ابراز تاسف دمشق از تبدیل سازمان منع تسلیحات شیمیایی به ابزار دست کشورهای متخاصم

به گزارش مجله توسعه دهنده، معاون وزیر خارجه سوریه از تبدیل شدن سازمان منع تسلیحات شیمیایی به ابزاری در دست کشورهای متخاصم ابراز تاسف کرد.

ابراز تاسف دمشق از تبدیل سازمان منع تسلیحات شیمیایی به ابزار دست کشورهای متخاصم

به گزارش خبرنگاران، به نقل از روسیا الیوم، بشار الجعفری، معاون وزیر خارجه سوریه در یک سخنرانی در شورای امنیت گفت: بعضی کشورهای غربی هستند که ثبات ده ها کشور عضو شورای امنیت را از بین برده، خاک آنها را اشغال و ثروت های این کشورها، نفت، آثار باستانی و منبع روزی مردمشان را غارت می نمایند.

وی اضافه کرد: سوریه به مساله منع گسترش و خلع سلاح های کشتار جمعی متعهد است و یکی از طرفها در همه توافق های امضا شده برای جلوگیری از گسترش سلاح های کشتار جمعی است.

الجعفری اعلام نمود که سوریه استفاده از سلاح های شیمیایی و سایر سلاح های کشتار جمعی را در هر زمان، مکان، توسط هرکسی و در هر شرایطی محکوم می نماید.

معاون وزیر خارجه سوریه اضافه کرد: درخواست سوریه جهت ارسال یک هیات متخصص و مستقل برای تحقیق در خصوص حادثه خان العسل به مذاق کشورهای حامی سازمان های تروریستی خوش نیامد وآنها دست به تشویش و فریب اذهان عمومی برای پوشاندن استفاده تروریست ها از سلاح های شیمیایی کردند.

وی نسبت به تبدیل سازمان منع استفاده از سلاح های شیمیایی و تیم های آن به ابزاری در دست کشورهای متخاصم که منجر به صدور گزارش هایی فاقد پایین ترین استانداردهای اعتبار، حرفه ای بودن و عینیت هستند، ابراز تاسف کرد.

این مقام سوری گفت: کشورهای غربی از سازمان منع استفاده از سلاح های شیمیایی به عنوان ابزاری برای اتهام زنی، توجیه حمله به سوریه و تکمیل آنچه که با سرمایه گذاری در تروریسم و تحمیل اقدامات اقتصادی اجباری نتوانستند به دست آورند، استفاده می نمایند.

وی اعلام نمود: سوریه فشارهای غرب برای وادار کردن سازمان منع تسلیحات شیمیایی و کشورهای عضو آن به تصویب پیش نویس قطعنامه فرانسوی-غربی که مدعی تعهد به توافق منع سلاح های شیمیایی است محکوم می نماید.

الجعفری تاکید نمود که هر تصمیمی از طرف سازمان منع تسلیحات در خصوص حوادث الطامنه سیاسی است و هدف آن این است که سوریه را به استفاده از سلاح های شیمیایی متهم، تروریست ها و حامیان اقتصادی آنها را تبرئه و جنایاتشان را لاپوشانی کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 بهمن 1399 بروزرسانی: 23 بهمن 1399 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 1539

به "ابراز تاسف دمشق از تبدیل سازمان منع تسلیحات شیمیایی به ابزار دست کشورهای متخاصم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابراز تاسف دمشق از تبدیل سازمان منع تسلیحات شیمیایی به ابزار دست کشورهای متخاصم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید