برترین جاهای دیدنی کوش آداسی ترکیه

به گزارش مجله توسعه دهنده، به نظر شما غیر از تفریحات ساحلی، چه تفریحات دیگری را در کوش آداسی می توان تجربه کرد؟ این منطقه، تنها یک شهر ساحلی برای استراحت و تفریحات آبی نیست؛ بازدید از جاهای دیدنی کوش آداسی مانند خرابه های افسوس، معبد آرتمیس و شهر باستانی پرین، علاوه بر اینکه داستان های جذابی را از تاریخ بشریت برای شما روایت می نمایند، با شکوه و عظیمت بی مانندشان، قلبتان را هم تسخیر خواهند کرد. برای آنکه با فهرستی از برترین جاهای دیدنی کوش آداسی آشنا شوید و سفری تمام عیار و به یادماندنی را به این شهر تجربه کنید، تا انتهای این مطلب با مجله گردشگری خبرنگاران همراه باشید.

برترین جاهای دیدنی کوش آداسی ترکیه

1. قلعه کوش آداسی، از برترین جاهای تماشای کوش آداسی

قلعه زیبای کوش آداسی بین قرن های 14 و 18، با هدف حفاظت از بندر کوش آداسی در برابر حملات دزدان دریایی ساخته شده و قلعه دزدان دریایی نیز نامیده می شود. این مکان که در حال حاضر محل برگزاری نمایشگاه های دریانوردی است، هزاران توریست از سراسر دنیا را برای ماجراجویی به سنگرها و باغ های خود دعوت می نماید و چشم اندازهای مجذوب نمایندهش از فراز خلیج کوش آداسی، آنان را مسحور می نماید.

نکات لازم در زمان بازدید از قلعه کوش آداسی

  • بازدید از این بنا برای مسافران رایگان است.
  • با توجه به وجود چند پله شیب دار، بازدید از این بنا با کالسکه و ویلچر سخت است.
  • این بنا یک کافه و سرویس بهداشتی دارد.
  • بازدید از قلعه کوش آداسی در تمامی روزهای هفته از ساعت 9 صبح تا 11 شب (نیمه اول سال) و از ساعت 9 صبح تا 9 شب (نیمه دوم سال) امکان پذیر است.

آدرس قلعه کوش آداسی روی نقشه گوگل

2. افسوس، از قدیمی ترین تماشای های کوش آداسی

افسوس (Ephesus) یکی از بزرگترین مکان های باستانی در دریای مدیترانه و از برترین جاهای تماشای کوش آداسی است که قدمت آن به یک قرن پیش از میلاد مسیح بازمی شود. این شهر در اوج دوران شکوفایی خود، پس از رم بزرگ ترین شهر دنیا بود. بازدید از این مجموعه تاریخی برای علاقه مندان به تاریخ و باستان شناسی توصیه می شود. برای آنکه نهایت لذت را در بازدید از افسوس ببرید، بهتر است با تور یا یک راهنما برای گشت و گذار در آن اقدام کنید.

نکات لازم در زمان بازدید از افسوس

  • بازدید از این بنا برای مسافران رایگان است.
  • حتما کرم ضد آفتاب و یک بطری آب همراه خود داشته باشید.
  • بخش زیادی از افسوس سطوح سنگی ناهموار دارد و بازدید از آن با کالسکه و ویلچر سخت است.
  • برترین زمان بازدید از این بنا، نیمه دوم سال و اوایل بهار است. اگر در فصول گرم سال به کوش آداسی رفتید، ترجیحا صبح زود یا عصر برای بازدید از افسوس برنامه ریزی کنید.

آدرس افسوس روی نقشه گوگل

3. خانه مریم مقدس

به عقیده بسیاری از افراد، خانه مریم مقدس که در افسوس واقع شده است، مکانی بوده که حضرت مریم آخرین روزهای عمر خود را در آن سپری نموده است. بر اساس آموزه های کاتولیک، پس از مصلوب شدن مسیح، فردی به نام سنت جان در سال های 37-45 پس از میلاد، حضرت مریم را با خود به افسوس می برد تا از آزار و اذیت در امان بماند. از قرن 19 که این بنا کشف شد، هر ساله هزاران نفر برای بازدید از آن و بهره مندی از خواص درمانی چشمه ای که زیر خانه مریم مقدس در جریان است، خودشان را به افسوس می رسانند.

نکات لازم در زمان بازدید ازخانه مریم مقدس

  • بازدید از این بنا با پرداخت چند لیر امکان پذیر است.
  • با توجه به اینکه خانه مریم مقدس بنایی مذهبی است، در زمان بازدید از آن لباس مناسب بپوشید.
  • عکس گرفتن از داخل خانه ممنوع است.
  • در زمان بازدید از این بنا، حتما کارت شناسایی یا پاسپورت همراه خود داشته باشید.

آدرس خانه مریم مقدس روی نقشه گوگل

4. معبد آرتمیس، شگفت انگیزترین تماشای کوش آداسی

معبد آرتمیس یکی از عجایب هفت گانه دنیا است و مثل خانه مریم مقدس، در افسوس واقع شده است. این مکان تاریخی و باستانی، به دستور فردی به نام کرزوس که پادشاه لیدیایی بسیار ثروتمندی بود، بنا شد و به علت ظرافت و هنر بی مثالی که در ساخت آن استفاده شده بود، معروفیت زیادی پیدا کرد. معبد آرتمیس در ابتدا در زمینی به مساحت 5850 متر مربع ساخته شد، اما پس از ویرانی در قرن سوم پس از میلاد، از 127 ستون اصلی، نقاشی های دیواری و مجسمه های بی شمارش، تنها یک ستون و چند پایه به جای مانده است.

نکات لازم در زمان بازدید از معبد آرتمیس

  • آرتمیس الهه باروری است که در گذشته از محبوبیت زیادی برخوردار بود؛ به همین علت معابدی برای او در سراسر یونان، ترکیه و خاورمیانه ساخته شده است.
  • بازدید از این بنا برای توریستان رایگان است.
  • بازدید از معبد آرتمیس با کالسکه و ویلچر سخت است.
  • با توجه به اینکه از اواخر اسفند تا اوایل اردیبهشت خطر بروز سیل در این منطقه وجود دارد، بهتر است سایر فصل ها را برای بازدید از این بنا انتخاب کنید.

در سفر به کوش آداسی، برای اینکه با خیال راحت از جاذبه های توریستی آن تماشا کنید، انتخاب هتلی با امکانات رفاهی مناسب تاثیر بسزایی در تجربه سفرتان خواهد داشت. از این رو توصیه می کنیم مطلب برترین هتل های کوش آداسی از نظر مسافران را در مجله توریستی خبرنگاران بخوانید تا با برترین گزینه هایی که در زمان سفر به این شهر پیش روی شما واقع شده است، آشنا شوید.

آدرس معبد آرتمیس روی نقشه گوگل

5. کاروانسرای کوش آداسی

کاروانسرای کوش آداسی در سال 1618 به دستور اوکوس محمد پاشا، سیاستمدار عثمانی و با کاربری مسافرخانه برای مسافران و بازرگانان ساخته شده است. این بنا یکی از زیباترین و تاریخی ترین بناهای کوش آداسی به حساب می آید و درست مثل کاروانسراهای سنتی، یک حیاط بزرگ و دلباز دارد که حجره های کاروانسرا دورتادور آن قرار گرفته اند.

نکات لازم در زمان بازدید از کاروانسرای کوش آداسی

  • بازدید از این بنا برای مسافران رایگان است.
  • این بنا در بلوار ساحلی آتاتورک و رو به بندر تازه و بازار بزرگ شهر واقع شده است.
  • بازدید از کاروانسرای کوش آداسی با کالسکه و ویلچر سخت است.

آدرس کاروانسرای کوش آداسی روی نقشه گوگل

6. شهر باستانی میلتوس

میلتوس (Miletus)، در گذشته یکی از شهرهای بندری مهم یونان باستان بوده است. قدمت سکونت در این شهر باستانی به 1400 سال پیش از میلاد مسیح بازمی شود و در آن موقع، یکی از ثروتمندترین شهرهای یونان به شمار می رفت. حفاری های شهر باستانی میلتوس از سال 1800 شروع شد و از آن موقع تا به امروز، بقایای یک تئاتر، ورزشگاه، معبد آپولو، یک قلعه و کلیسا که قدمت آن ها به دوران بیزانس بازمی شود و چند حمام رومی، کشف شده است.

نکات لازم در زمان بازدید از شهر باستانی میلتوس

  • بازدید از این بنا همه روزه از ساعت 8 صبح تا 7 شب امکان پذیر است.
  • ورودی این بنا برای هر نفر 10 لیر است.

آدرس شهر باستانی میلتوس روی نقشه گوگل

7. شهر باستانی پرین

اگر چه شهر پرین امروزه در کشور ترکیه واقع شده است، اما در اصل شهری یونانی به شمار می رود. قدمت بقایای شهر پرین که در حال حاضر مورد توجه توریستان واقع شده، به قرن چهارم پیش از میلاد بازمی شود؛ اما باستان شناسان عقیده دارند که سکونت در پرین پیش از این تاریخ شروع شده و حتی احتمال می رود که این شهر 1000 سال پیش از میلاد مسیح ساخته شده باشد. معبد آتنا از اصلی ترین جاذبه های پرین است که در بالاترین نقطه این شهر باستانی واقع شده است. از دیگر منطقه های که در حفاری ها کشف شده است، می توان به تئاتر، بازار، ساختمان شورای شهر به نام بولوتریون، سالن ورزشی، حمام های رومی و معبد دمتر اشاره نمود.

نکات لازم در زمان بازدید از شهر باستانی پرین

  • ورودی این بنا به ازای هر نفر 2 لیر ترکیه است.
  • بازدید از این بنا همه روزه از ساعت 8 صبح تا 6:30 عصر (نیمه دوم سال 5:30 عصر) امکان پذیر است.

آدرس شهر باستانی پرین روی نقشه گوگل

8. ساردیس

ساردیس در گذشته مرکز پادشاهی لیدیا بوده و قدمت آن به قرن ششم و هفتم پیش از میلاد بازمی شود. این شهر در طول تاریخ، فراز و نشیب های زیادی را تجربه نموده و حکم رانی حکومت های متعددی از جمله ایرانی ها، یونانی ها، رومی ها و بیزانسی ها را به خود دیده است. بازدید از این مجموعه با توجه به پیشینه تاریخی و باستانی خود، برای علاقه مندان به تاریخ و باستان شناسان مجذوب نماینده خواهد بود. برای آنکه حسابی در تاریخ کاوش کنید، توصیه می کنیم حتما با تور یا راهنما از این شهر باستانی بازدید کنید.

نکات لازم در زمان بازدید از ساردیس

  • مسیر بازدید از این بنا برای استفاده ویلچر و کالسکه بسیار هموار است.
  • هنگام بازدید از ساردیس، کرم ضد آفتاب، کلاه آفتاب گیر و یک بطری آب همراه خود داشته باشید.
  • با بلیط ورودی این بنا می توانید از ساردیس و معبد آرتمیس بازدید کنید.
  • در محوطه این بنا، یک فروشگاه نوشیدنی و سوغاتی وجود دارد.

آدرس ساردیس روی نقشه گوگل

9. پارک آبی آدالند

آدالند، از جاذبه های سرگرمیی و توریستی کوش آداسی محسوب می شود که برای سرگرمی خانوادگی نیز گزینه مناسبی می تواند باشد. از برترین و هیجان انگیزترین سرگرمیاتی که در این پارک آبی وجود دارد می توان به سرسره های آبی، سقوط آزاد، جکوزی، استخر موج، منطقه مخصوص بچه ها، رفتینگ و… اشاره نمود. اگر عاشق هیجان و بالارفتن آدرنالین خونتان هستید، در زمان سفر به کوش آداسی سرگرمی در این مکان را از دست ندهید.

یکی از نکاتی که قبل از سفر به کوش آداسی باید به آن توجه کنید، شرایط آب و هوا و زمان مناسب سفر به آن مقصد است. به همین علت، توصیه می کنیم مطلب برترین زمان سفر به کوش آداسی را در مجله توریستی خبرنگاران مطالعه کنید.

نکات لازم در زمان بازدید از پارک آبی آدالند

  • ساعت کاری پارک آبی از 10 صبح تا 6 عصر باز است.
  • برخی از سرگرمیات این پارک آبی، محدودیت سن و قد دارند.

آدرس پارک آبی آدالند روی نقشه گوگل

10. پارک ملی دیلک

پارک ملی دیلک با مساحت 227 کیلومتر مربع در شبه جزیره ای در جنوب کوش آداسی و سواحل دریای اژه واقع شده است و شگفتی های بی شماری مثل سواحل سنگ ریز ه ای، حیات وحش، مسیرهای پیاده روی، ویرانه های باستانی و… را به مسافران عرضه می نماید. پارک ملی دیلک با جنگل های کاج، آبشارها، خلیج ها و دره هایی پر از مسیرهای پیاده روی، بهشتی رویایی برای علاقه مندان طبیعت محسوب می شود. انواع گیاهان و گونه های جانوری کمیاب مانند گراز وحشی، فوک، انواع پرنده ها اعم از باکلان و پلیکان را در این مجموعه می توان دید.

نکات لازم در زمان بازدید از پارک ملی دیلک

  • ورودی پارک ملی دیلک هزینه کمی دارد..
  • این پارک در نیمه اول سال از ساعت 8 صبح تا 7 بعدازظهر و در نیمه دوم سال از ساعت 8 صبح تا 5 بعد از ظهر باز است.
  • پارک ملی دیلک در بهار و پاییز بسیار خلوت است و بازید از آن لذت بیشتری دارد.

آدرس پارک ملی دیلک روی نقشه گوگل

11. کلیسای سنت جان

اگرچه کلیسای سنت جان بیش از 600 سال پیش به ویرانه تبدیل شد، اما ستون های مرتفع و طاق های بزرگ آن همچنان زیبایی خاص خودش را دارد. این کلیسا مقبره ای متعلق به قرن چهارم را در خود جای داده است و زائران را از سراسر اروپا به جست وجوی معجزه می کشاند. علی رغم ویرانه های بسیار، کلیسای سنت جان همچنان یکی از باشکوه ترین کلیساهای دنیا به شمار می رود.

نکات لازم در زمان بازدید از کلیسای سنت جان

  • سنگفرش های کلیسا ممکن است در عبور و مرور کالسکه و ویلچر مشکل ایجاد نمایند.
  • برای آشنایی بیشتر با این مجموعه، توصیه می کنیم ترجیحا با تور یا راهنما به کلیسای سنت جان بروید.

آدرس کلیسای سنت جان روی نقشه گوگل

12. کتابخانه سلسوس

کتابخانه سلسوس یکی از مشهورترین بناهای تاریخی افسوس بوده که در لیست میراث دنیای یونسکو نیز به ثبت رسیده است. این کتابخانه 110 سال پس از میلاد و برای گرامیداشت گایوس ژولیوس سلسوس ساخته شد. روزگاری در این کتابخانه نزدیک به 12 هزار طومار نگهداری می شد و همین مسئله هم آن را به یکی از بزرگ ترین کتابخانه های دنیا باستان تبدیل نموده است. کتابخانه سلسوس در دهه 1970 بازسازی شد و در حال حاضر یکی از مجذوب نماینده ترین منطقه ها تماشای کوش آداسی محسوب می شود.

آدرس کتابخانه سلسوس روی نقشه گوگل

13. معبد هادریان در افسوس

معبد هادریان یکی از برجسته ترین ویرانه ای افسوس ترکیه است. این بنا که تقریبا 118 سال پس از میلاد مسیح ساخته شده، یادبودی برای هادریان، آرتمیس و مردم افسوس به شمار می رود. از برجسته ترین بخش های این معبد می توان به طاق زیبایی در بیرون، ایوان و تالار اصلی کوچک آن اشاره نمود. در دیوارهای این بنا نقاشی هایی با موضوع اساطیر افسوس و صحنه های مذهبی وجود دارد که هدف از ثبت آن ها، دفع ارواح بد بوده است.

اگر بلیط هواپیما کوش آداسی را خریده اید و قصد سفر به این شهر را دارید، خواندن مطلب راهنمای سفر به کوش آداسی در مجله توریستی خبرنگاران به شما یاری می نماید که سفر لذت بخشی را تجربه کنید.

14. دهکده شیرینچه

شیرینچه روستای کوچکی با تنها 600 نفر جمعیت است که گفته می شود بردگان یونانی در دوران باستان آن را تاسیس نموده اند. این دهکده در حال حاضر به خانه های گچ کاری شده و سفید و باغ های زیتون خود معروفیت دارد. برجسته ترین بنای این دهکده کلیسای سنت جان باپتیست محسوب می شود، اگرچه خیلی به آن بی توجهی شده اما نقاشی های بیزانسی اش، بی نهایت تماشای و زیبا هستند. با توجه به اینکه اقامتگاه ها و هتل های بسیار کمی در این دهکده ساخته شده است، اغلب مسافران یک نصفه روز را برای بازدید از آن اختصاص می دهند.

آدرس دهکده شیرینچه روی نقشه گوگل

15. پارک آبی آکوافانتزی، از محبوب ترین جاهای تماشای و سرگرمیی کوش آداسی

بدون شک گذراندن یک روز در پارک آبی آکوافانتزی، از برترین سرگرمیات کوش آداسی است. این پارک آبی بین بچه ها و بزرگسالان محبوبیت زیادی دارد و سرگرمیات هیجان انگیز آن، رضایت سخت پسندترین مسافران را هم جلب می نماید. این پارک آبی بخشی از یکی از هتل های لوکس کوش آداسی (هتل آکوافانتزی) است که با رزرو آن، تجربه ای از هر لحاظ بی نقص و عالی را خواهید کرد.

آدرس روی نقشه گوگل

برای یک سرگرمی و مسافرت جانانه در کوش آداسی آماده شوید!

اغلب مسافران فکر می نمایند که کوش آداسی صرفا شهری سرگرمیی است که کشتی های کروز در آن رفت وآمد می نمایند و گردش در آن صرفا به ساحل ها، رستوران ها و فروشگاه های اروپایی آن خلاصه می شود. اما این تصور کاملا غلط است! کوش آداسی جاذبه های تاریخی و باستانی بسیار باشکوهی دارد که زیبایی و معماری خیره نماینده آن ها هوش از سرتان خواهد برد. در مطلب حاضر برترین جاهای تماشای کوش آداسی را همراه با آدرس و اطلاعات ضروری که برای بازدید به آن ها احتیاج دارید، در اختیارتان قرار دادیم. شما کدام یک از مکان های تماشای کوش آداسی را به لیست ما اضافه می کنید؟ آیا تابه حال تجربه بازدید از بناهای معرفی شده در این مطلب را داشته اید؟

سوالات متداول برترین جاهای تماشای کوش آداسی

1. کوشی آداسی کجاست؟

کوش آداسی در استان آیدین ترکیه و در نوار ساحلی دریای اژه واقع شده است.

2. چگونه به کوش آداسی سفر کنیم؟

برای سفر به این شهر، باید بلیط هواپیما ازمیر را خریداری کنید و از آنجا با تاکسی یا سایر وسایل حمل ونقل عمومی خودتان را به کوش آداسی برسانید.

3. آیا کوش آداسی فرودگاه دارد؟

خیر. برای سفر به کوش آداسی، بلیط هواپیما خود را باید به مقصد ازمیر تهیه کنید و امکان خرید بلیط هوپیما کوش آداسی وجود ندارد.

4. کوش اداسی بهتر است یا انتالیا؟

اینکه آنتالیا مقصد بهتری است یا کوش آداسی، به هدف شما از سفر و بودجه ای که برای آن کنار گذاشته اید بستگی دارد. در هر حال، هر دو از برترین و محبوب ترین شهرهای ساحلی ترکیه هستند.

منبع: فلای تودی
انتشار: 24 آذر 1401 بروزرسانی: 24 آذر 1401 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 2289

به "برترین جاهای دیدنی کوش آداسی ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین جاهای دیدنی کوش آداسی ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید