پارک های پکن ؛ جاذبه متفاوت شهر شلوغ

به گزارش مجله توسعه دهنده، پکن به عنوان پایتخت سیاسی، فرهنگی و آموزشی کشور چین با فرودگاه بین المللی خود روزانه پذیرای مسافران زیادی از سراسر دنیاست که با خرید بلیط هواپیما به دومین فرودگاه شلوغ دنیا سفر می نمایند.

پارک های پکن ؛ جاذبه متفاوت شهر شلوغ

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

پکن علاوه بر قطب تجاری کشور چین، به خاطر جاذبه های دیدنی خود محبوبیت فراوانی نزد گردشگران دارد. دوستداران تاریخ و فرهنگ از جاذبه های قدیمی و کهن شهر بازدید می نمایند و دوستداران طبیعت نیز از طبیعت سرسبز و جنگل های انبوه بازدید می نمایند.

در این میان شهر پکن دارای جاذبه های دیدنی مانند پارک های زیبایی است که بازدید از Beijing Parks به همه توصیه می شود که با حضور در دامان طبیعت غرق در شادی خواهید شد.

چرا باید از پارک های شهر پکن بازدید کنیم؟

پارک های شهری، جنگل ها و بوستان ها جزو جاهای دیدنی شهر پکن محسوب می شوند.

در حین گشت و گذار شهری، بهترین گزینه بازدید از پارک هاست.

پارک ها محلی برای استراحت و لذت از طبیعت است.

پارک های پکن جلوه رنگارنگی از گل و گیاه های گوناگون دارند و بازدیدنمایندگان بیشتری را به سوی خود جذب می نمایند.

در ادامه می خواهیم در خصوص 10 پارک پرطرفدار شهر پکن برایتان شرح دهیم:

پارک معبد تمپل آو هون (Temple of Heaven Park)

تمپل آو هوِن یا معبد بهشت در واقع مجموعه ای از معابد بودایی است که در بین سال های 1406 تا 1420 توسط یونگ لوساخته شده است و چندین سال بعد در قرن شانزدهم به دستور چیاچینگ، یازدهمین پادشاه گسترش یافت.

پارک موجود در اطراف این معابد بسیار تماشایی است و بخشی از آن به زمین بازی بچه ها، جهت پیاده روی و محلی برای ورزش های همگانی و صبحگاهی اختصاص داده شده است. در ساعات مختلف روز گردشگران به این پارک مراجعه می نمایند و برای سهولت بازدید، چندین دستگاه راهنمای صوتی در اختیار گردشگران قرار داده شده است تا شرحاتی در خصوص این پارک بشنوند.

آدرس: Tiantan E Rd, Dongcheng, Beijing, China

پارک جینگ شان (Jingshan)

پارک جینگ شان دارای قدمتی طولانی است که به قرن 11 میلادی بر می شود؛ سال ها قبل، در این پارک، تپه ای دست ساز ساخته شده و به عنوان باغ مورد استفاده قرار می گرفته است. در حال حاضر نیز 5 تپه در این پارک وجود دارند و بر فراز هر کدام عمارتی دیده می شود. این عمارت ها در گذشته معمولا توسط درباریان به عنوان محلی برای تفریح در ایام تعطیلات استفاده می شد، امروزه نیز در پارک جینگ شان بعضی فستیوال های شهر پکن، ورزش ها و فعالیت های دست جمعی برگزار می شود.

آدرس: 44 Jingshan W St, Xicheng District, Beijing, China, 100009

پارک بی های (Beihai)

در سفرتان با تهیه بلیط هواپیما خارجی به شهر پکن، بازدید از پارک بی های به همه پیشنهاد می شود. قدمت این پارک به سال 1150 بر می شود و این پارک سرگذشت 5 خاندان پادشاهی چین، یعنی سلسله های یوان، جین، لیائو، چینگ و مینگ را دیده و از سال 1925 به شکل امروزی در آمده است.

پارک بی های شامل چشم اندازهای زیبا و طبیعت وصف ناپذیر، چندین عمارت، معبد و مجسمه تاریخی است که مشهورترین آن ها معبد لامائی است، این معبد در سال 1651 به پارک اضافه شده و هم اکنون به عنوان نماد این بوستان شناخته می شود.

پارک بی های در تمامی فصل ها زیبایی خاصی دارد و تفریحاتی مانند قایق سواری، دوچرخه سواری و ورزش های سبک را در این پارک زیبا می توانید تجربه کنید.

آدرس: 1 Wenjin St, Xicheng District, China, 100034

ساعت بازدید: 6:30 صبح تا 9 شب

باغ امپراطوری کاخ موزه Summer Palace Beijing

فضای سرسبزی در اطراف کاخ موزه پکن وجود دارد و به عنوان یکی از پر بازدیدترین پارک های پکن شناخته شده است. چندین نوع سنگ در اشکال گوناگون و زیبا در این پارک وجود دارند که چشم اندازی زیبا رو به شهر ممنوعه و درختان کهنسال دارند و با عمر 500 ساله خود سبب محبوبیت این پارک شده اند و عکاسی در این پارک یکی از کارهای بی نظیر در سفر به پکن است.

آدرس: 19 Xinjiangongmen Rd, Haidian District, China, 100091

باغ گیاه شناسی پکن (Beijing Botanical Garden)

باغ گیاه شناسی پکن در سال 1955 ساخته شده و شامل 6 هزار گونه گیاهی مختلف است، همچنین چندین نوع درخت، بوته و درختان میوه وجود دارد که شامل 3900 گونه از 6000 مورد است و همچنین 500 نوع گل و حدود 1600 مدل گیاه گرجهتی و نیمه گرجهتی نیز در باغ گیاه شناسی پکن وجود دارند. نمایشگاه باغ گیاه شناسی دارای سه اتاق اصلی است و در واقع، مهم ترین قسمت باغ را تشکیل می دهند. اتاق اول مربوط به گل های همواره بهار و انواع نخل هاست؛ اتاق دوم مخصوص گیاهان گرجهتی و اتاق سوم محلی برای نگهداری گیاهان تجاری است.

همچنین بخش های گوناگونی مانند بخش هاس گل های رز شما را مدهوش خواهند کرد.

آدرس: Xiangshan Rd, Haidian District, Beijing, China

پارک ریتان (Ritan)

یکی از پارک های شهر پکن که شما را از شلوغی شهر پکن دور می نماید و آرامش و سکوت زیبایی در این پارک حکم فرماست و شامل گیاهان زیبا و باغات سرسبز و گل های رنگارنگ است. ریتان در لغت به معنای محراب یا قربانگاه خدای خورشید است که در زمان حکومت سلسله هایی مانند مینگ و چینگ مورد استفاده پادشاهان قرار می گرفت.

در سال 1951 نیز دولت پکن فضای اطراف ریتان را گسترش داد و به شکل کنونی درآورد تا به عنوان فضای سبز و پارک شهری مورد استفاده همگان قرار گیرد. در پارک ریتان می توانید از امکاناتی مانند بازی پینگ پنگ بهره ببرید.

آدرس: 6 Ritan N Rd, Chaoyang, Beijing, China

منبع: گردشبان
انتشار: 15 دی 1399 بروزرسانی: 15 دی 1399 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 1474

به "پارک های پکن ؛ جاذبه متفاوت شهر شلوغ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پارک های پکن ؛ جاذبه متفاوت شهر شلوغ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید