23 تن عسل اردبیل به مالزی و امارات صادر شد

به گزارش مجله توسعه دهنده، خبرنگاران: مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل گفت: به دلیل دارا بودن ظرفیت های بالا در حوزه فراوری عسل استان اردبیل پیروز به صادرات 23 تن عسل موم دار و شهد عسل در 3 ماهه نخست سال جاری به کشورهای مالزی و امارات شده است.

23 تن عسل اردبیل به مالزی و امارات صادر شد

با تور مالزی از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران از اردبیل، صادق صالحی عصر امروز در جلسه آنالیز صادرات نهاده های دامی استان اردبیل به داخل و خارج از کشور گفت: استان اردبیل نقش و سهم مهمی در فراوری انواع نهاده های دامی و پروتئینی در سطح کشور داشته و در این حوزه صندلی مهمی دارد.

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل با بیان اینکه فراوری گوشت سفید و قرمز در اردبیل بیش از احتیاج استانی است، اضافه کرد: هر ساله فراوریات استان اردبیل در این حوزه به نقاط مختلف کشور و حتی کشورهای خارجی دیگر صادر می گردد.

وی از صادرات 5 هزار قطعه شاه میگو برای نخستین بار از استان اردبیل اطلاع داد و گفت: این مقدار شاه میگوی فراوریی در استان سال جاری از اردبیل به مقصد جمهوری آذربایجان صادر شده که این بیانگر ظرفیت بالای استان اردبیل در این حوزه است.

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل با بیان اینکه در 3 ماهه نخست سال جاری 770 تن پا و پنجه مرغ به کشور ویتنام صادر شده است، توضیح داد: در این مدت 24 تن مرغ منجمد فراوری استان اردبیل نیز به کشور افغانستان صادر شده است.

صالحی اعلام کرد: سال جاری یک میلیون و 674 قطعه جوجه یک روزه گوشتی به کشور آذربایجان و یک میلیون و 560 هزار قطعه تخم مرغ نطفه دار گوشتی نیز به کشورهای افغانستان، عراق و جمهوری آذربایجان ارسال شده است.

وی با اشاره به ظرفیت های استان اردبیل در حوزه فراوری عسل و موم زنبور عسل اظهار کرد: به دلیل دارا بودن ظرفیت های بالا در این حوزه استان اردبیل پیروز به صادرات 23 تن عسل موم دار و شهد عسل به کشورهای مالزی و امارات شده است.

ی

منبع: تسنیم
انتشار: 17 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 560

به "23 تن عسل اردبیل به مالزی و امارات صادر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "23 تن عسل اردبیل به مالزی و امارات صادر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید