اجرای طرح جهش تولید در 20 هزار هکتار از مزارع کالپوش میامی

به گزارش مجله توسعه دهنده، مدیر جهاد کشاورزی میامی گفت: طرح جهش تولید در سال زراعی نو در 20 هزار هکتار از مزارع دیم بخش کالپوش این شهرستان اجرا می شود.

اجرای طرح جهش تولید در 20 هزار هکتار از مزارع کالپوش میامی

آقای حسینی گفت: این طرح به منظور افزایش تولید محصولات دیم با پشتیبانی از دیم کاران در این شهرستان در سال زراعی 1401 - 1402 اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه طرح جهش تولید در راستای کاشت غلات، حبوبات، دانه های روغنی و گیاهان علوفه ای در دستور کار است، گفت: با توجه به شرایط اقلیمی، خشکسالی های چند سال گذشته و محدودیت منابع آبی، اجرای سامانه های آبیاری نوین به منظور حفظ، بهره وری و مصرف بهینه منابع آبی ضرورت دارد.

مدیر جهاد کشاورزی میامی ادامه داد: ساخت و راه اندازی مجتمع های گلخانه ای، ترویج و توسعه کشت نشایی محصولات بهاره شامل چغندر قند، پیاز و صیفی جات با هدف بهره وری آب و افزایش عملکرد در واحد سطح و تکمیل طرح کارخانه خوراک دام برای سال آینده برنامه ریزی شد.

حسینی ابراز داشت: سامانه آبیاری تحت فشار تیپ به مساحت 75 هکتار، کشت نشایی پیاز به مساحت 2 هکتار، توسعه باغ های پسته به مساحت 22هکتار، مجتمع گلخانه ای به مساحت 15 هکتار و کارخانه خوراک دام نهاده با ظرفیت 14 هزار تُن برنامه ریزی و برای آن مجوز صادر شد.

خبرنگاران سمنان سمنان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 20 مرداد 1401 بروزرسانی: 20 مرداد 1401 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 2231

به "اجرای طرح جهش تولید در 20 هزار هکتار از مزارع کالپوش میامی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای طرح جهش تولید در 20 هزار هکتار از مزارع کالپوش میامی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید