چه تعداد خودرو ترخیص شده و چه تعداد در گمرک ها دپو شده اند؟

به گزارش مجله توسعه دهنده، معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران آخرین شرایط خودروهای ترخیص شده از گمرک بر اساس مصوبه جدید دولت را تشریح کرد.

چه تعداد خودرو ترخیص شده و چه تعداد در گمرک ها دپو شده اند؟

به گزارش خبرنگاران به نقل از مهر، مهرداد جمال ارونقی اعلام نمود: طبق آمار قبلی ارائه شده از 12261 دستگاه خودروی سواری وارده به گمرکات کشور، تعداد 7153 دستگاه خودرو باستناد مصوبه 97.10.16 هیأت وزیران و اصلاحیه های بعدی آن ترخیص و قریب به 5108 دستگاه خودروی سواری در گمرکات کشور دپو شده بود که آخرین شرایط این خودروهای دپو شده پس از صدور مصوبۀ اخیر هیأت وزیران در سال 98 به توضیح اعلامی است.

معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران اضافه نمود: طبق آنالیز های صورت پذیرفته و آمار اخذ شده از گمرکات اجرایی:

1- از تعداد 1048 دستگاه خودروی سواری پروانه شده و ترخیص نشده تا تصویب و با ابلاغ مصوبه اخیر، نسبت به ترخیص 1000 دستگاه خودرو اقدام و 48 دستگاه از این خودروها به دلیل وجود پرونده و سایر مسائل، پیروز به خروج از گمرک نشده اند.

2- از تعداد 340 دستگاه خودروی سواری اظهار شده لیکن پروانه نشده تا سرانجام مصوبۀ قبلی (97/10/16)، قریب به 77 دستگاه خودرو ترخیص شده است.

3- از تعداد 227 دستگاه خودروی موجود در گمرک خرمشهر (منطقۀ آزاد اروند) که با توجه به آمار قبلی، 73 دستگاه سفارش آمریکا و 154 دستگاه بالای 2500 سی سی بوده اند، نسبت به ترخیص 144 دستگاه خودرو جهت تردد در منطقۀ مزبور و با رعایت مقررات مربوطه اقدام شده است.

4- درخصوص خودروهای موجود در گمرکات قبل از تاریخ 93/6/23 به تعداد 104 دستگاه ، ترخیصی صورت نپذیرفته و ظاهراً صاحبان کالا جهت انجام امور مربوط به تمدید ثبت سفارش و سایر امور مرتبط به مراجع ذیربط مراجعه کرده اند.

5- از تعداد 2289 دستگاه خودروی مطرح رسیدگی در مرجع قضائی، با توجه به صدور رأی برای ترخیص 668 دستگاه خودروی سواری (در سال 1398) ، صاحب کالا جهت انجام تشریفات گمرکی خودروهای موصوف، نسبت به اظهار 358 دستگاه خودرو به گمرک اجرایی مربوطه اقدام که تشریفات گمرکی مربوطه درحال انجام است؛

6- از 1100 دستگاه خودروی فاقد ثبت سفارش یا ثبت سفارش ابطال شده نیز امکان اظهار به گمرکات اجرایی مقدور نبوده و لذا اظهاری صورت نپذیرفته است.

معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران در سرانجام اضافه نمود: بدیهی است درصورت اظهار خودروهای اشاره شده به هریک از گمرکات کشور، در صورت مطابقت شرایط خودروها با مفاد مصوبه هیأت وزیران، ارائه ثبت سفارش معتبر برای اظهار کالا، ارائه کد رهگیری یا موافقت بانک مربوطه و اخذ و ارائه مجوزهای قانونی و مقرراتی، نسبت به آنالیز های معمول اقدام و متعاقب آن وفق مقررات، نسبت به ترخیص کالا اقدام خواهد شد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 14 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 1101

به "چه تعداد خودرو ترخیص شده و چه تعداد در گمرک ها دپو شده اند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چه تعداد خودرو ترخیص شده و چه تعداد در گمرک ها دپو شده اند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید