استادیوم های جام جهانی 2018 روسیه ، استادیوم المپیک فیشت

به گزارش مجله توسعه دهنده، در این مطلب طبق روال هفته های گذشته استادیوم های جام جهانی 2018 روسیه را معرفی می کنیم، استادیوم المپیک فیشت رو. علاقمندان پرشور ورزش فوتبال در کشورمان ، به طور ویژه در انتظار شروع جام جهانی فوتبال 2018 در کشور روسیه هستند و برای تماشای رقابت های فوق العاده بین تیم های دست اول جهانی و درخشش کمابیش قابل پیش بینی تیم ملی کشورمان در این مسابقات لحظه شماری می نمایند. اهمیت خاص این دوره از جام جهانی برای ایرانی ها از این نکته ناشی می شود که این جام جهانی به علت نزدیکی این کشور به کشورمان و نیز فرمان ولادمیر پوتین برای عدم لزوم تهیه ویزا برای تماشاگران جام، برترین فرصت مردم کشور ما برای سفر به روسیه و تماشای مسابقات فوتبال جام جهانی به شمار می رود. جام جهانی 2018 روسیه، بیست و یکمین دوره جام جهانی فوتبال است که از تاریخ چهاردهم ژوئن 2018 تا پانزدهم ژوئیه 2018 در این کشور برگزار می شود و اولین جام جهانی فوتبال در تاریخ است که در اروپای شرقی برگزار می شود. در این تورنمت، مجموعا 64 مسابقه در 12 استادیوم و 11 شهر برگزار خواهد شد. ملاقات فینال جام جهانی نیز در تاریخ پانزدهم ژوئیه 2018 در استادیوم لوژنیکی شهر مسکو برگزار خواهد شد و سپس قهرمان این دوره از جام جهانی به جام کنفدراسیون ها 2021 صعود خواهد نمود. اما مهم ترین نکته ای که گردشگران ایرانی راهی روسیه دوست دارند بدانند اطلاعات مفید در خصوص شهر ها و استادیوم های میزبان این رقابت هاست. همانطور که می دانید کشور روسیه، مانند تمامی میزبان های دوره های پیش، برای میزبانی این رقابت ها تدابیر بسیار ویژه ای اندیشیده و برای نوسازی و ساخت استادیوم های مدرن و گران قیمت، هزینه های هنگفتی صرف کرده است. در سری مطالب ویژه جام جهانی روسیه به معرفی استادیوم های جام جهانی و ارائه اطلاعات مفید در خصوص مکان های مناسب اقامت و نقاط گردشگری اطراف آنها می پردازیم. متن پیش رو، مطلبی در توصیف استادیوم المپیک فیشت در منطقه سوچی روسیه می باشد؛ با خبرنگاران همراه باشید تا با برترین استادیوم های روسیه که برای جام جهانی 2018 روسیه آماده شده اند، آشنا شوید. درضمن با کلید بر روی کلمه تور روسیه، می توانید از قسمت تورهای جاری هم آگاه شوید.

استادیوم های جام جهانی 2018 روسیه ، استادیوم المپیک فیشت

ورزشگاه المپیک فیشت

ورزشگاه المپیک فیشت Fisht Olympic Stadium ورزشگاهی در سوچی Sochi، روسیه است.این ورزشگاه در سال 2013 میلادی تأسیس شده است و ظرفیت آن 40٬000 نفر است، بعلاوه این ورزشگاه میزبان بازی های المپیک زمستانی 2014، بازی های پارا المپیک زمستانی 2014 و جام جهانی فوتبال 2018 می باشد.

تاریخچه و مشخصات

این ورزشگاه که یکی از ورزشگاه های جام جهانی 2018 روسیه هست، ساخته شده تا به عنوان مکان برگزاری مسابقات المپیک زمستانی سوچی در سال 2014 استفاده شود. در طول برگزاری المپیک، این ورزشگاه محل برگزاری مراسم افتتاحیه و اختتامیه نیز بود. اما بعد از انتها این مسابقات، هدف دیگری برای استفاده از آن وجود نداشت تا این که بالاخره به عنوان یکی از مکان های برگزاری مسابقات جام جهانی فوتبال در سال 2018 انتخاب شد. با همین هدف، سقف این ورزشگاه برداشته شد و بیش از 6000 صندلی ، برای افزایش ظرفیت ورزشگاه، به آن اضافه گشت. در اواخر سال 2016، عملیات بازسازی این ورزشگاه به انتها رسید. این ورزشگاه، در طول جام جهانی 2018، میزبان چهار مسابقه از دور مقدماتی، یک مسابقه دور یک هشتم نهایی و یکی از مسابقات دور یک چهارم خواهد بود. این ورزشگاه، بعلاوه یکی از مکان های برگزاری مسابقات جام کنفدراسیون ها Confederations Cup در سال 2017 خواهد بود و یکی از دو بازی نیمه نهایی به طور حتم در این ورزشگاه برگزار خواهد شد.

چگونه خود را به ورزشگاه المپیک فیشت برسانیم !؟

این ورزشگاه در شهر آدلر Adler، در جنوب شرقی شهر بزرگ تر سوچی Sochi در نزدیکی سواحل جورجیان Georgian قرار گرفته است. این ورزشگاه در مجموعه المپیکی که در سواحل دریای سیاه Black Sea قرار گرفته است ساخته شده است. شهر آدلر Adler بعلاوه دارای یک ایستگاه اصلی قطار و فرودگاه بین المللی سوچی Sochi می باشد. ورزشگاه در حدود 12 کیلومتری فرودگاه و 11 کیلومتری ایستگاه راه آهن قرار گرفته است. خط اتوبوس شماره 57K ورزشگاه را به فرودگاه متصل می نماید و اتوبوس شماره 57 از ایستگاه قطار آدلر Adler به ورزشگاه می رسد. قطارهای روزانه که منطقه سوچی Sochi را به سایر نقاط کشور متصل می نمایند، بعلاوه در ایستگاه Imeretinsky Kurort یا Olympic Park که در نزدیکی ورزشگاه المپیک فیشت Fisht Olympic Stadium قرار دارند توقف می نمایند.

محل های مناسب برای خوردن، نوشیدن و اقامت در نزدیکی ورزشگاه المپیک فیشت

این ورزشگاه در مجموعه ورزشی المپیک Olympic Sports Complex واقع شده که خود این مجموعه بهمراه نواحی مسکونی، پارک ها، سواحل، فروشگاه ها و مراکز تفریح نو و مدرن، از جمله یک شهربازی در نزدیکی ورزشگاه، به صورت همزمان ساخته شده اند. تعداد زیادی بار و رستوران مدرن در این منطقه، بویژه در سواحل آن پخش شده اند. هتل های بسیاری نیز بهمراه چند مرکز تفریحی ساحلی، تعداد زیادی میهمانخانه و آپارتمان های اجاره ای در منطقه اطراف ورزشگاه وجود دارند. بعضی از برترین هتل های این منطقه، هتل بزرگ Bogatyr Hotel، هتل Imeretinskiy Hotel، مسافرخانه Tulip Inn Omega Sochi، هتل Abris Hotel و مرکز تفریحی مسکونی Radisson Blu Paradise Resort می باشند.

منبع: همگردی
انتشار: 19 دی 1401 بروزرسانی: 19 دی 1401 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 2304

به "استادیوم های جام جهانی 2018 روسیه ، استادیوم المپیک فیشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استادیوم های جام جهانی 2018 روسیه ، استادیوم المپیک فیشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید