یورش هوایی جنگنده های آمریکا به مواضع طالبان در هلمند

به گزارش مجله توسعه دهنده، به گزارش خبرنگاران به نقل از الجزیره، همزمان با تشدید درگیریها میان نیروهای دولت افغانستان و گروه طالبان در ولایت هلمند، نیروهای نظامی آمریکا در این کشور به بهانه پشتیبانی از نیروهای تحت فرمان دولت کابل، حمله های هوایی علیه مواضع طالبان را شروع کردند.

یورش هوایی جنگنده های آمریکا به مواضع طالبان در هلمند

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل آمریکا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی آمریکا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی آمریکا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های آمریکا انتخاب کنید.

ظرف روزهای اخیر و در پی حمله نیروهای طالبان به پاسگاه های امنیتی در حومه شهر لشگرگاه مرکز ولایت هلمند، درگیریها در این منطقه شروع شد که در پی این درگیریها، حدود هزار و 500 تن از خانوارهای ساکن در این منطقه مجبور به ترک منازل خود شدند.

سرهنگ سانی لیگِت سخنگوی نیروهای نظامی آمریکا در افغانستان روز دوشنبه در یک پیغام توئیتری اظهار داشت که ایالات متحده ظرف دو روز گذشته برای دفاع از نیروهای متحد افغان خود چندین حمله هوایی هدفمند را در ولایت هلمند انجام داده است.

لیگت در ادامه این پیغام توئیتری به نقل از ژنرال اسکات میلر فرمانده نیروهای آمریکا در افغانستان نوشت: ضروری است طالبان هرچه سریع تر عملیات های تهاجمی خود در ولایت هلمند را متوقف سازد و از اقدامات خشونت بار در سرتاسر کشور بکاهد. این [شرایط کنونی] با توافق طالبان- آمریکا همخوانی ندارد و تضعیف کننده فرایند تبادل نظرهای صلح افغانستان است.

گفتنی است که این یورش های هوایی نخستین اقدام نظامی مداخله جویانه آمریکا از زمان توافق با طالبان در ماه فوریه است. طبق اسناد امضا شده میان آمریکا و گروه طالبان در دوحه قطر، خروج نیروهای نظامی خارجی از خاک افغانستان در ازای دریافت تضمین های امنیتی از گروه طالبان و تعهدسپاری این گروه به انجام تبادل نظر با دولت کابل جهت دستیابی به توافقی صلح آمیز صورت می گیرد.

حال با وجود ماه ها تأخیر در فرایند تبادل نظرهای بین الافغانی و شروع مجدد این تبادل نظرها از ماه سپتامبر، درگیریها همچنان ادامه دارد. عمر زُواک سخنگوی فرمانداری استان هلمند اظهار داشت که نیروهای طالبان حمله های هماهنگ خود را در بخشهای مختلف این ولایت طی یک هفته گذشته شروع نموده اند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 22 آبان 1399 بروزرسانی: 22 آبان 1399 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 1362

به "یورش هوایی جنگنده های آمریکا به مواضع طالبان در هلمند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یورش هوایی جنگنده های آمریکا به مواضع طالبان در هلمند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید