اظهارات وزیرخارجه اوکراین درباره جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی ، می خواهیم به ایران فرصت بدهیم

به گزارش مجله توسعه دهنده، وزیر خارجه اوکراین گفت که در حال تصمیم گیری با ایران برای محل رمزگشایی جعبه های سیاه هواپیمای اوکراینی است.

اظهارات وزیرخارجه اوکراین درباره جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی ، می خواهیم به ایران فرصت بدهیم

به گزارش خبرنگاران، ایسنا به نقل از خبرگزاری اینترفکس اوکراین نوشت: وادیم پریستایکو وزیر خارجه اوکراین در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ در جمع خبرنگاران درباره رمزگشایی اطلاعات جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی که مدتی پیش طی حادثه ای به طور غیرعمد مورد هدف نهاده شد، گفت: ما در حال حاضر با ایرانی ها در حال تصمیم گیری بر سر این هستیم که در چه محل به خصوصی و با یاری کدام یک از شرکایمان این کار انجام گردد. می دانید که فرانسه به عنوان محلی پیشنهادی مطرح است.

او در ادامه گفت: تجهیزات [لازم برای این کار] بسیار پیچیده بوده و انتقالشان سخت است. بنابراین، ما باید به دیدگاهی مشترک درباره زمان انجام شدن آن برسیم. از آن جا که این موضوع حساسی است، ما می خواهیم فرصتی به ایران بدهیم که بداند چطور می خواهد شفافیت کامل این فرایند را تامین کند.

بر اساس این گزارش، اظهارات وزیر خارجه اوکراین در حالی مطرح می گردد که محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان به تازگی در گفت وگو با شکبه ان.بی.سی درباره جعبه های سیاه هواپیمای اوکراینی با تاکید بر این که ایران بیش از هر کسی خواستار دست یابی به اطلاعات درون این جعبه هاست، گفت: ایران قادر به بارگذاری اطلاعات جعبه های سیاه هواپیمای اوکراینی نیست و با [این وجود]، تهران جعبه سیاه را به دولت های خارجی تحویل نخواهد داد.

وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه اظهار کرد که طبق قانون هوانوردی بین المللی، ایران حق این را داشت که راهنمایی تحقیق درباره ساقط شدن هواپیما را بر عهده بگیرد، اما ایران به نرم افزارها و تجهیزات به خصوصی از آمریکا یا دیگر کشورهای غربی نیاز دارد تا بتواند اطلاعات درون جعبه سیاه را رمز گشایی کند.

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران همچنین گفت: ما درخواست یاری کردیم، چرا آمریکا به ما یاری نکرده است؟ این یک مسئله بشر محبت آمیز است. چرا به ما نرم افزار ندادند؟ چرا تجهیزات لازم را به ما ندادند؟

او در پاسخ به این سوال که آیا هم اکنون کسی در حال کوشش برای رمزگشایی آن نیست، گفت: نه. ما بدون حضور تمامی طرف های درگیر در این مسئله، به جعبه های سیاه دست نخواهیم زد. {جزئیات بیشتر}

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 10 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 916

به "اظهارات وزیرخارجه اوکراین درباره جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی ، می خواهیم به ایران فرصت بدهیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اظهارات وزیرخارجه اوکراین درباره جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی ، می خواهیم به ایران فرصت بدهیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید