گردشی دو روزه در شهر دیدنی شانگهای

به گزارش مجله توسعه دهنده، شانگهای یکی از معروف ترین شهرهای چین است که بازدید از همه جاهای دیدنی آن شاید چندین روز زمان ببرد؛ اما چطور می توان در طی دو روز گردشی کامل در این شهر داشت؟

گردشی دو روزه در شهر دیدنی شانگهای

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

شانگهای یکی از شلوغ ترین و در عین حال هیجان انگیزترین شهرهای چین است. جاذبه ها و تفریحات این شهر به حدی زیاد است که می تواند شما را برای هفته ها، سرگرم نگه دارد؛ اما اگر فقط برای دو روز به این شهر زیبا سفر می کنید، ما به شما یاری خواهیم کرد تا بهترین استفاده را از همین مدت زمان کوتاه ببرید.

روز اول

صبح

پارک مردم شانگهای با 93,077 مترمربع وسعت، محلی ایده آل برای میل کردن صبحانه ای آرام بخش به حساب می آید.

برای صبحانه خود می توانید دونات بیگل و آب میوه یا جیان بینگ خریداری کنید که یک کرپ چینی خوشمزه متشکل از تخم مرغ و پیازچه است و در مغازه های غذایی متعدد همان نزدیکی عرضه می شود. بعد به داخل پارک بروید و صبحانه تازه خود را میل کنید. در همین زمان که مشغول خوردن صبحانه تان هستید، شهروندان سالخورده ای را خواهید دید که برای حضور در کلاس های تای چی وارد پارک می شوند و جوانانی که برای تمرین به سالن پایکوبی می آیند. اگر زمان سفرتان مصادف با آخر هفته شد، حتماً در بازار معروف ازدواج توقف کنید؛ جایی که پدرومادرها به امید پیداکردن همسر مناسب برای فرزندشان دور هم جمع می شوند. در ادامه از پارک خارج شوید و به میدان مردم بروید؛ جایی که دو موزه از بهترین موزه های شانگهای را در خود جای داده است. نمایشگاه برنامه ریزی شهری شانگهای، جزئیات گسترده ای از پیشرفت و توسعه سریع این شهر را در معرض نمایش گذاشته؛ در حالی که نمایشگاه بین المللی معماری باند، تحولات خارق العاده شهر را به صورت مستند درآورده است.

بعد از ظهر

خیابان نانجینگ، پنج کیلومتر طول دارد و فقط با یک بعد از ظهر نمی توان همه آن را گشت. برای بازدید و تماشای انواع مغازه ها و رستوران های این خیابان وقت کافی بگذارید. مرکز خرید شانگهای، مکانی است که با برندهای معروفش شناخته می شود؛ به طوری که این ساختمان سه طبقه با برندهای مطرحی نظیر لوئی ویتون، شنل و ورساچه هوش از سر هر بازدیدنماینده ای می برد. پس از خرید، دیگر نوبت به آشنایی با فرهنگ مردم این خطه از جهان می رسد. در میان مجموعه مغازه ها، رستوران ها و جمعیتی که به این طرف و آن طرف می روند، یک گوهر ارزشمند نهفته است: معبد جینگ آن که سازه ای بودایی متعلق به 247 سال قبل از میلاد است. مجسمه بودای جید، اصلی ترین جاذبه آن است که 3.6 متر ارتفاع و 11 هزار کیلوگرم وزن دارد. اگر به سالن نمایشگاه آثار بودا سری بزنید، می توانید گوشه ای از هنر سنتی و خوشنویسی چینی را نیز مشاهده کنید.

شب

منطقه باند در طول روز به شدت دیدنی و زیبا است؛ اما با فراسیدن شب، زیبایی آن دوچندان می شود. قدم زدن در این منطقه لذت بخش است؛ اما اگر سوار کشتی شوید، می توانید هر دو سمت رودخانه هوانگپو را به نظاره بنشینید. برای این تفریح جذاب می توانید سفر 30 دقیقه ای را انتخاب کنید یا به سراغ سفر طولانی تر بروید که شامل شام نیز می شود. از بالای هتل حیات آن د باند (Hyatt on the Bund Hotel) می توانید شاهد چشم اندازی بی نظیر از شهر باشید و در صورت تمایل از جکوزی روف تاپ آن بهره ببرید.

روز دوم

صبح

منطقه انحصاری سابق فرانسوی ها، منطقه ای خارجی در شانگهای است که علاوه بر تاریخ غنی، به دلیل فضای ساکت و آرامش بخشی که دارد، تضاد آشکاری با مرکز شهر شلوغ و پرازدحام دارد. درختان بلوط در دو طرف این خیابان برافراشته شده اند و ویلاهای به سبک اروپایی در آن خودنمایی می نمایند. از جاذبه های اصلی این منطقه می توان به تئاتر Cathay که قدمتش به دهه 1930 برمی شود، پارک فوق العاده زیبای فاکسینگ و موزه پوسترهای پروپاگاندا اشاره نمود. اگر پس از گشت وگذارتان احساس گرسنگی کردید، می توانید به رستوران Little Sun Hotpot در جاده چنگدو شمالی سر بزنید یا برای چشیدن غذاهای خیابانی تند به سبک یون نان به رستوران Slurp در Wulumuqi Zhong Lu بروید.

بعد از ظهر

دیگر وقت آن رسیده است که سوار متروی ایستگاه یانگیائو میدل رود شده و راهی میدان مردم شوید؛ جایی که یکی از بزرگ ترین موزه های شانگهای را در خود جای داده است. موزه شانگهای، جاذبه بسیار بزرگی به شمار می رود که شامل چهار طبقه می شود و گشتن آن شاید یک روز کامل طول بکشد. نمایشگاه برنز این موزه را از دست ندهید که بسیار جذاب است، علاوه بر این، مجموعه یشم های باستانی و مبلمان سبک مینگ و چینگ هم در نوع خود دیدنی هستند. مهم تر از همه اینکه بازدید از این موزه کاملاً رایگان است.

شب

با فرارسیدن شب می توانید به Chenghuangmiao Old Street بروید که یکی از معروف ترین خیابان های شانگهای برای خوردن میان وعده های سنتی است. رول های گوشت سرخ شده، توپ های برنج و پای خرچنگ را امتحان کنید؛ به خصوص که از نظر قیمت به صرفه هستند. این منطقه شلوغ به لطف صدای سرخ شدن گوشت و عطروبوی غذاهای لذیذ و صدای گپ وگفت مردم، حس وحال خوبی به هر بازدیدنماینده ای می دهد.

حالا که به انتهای سفر خود نزدیک می شوید، می توانید سوار قطارهای سریع السیر مگلو (Maglev) شوید که مسافران را در کمتر از هشت دقیقه از مرکز شانگهای به فرودگاه پودنگ جابه جا می نمایند. برای استفاده از این قطارها به ایستگاه Longyang Road مراجعه کنید. کسانی که بلیط هواپیما داشته باشند، می توانند با پرداخت 40 یوان (5.6 دلار) با قیمتی ارزان راهی فرودگاه شوند و سفر خود را با تجربه ای مهیج به سرانجام برسانند.

اگر به شانگهای سفر می کنید، خبرنگاران فهرست کاملی از جاهای دیدنی شانگهای را نیز در اختیار شما قرار داده است تا بتوانید اطلاعات لازم درباره هر جاذبه گردشگری را از جمله آدرس، موقعیت مکانی روی نقشه، ساعات بازدید و... به دست آورده و سفر خود را بهتر برنامه ریزی کنید. همچنین اگر به یک تور چین مناسب احتیاج دارید خبرنگاران را از قلم نیاندازید.

منبع: کجارو / theculturetrip.com
انتشار: 25 آذر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 655

به "گردشی دو روزه در شهر دیدنی شانگهای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گردشی دو روزه در شهر دیدنی شانگهای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید