گفتگوی وزیر خارجه آمریکا ودبیرکل ناتو پیرامون توافق صلح افغانستان

به گزارش مجله توسعه دهنده، به گزارش خبرنگاران به نقل از راشاتودی، مایک پمپئو روز دوشنبه به منظور مصاحبه با ینس استولتنبرگ دبیرکل ائتلاف نظامی ناتو پیرامون توافق صلح پیشنهادی افغانستان و جلب مشارکت رهبران جدید اتحادیه اروپا راهی بروکسل، پایتخت بلژیک شد.

گفتگوی وزیر خارجه آمریکا ودبیرکل ناتو پیرامون توافق صلح افغانستان

پمپئو قرار است فردا (سه شنبه) با دبیرکل ناتو پیرامون افغانستان مصاحبه کند. این نشست یکروزه در حالی برگزار می گردد که زلمای خلیل زاد فرستاده ویژه آمریکا در امور افغانستان که راهنمایی اقدامات برای دستیابی به یک توافق صلح با طالبان را برعهده دارد، روز دوشنبه متن توافقنامه نهمین دور مذاکرات واشنگتن-طالبان را به محمداشرف غنی رئیس جمهوری افغانستان ارائه کرد.

به گفته زلمای خلیل زاد، آمریکا طبق متن توافقنامه و در صورت پایبندی طالبان به تعهدات خود ظرف چهار ماه نیروهای نظامی خود را از پنج پایگاه در خاک افغانستان خارج می نماید.

با این حال فرستاده ویژه آمریکا در امور افغانستان در مصاحبه ای ویژه با طلوع نیوز تأکید کرد: تا هنگامیکه دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده موافقت نکند، این توافق نهایی نخواهد شد.

لازم به ذکر است که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا هفته گذشته خاطرنشان کرد که این کشور تحت هر شرایطی حضور همیشگی خود در خاک افغانستان را- با 8600 نیروی نظامی- همچنان حفظ می نماید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 13 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 438

به "گفتگوی وزیر خارجه آمریکا ودبیرکل ناتو پیرامون توافق صلح افغانستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گفتگوی وزیر خارجه آمریکا ودبیرکل ناتو پیرامون توافق صلح افغانستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید