گرفته اند. چه سوار قایق کانو چه سوار چیز دیگری باشید و مناظر را تماشا کنید، فرقی نمی کند.

تفریحات شبانه

پوکت: کلوپ های شبانه بیشتر

نواحی مختلف پوکت دارای انواع مختلفی از کلوپ های شبانه است که هر کدام پذیرای جو متفاوتی هستند. کلوپ های سنترال بدون شک با سالنی به طول 500 متر در خیابان بانگلا، نبض تپنده شهر است. در پوکت به فاصله های خیلی کم از هم، می توانید کلوپ های شبانه با کیفیتی را پیدا کنید.

کرابی: کافه های ساحلی بیشتر

به خاطر محدودیت های شدید در مورد استفاده تجاری از سواحل، در حال حاضر در پوکت هیچ دو کلوپ ساحلی در کنار هم وجود ندارد. طبق این قانون، کافه های ساحلی پوکت (که تعدادشون نیز زیاد است) خیلی دور از هم قرار دارند. اما در کرابی کافه های زیادی در ساحل وجود دارند. در کرابی می توانید به جشن های ساحلی بروید و از خوردن نوشیدنی دقیقا در کنار امواج لذت ببرید.

ورزش و فعالیت های تفریحی

پوکت: مراکز ورزشی بیشتر

سرگرمی های چشم گیری در میان ورزش هایی که می توانید در پوکت انجام دهید، وجود دارد. بیشتر این سرگرمی ها کاملا نظارت شده و حرفه ای در مراکز ورزشی انجام می شوند. ورزش هایی که می توانید انجام دهید شامل زیپلینگ در مکان هایی مثل Flying Hanumant، جت اسکی، در پارک آنتم ویک (Anthem Wake) یا موآری تایی در یکی از باشگاهی است که وجود دارد. همچنین تعداد زیادی مرکز غواصی درجه یک، چند کارتینگ و زمین گلف، کایت سواری و غیره در جزیره پوکت وجود دارند.

کرابی: ماجراجویی بیشتر

همانطور که همواره تکرار می کنیم بزرگترین سرمایه کرابی طبیعت بکر و دست نخورده آن است. کرابی اگر چه مراکز ورزشی که در پوکت وجود دارد را ندارد ولی هنوز فعالیت های زیادی برای انجام دادن در کرابی وجود دارند. جزیره گردی، جنگل نوردی، کایاک سواری و صخره نوردی، هر کدام را که دوست دارید را در کرابی می توانید انجام دهید. کرابیتایلند بهترین مکان برای صخره نوردی می باشد.

خرید

پوکت: مراکز خرید بیشتر

پوکت به عنوان یک مقصد گردشگری شناخته شده، دارای فرصت های خرید زیادی می باشد. جزیره پوکت دارای تعدادی مرکز خرید بزرگ است که در آنها نام برندهای تجاری بزرگ فراوان دیده می گردد. در مراکز خرید پوکت همچنین تعدادی بوتیک کوچک وجود دارند که اجناس مد روز طراحان صاحب سبک را می فروشند. پوکت شاید به اندازه بانکوک بهشت معتادان خرید نباشد ولی براحتی می توانید یک روز کامل را در مراکز خرید پوکت مشغول باشید.

کرابی: صنایع دستی بیشتر

پوکت با پیشرفت هایی که داشته به عنوان یکی از مقصد های گردشگری بین المللی محسوب می گردد اما کرابی زیاد پیشرفت ننموده است. در کرابی صنایع دستی فراوان پیدا می گردد. چیزهایی که در کرابی پیدا می کنید شاید مد روز نباشد ولی حتما منحصر بفرد و خاص هستند.

سبک زندگی و مردم

پوکت: متمدن تر

پوکت یک مقصد کاملا متمدن برای سفر است. مطمئن باشید که می توانید با بودجه بسیار ناچیز هم، از پوکت لذت ببرید. اما در سوی دیگر این ارزانی، هتل های درجه یک، رستوران های شیک، مرکز خرید، تفریحات ساحلی، قرار دارند که لوکس و گران هستند. همه اینها بدون شک باعث جذب جمعیت زیادی از توریست ها می شوند. حتی شهر قدیمی پوکت هم از امکانات بسیار خوبی برخوردار است.

کرابی: کوله به دوش های بیشتر

برخلاف پوکت، کرابی هیچوقت رونق صنعتی نداشته است. کرابی هنوز هم یک جامعه روستایی به شمار می رود. کرابی بیشتر انتخاب اول کوله بدوش ها و توریست های با بودجه کم است.

ارزش پول

در پوکت و کرابی قیمت ها عادلانه است. مطمئن باشید که این دو جزیره دارای چیزهای خاصی هستند که شما را جذب می نمایند. البته کرابی بین این دو جزیره، قیمت های پایین تری دارد. در حالیکه پوکت چیزهای درجه یک و گران هم دارد، هزینه غذا، نوشیدنی، مسکن، حمل و نقل و جاذبه ها در هر دو جزیره برابر است.

نتیجه گیری

در نهایت، اگر بخواهیم بگوییم که بین دو جزیره پوکت و کرابی کدام بهتر است، کمی این نتیجه گیری سخت می باشد چون هر دو جزیره نکات مثبت و جاذبه های خاص خود را دارند. اگر می خواهید به جایی بروید که پیشرفته تر است، پوکت بهتر است چون یک مقصد توسعه یافته و با امکانات رفاهی بیشتر است. در مقابل اگر می خواهید استراحت کنید یا در یک محیط طبیعی و زیبا لذت ببرید، کرابی بهتر است. کرابی در مقایسه با پوکت استان کم تر توسعه یافته ایست و از پیچیدگی های جامعه مدرن به دور مانده است. زیبایی روستایی کرابی به این معنی است که می توانید هنوز هم از طبیعت بکر لذت ببریم و اگر تمدد اعصاب برای شما به معنی نوشیدن یک فنجان چای نباشد و در عوض بخواهید که فعالیت و هیجان را تجربه کنید کرابی بهترین جا برای این کار است. بین این دو جزیره که هر دو انواع گسترده ای از تجربیات را ارائه می نمایند، دلیلی ندارد که از هر دو آنها دیدن نکنید.

منبع: لحظه آخری
انتشار: 25 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 588

به "پوکت یا کرابی؛ کدامیک مقصد بهتری برای سفر می باشند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پوکت یا کرابی؛ کدامیک مقصد بهتری برای سفر می باشند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید