احتمال وقوع سیل در استان های جنوبی

به گزارش مجله توسعه دهنده، به گزارش تجارت نیوز، امین حسین نقشینه، کارشناس سازمان هواشناسی کشور از استمرار بارش در بعضی مناطق کشور اطلاع داد و گفت: طی امروز و فردا در غرب کشور، استان های واقع در دامنه های زاگرس مرکزی و جنوبی رگبار و رعد و برق و وزش باد نسبتا شدید رخ خواهد داد.

احتمال وقوع سیل در استان های جنوبی

او اضافه نمود: طی روز های پنج شنبه و آدینه برای مناطقی از شمال غرب و استان های واقع در دامنه های البرز مرکزی و غربی رگبار و رعد و برق پیش بینی می گردد.

نقشینه با اشاره به اینکه روز شنبه در بیشتر مناطق نیمه غربی بارندگی خواهیم داشت، بیان نمود: بارندگی در روز شنبه در مناطق نیمه غربی کشور همراه با رگبار، رعد و برق و وزش باد نسبتا شدید و در شرق کشور به صورت پراکنده خواهد بود.

این کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: روز شنبه در مناطق مستعد غرب و جنوب به ویژه استان های لرستان، همدان، چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد و شمال خوزستان شاهد بارش تگرگ خواهیم بود.

او با بیان اینکه طی روز یکشنبه از شدت بارش در شمال غرب و غرب کاسته می گردد، گفت: این در حالی است که روز یکشنبه بارندگی در شمال شرق و با شدت بیشتر در نیمه جنوبی کشور تداوم می یابد.

نقشینه با اشاره به اینکه بارش باران در بعضی مناطق کشور تداوم دارد، بیان نمود: طی روز دوشنبه بارش در نیمه شرقی و بخش هایی از شمال غرب پیش بینی شده است که شدت آن در شرق و جنوب شرق خواهد بود، ضمن آنکه در مناطق مرتفع و سردسیر بارش برف دور از انتظار نیست.

این کارشناس سازمان هواشناسی از وقوع سیل در استان های جنوبی کشور اطلاع داد و گفت: بنابر نقشه های هواشناسی طی روز های یکشنبه و دوشنبه برای استان های جنوبی و جنوب غرب کشور همچون ایلام، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، خوزستان، شمال فارس، جنوب اصفهان، غرب کرمان، جنوب یزد و سیستان و بلوچستان احتمال سیلابی شدن مسیل ها، طغیان و افزایش حجم آب رودخانه ها وجود دارد.

آسمان تهران بارانی است

این کارشناس سازمان هواشناسی درباره آخرین شرایط آب و هوای تهران اضافه نمود: از امروز تا روز شنبه به تناوب آسمان پایتخت نیمه ابری همراه با بارش پراکنده و وزش باد خواهد بود، ضمن آنکه برای مناطق شمالی استان احتمال رگبار و رعد و برق وجود دارد.

به گفته او، از شنبه شب تا دوشنبه با فعالیت سامانه بارشی در بعضی ساعات رگبار و رعد و برق انتظار می رود.

این کارشناس سازمان هواشناسی در خاتمه بیشینه دمای امروز پایتخت را 15 درجه سانتی گراد اعلام نمود و گفت: از روز شنبه دمای تهران رو به افزایش خواهد بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 24 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 994

به "احتمال وقوع سیل در استان های جنوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال وقوع سیل در استان های جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید