چگونه ماه تولد شما روی شخصیت شما اثر می گذارد؟ یک آنالیز علمی

به گزارش مجله توسعه دهنده، موارد بی شماری وجود دارد که روی رشد کودک در رحم اثر می گذارد. تغذیه مادر نقش مهمی ایفا می نماید، زیرا نوزادانی که در هنگام قحطی متولد می شوند نسبت به نوزادانی که در زمان رونق متولد می شوند، ضعیف تر هستند. حتی رژیم های غذایی که از نظر پروتئین یا ویتامین C یا ویتامین D غنی نیست، می توانند بر رشد مغز یا قلب یا استخوان تأثیر بگذارند. ویروس های فصلی -خصوصاً آنفولانزا- می توانند بر سلامت مادر و رشد جنین نیز تأثیر بگذارند. حاملگی در طول زمستان، با داشتن روزهای کوتاه و شب های طولانی، به طور بالقوه می تواند منجر به کمبودهایی در کودک گردد.

چگونه ماه تولد شما روی شخصیت شما اثر می گذارد؟ یک آنالیز علمی

نوزادان در زمستان و تابستان متفاوت هستند

درست است پس از تولد، شخصیت نوزادان همچنان در محیط اجتماعی اطراف خود شکل می گیرد اما مطالعات از اثر زمان تولد و شخصیت افراد می گویند. یک مطالعه در سال 2010 در موش ها نشان داد که موش هایی که در نور تابستان به دنیا آمدند مسائل کمبود نور در متولدان زمستان را ندارند. اما در خصوص انسان ها چطور است؟

محققان بسیاری سعی نموده اند یافته هایشان را در خصوص انسان ها هم توسعه دهند. محققان در دانشجویان و بزرگسالان مسائل فصلی را آنالیز نموده اند. آن ها بعلاوه الگوهای گسترده فصلی را استخراج نموده اند که در ادامه در خصوص آن می خوانیم.

بهار

نوزادان متولد شده در بهار نمره بالایی در خوش بینی عمومی می گیرند. متولدان بهار طبق نظر محققان همه موارد را در زندگی به عنوان مقدمه ای برای پیشرفت می بینند و از شکست ها در جهت پیشرفت و رونق استفاده می نمایند. اما طبق مطالعاتی که از 58000 نفر در ایالات متحده نموده اند، افراد متولد در بهار امکان افسردگی بالینی بیشتری را داشته اند.

تابستان

متولدین تابستان اختلال افسردگی فصلی را تجربه نمی نمایند. متولدین تابستان بعلاوه خلق بالا و پایین را به فاصله اندکی تجربه می نمایند. اما نمی توان گفت این حالت، یک هشدار برای ابتلا به اختلال دو قطبی باشد. محققان گفته اند برای این حالات روحی، دوچرخه سواری به این افراد یاری زیادی می نماید.

در این زمینه بخوانید:

افسردگی پاییزی واقعیت دارد؟

7 نکته در خصوص شرمندگی از بدن؛ یک خوره به جان افتاده!

پاییز

محققان گفته اند افرادی که در پاییز متولد می شوند، افسردگی بالینی پایینی نسبت به سایر فصل ها دارند. بعلاوه تحقیقات نشان داده اند آن ها اختلال افسردگی فصلی کم تری را تجربه می نمایند. به علاوه احتمال پایینی در خصوص ابتلا به اختلال دو قطبی بین متولدین پاییز وجود دارد.

زمستان

طبق مطالعه سال 2015، خلاقیت و توان حل مسأله و تخیل در متولدین زمستان بیشتر است. اما متأسفانه برای متولدین زمستان دست وپنجه نرم کردن با چالش های زیادی تأیید شده است. افراد متولد زمستان ابتلای بیشتری در زمینه افسردگی فصلی و افسردگی دارند. نوزادان زمستانی نسبت به نوزادان پاییزی در موارد مختلف روانی تحریک پذیرتر هستند.

این موارد قطعی نیستند

این موارد بدان معنا نیست که والدین باید در ماه خاصی بچه هایشان را به جهان بیاورند. و بعلاوه به این معنی نیست که این مسائل قطعی هستند و از راه دور کاملا درست عمل مینمایند. به هر حال این مسأله بسیار مهم است که بدانیم شخصیت ما در فصول بعدی زندگی بیشتر شکل می گیرد و می توان اثر فصلی که در ان متولد شدیم را کم رنگ تر و محوتر کرد.

برداشت کوتاه از TIME

منبع: ایرنا زندگی
انتشار: 6 آذر 1400 بروزرسانی: 6 آذر 1400 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 1987

به "چگونه ماه تولد شما روی شخصیت شما اثر می گذارد؟ یک آنالیز علمی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه ماه تولد شما روی شخصیت شما اثر می گذارد؟ یک آنالیز علمی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید