اصرار بارزانی و پامپئو بر ماندن نظامیان آمریکا در عراق علی رغم مخالفت ها

به گزارش مجله توسعه دهنده، نخست وزیر منطقه کردستان عراق و وزیر امور خارجه آمریکا در حاشیه نشست امنیتی مونیخ آلمان، ابقای نظامیان آمریکا در عراق را به رغم مخالفت ها ضروری دانستند.

اصرار بارزانی و پامپئو بر ماندن نظامیان آمریکا در عراق علی رغم مخالفت ها

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، نخست وزیر منطقه کردستان عراق با وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا در شهر مونیخ آلمان ملاقات و گفت وگو کرد.

به گزارش شبکه روودآو، شادمان بارزانی در این ملاقات با مایک پامپئو، در خصوص تقویت روابط دوجانبه و آخرین تحولات عراق از جمله فرایند تشکیل دولت جدید و تهدید های امنیتی این کشور رایزنی کرد.

بنا به بیانیه ای که دفتر نخست وزیری منطقه کردستان عراق منتشر نموده، طرفین در این نشست بر اهمیت هماهنگی مشترک برای مقابله با تروریسم، ضرورت ادامه ثبات در عراق و باقی ماندن نظامیان آمریکایی در چارچوب ائتلاف بین المللی ضد تروریسم تأکید کردند.

بارزانی در این نشست از آینده سیاسی عراق ابراز نگرانی نموده و گفت است که هرگونه تغییرات یا تحولات در عراق باید حقوق منطقه کردستان عراق در چارچوب قانون اساسی را حفظ کند.

این ملاقات در حاشیه نشست امنیتی مونیخ آلمان که از امروز آدینه (25) در این کشور شروع شده است، صورت گرفت. نخست وزیر منطقه کردستان عراق در این نشست همچنین با وزیر دفاع عراق ملاقات و گفت وگو نموده است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 12 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 919

به "اصرار بارزانی و پامپئو بر ماندن نظامیان آمریکا در عراق علی رغم مخالفت ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اصرار بارزانی و پامپئو بر ماندن نظامیان آمریکا در عراق علی رغم مخالفت ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید