کارخانه ای در اردبیل 73 میلیارد تومان به فروش گذاشته شده اما مشتری ندارد

به گزارش مجله توسعه دهنده، کارخانه تسنیم نوش که در شهرک تخصصی آب در نیر از چند سال پیش فعال بود به حالت رکود درآمده و به رغم انتشار آگهی فروش مشتری ندارد.

کارخانه ای در اردبیل 73 میلیارد تومان به فروش گذاشته شده اما مشتری ندارد

به گزارش خبرنگاران، در جلسه ستاد تسهیل و برطرف موانه تولید که در سازمان صنعت، معدن و تجارت و با حضور استاندار و تعدادی از مدیران دستگاه های اجرایی اردبیل و سرمایه گذاران برگزار شد، مسائل واحدهای تولیدی مختلف از جمله تسنیم نوش بررسی شد.

این کارخانه در 6 ماه اخیر به تعطیلی کشیده شده و اخیرا نیز به صورت محدود و با حضور 38 نفر اقدام به تولید می کند که به دلیل بدهی 536 میلیون تومانی به شرکت آب منطقه ای استان از بابت تامین آب و عدم عقد قرارداد با مسائل و تنگناهایی روبرو شده است.

این کارخانه که با قیمت پایه 73 میلیارد تومان به فروش گذاشته شده است 15 میلیون یورو نیز تسهیلات ارزی دریافت کرده که خریدار موظف است این رقم را نیز به نرخ کنونی یورو بازپرداخت کند که به نظر می رسد در چنین شرایطی هیچکس راغب به خرید این واحد تولیدی بدهکار به شرکت آب منطقه ای و برخی دستگاه های خدماتی نباشد.

تعطیلی این واحد تولیدی که در منطقه خساراتی را در حوزه اشتغال و همچنین بلاتکلیفی یک واحد مجهز به همراه داشته است استاندار اردبیل را برآن داشته تا از طریق سرمایه گذاران خارج از استان تلاش کند تا این واحد تولیدی به بخش خصوصی واگذار شود تا گره کور این مجموعه تولیدی باز شود.

به گفته مسئولان شرکت آب منطقه ای استان اردبیل صاحب این کارخانه بعد از ارسال ده ها اخطاریه از بابت الزام این واحد تولیدی به عقد قرارداد از بابت تامین آب و تقسیط بدهی 536 میلیون تومانی حاضر نیستند تا این مراحل طی شده تا بخشی از مسائل تسنیم نوش برطرف شود.

یکی دیگر از واحدهای تولیدی که مسائل آنها در ستاد تسهیل و برطرف موانع تولید استان اردبیل بررسی شد، مجموعه تولیدی تارا سبلان است که این واحد تولیدی نیازمند تامین منابع بانکی در قالب سرمایه در گردش و یا همراهی یک شریک خوب است تا جان دوباره ای گرفته و بخشی از بیکاران استان در این مجموعه فعالیت کنند.

استاندار اردبیل در این جلسه با بیان اینکه نباید اجازه دهیم حتی چراغ یک واحد تولیدی خاموش شود، اظهار کرد: نیت ما در تحقق رونق تولید خیر است و ما قطعا سعی داریم تا پشتیبانی و همراهی خود را از سرمایه گذاران نشان دهیم.

اکبر بهنامجو گفت: با شناسایی واحدهای مشکل دار و صدور مجوز برای مجموعه های بیمه ای، مالیاتی، شهرک های صنعتی و دستگاه های صادرکننده مجوز در حمایت از سرمایه گذاران تلاش بر این است تا واحدهای تولیدی بسکمک به چرخه تولید بازگردند.

وی همچنین به توافق شهرک های صنعتی با شهرداری اردبیل برای احداث ایستگاه آتش نشانی در شهرک صنعتی شماره یک نیز اشاره کرد و افزود: با وجود فراهم بودن ایستگاه و برخی از ماشین آلات این مجموعه غیبرطرفال بود که با کمک پرسنل سازمان آتش نشانی شهرداری اردبیل قرار شد نسبت به فعال سازی این مجموعه اقدام شده تا ایرادات و اشکالات نیز به تدریج برطرف شود.

استاندار اردبیل بیان نمود: با جمع بندی تمامی مسائل و نارسائی های پیش رو قرار است این ایستگاه ها به شکل تخصصی و با مشارکت نیروهای سازمان آتش نشانی فعال و راه اندازی شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 366

به "کارخانه ای در اردبیل 73 میلیارد تومان به فروش گذاشته شده اما مشتری ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارخانه ای در اردبیل 73 میلیارد تومان به فروش گذاشته شده اما مشتری ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید