190 نفر از هموطنان ایرانی در هند به کشور بازگشتند

به گزارش مجله توسعه دهنده، 190 نفر از دانشجویان، تجار و گردشگران ایرانی عصر امروز از بمبئی به تهران بازگشتند و به همراه آنها نیز مقادیری یاری های بهداشتی، درمانی و تجهیزات پزشکی از سوی ایرانیان مقیم هند به ایران ارسال شد.

190 نفر از هموطنان ایرانی در هند به کشور بازگشتند

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرنگاران، هشتمین پرواز فوق العاده جمهوری اسلامی ایران عصر امروز آدینه 29 فروردین ماه 1399 با 190 نفر از هموطنان ایرانی، بمبئی هندوستان را به مقصد تهران ترک کرد.

در پی گسترش ویروس کرونا و اعمال محدودیت های شدید در هندوستان 190 نفر از هموطنان ایرانی که برای گردشگری، تحصیل و تجارت در هند به سر می بردند و با قطع پروازها برای بازگشت به کشور با مشکل روبرو شده بودند، با یک فروند هواپیما متعلق به هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (ایران ایر) عصر امروز راهی کشور شدند.

بازگرداندن این تعداد از هموطنان ایرانی در حالی اجرا شده که دولت هند در پی شیوع کرونا اقدام به اعمال محدودیت های بسیار سختگیرانه ای از جمله لغو پروازهای داخلی و بین المللی، ممنوعیت تردد بین شهرها، توقف کلیه اتوبوس ها، قطارها و تاکسی ها نموده است و جمع کردن این تعداد از اتباع ایرانی آن هم در کشور پهناور هند و موانع و محدودیت های ایجاد شده برای تردد از یک ایالت به ایالت دیگر، نیازمند دریافت مجوزهای رسمی دولتی بوده که با اهتمام ویژه و شبانه روزی سفارت جمهوری اسلامی ایران، سرکنسولگری های جمهوری اسلامی ایران در بمبئی (مومبای) و حیدرآباد و نیز سازمان هواپیمایی، ایران ایر و انجمن اسلامی دانشجویان ایرانی این اقدام عملیاتی شد.

علاوه بر اتباع مذکور، مقادیری یاری های بهداشتی، درمانی و تجهیزات پزشکی که از سوی ایرانیان مقیم هند به کشورمان اهدا شده بود، با این پرواز راهی تهران شد.

گفتنی است، پیش از این نیز در پی هماهنگی های صورت گرفته تعدادی از هموطنان ایرانی که به دلیل لغو پروازها در هند جا مانده بودند، به کشور بازگشتند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 22 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 1054

به "190 نفر از هموطنان ایرانی در هند به کشور بازگشتند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "190 نفر از هموطنان ایرانی در هند به کشور بازگشتند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید