7 هزار میلیارد تومان امسال در مصرف برق صرفه جویی شد

به گزارش مجله توسعه دهنده، به گزارش خبرنگاران به نقل از وزارت نیرو، محمدحسن متولی زاده، مدیرعامل توانیر با بیان اینکه پوشش برق رسانی در کشور 100 درصد است، گفت: خوشبختانه در کشور روستای بالای 10 خانوار بدون برق وجود ندارد و این در حالی است که 1.2 میلیارد نفر از کره زمین هنوز برق ندارند و دنیا برای رسیدن به این شاخص برای سال 2050 یعنی 30 سال بعد هدف گذاری کرده است.

7 هزار میلیارد تومان امسال در مصرف برق صرفه جویی شد

مدیرعامل شرکت توانیر با اشاره به بحران سیل ابتدای سال 98 و بحران برف گیلان طی دو هفته اخیر گفت: همکاران صنعت برق پیشتاز خدمت رسانی به مردم برای تأمین برق مردم هستند.

وی با بیان اینکه همکاران صنعت برق جزو اولین نیروها در بحران ها حضور دارند و خدمات رسانی می کنند، ابراز داشت: در برف اخیر استان گیلان با وجود اینکه 85 درصد شبکه برق این استان تحت تأثیر برف سنگین قرار گرفته بود اما با تلاش و حضور به موقع همکاران سریع اقدام شد و به شبکه برگشت در حالی که در اتفاق مشابه در کانادا 9 روز بدون برق بودند.

متولی زاده شرح داد: با اقدامات اجرا شده پیک بار تابستان به خوبی مدیریت شد و نه تنها مسئله ای نداشتیم بلکه صادرات را 120 درصد افزایش دادیم که منجر به افزایش درآمد کشور شد.

این مقام مسؤول با اشاره به مدیریت پیک بار تابستان و اجرای طرح های تشویقی ادامه داد: امسال 350 میلیارد تومان پاداش به مردم، صنایع و کشاورزان پرداخت و در مقابل آن 7 هزار میلیارد تومان صرفه جویی شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 1000

به "7 هزار میلیارد تومان امسال در مصرف برق صرفه جویی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 هزار میلیارد تومان امسال در مصرف برق صرفه جویی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید