چطور مثل کوله گردان، وسایل سفر خود را ببندیم؟

به گزارش مجله توسعه دهنده، کوله گردان به خاطر مسافت های طولانی که باید پیاده روی نمایند و بار کمتری باید همراه ببرند، معمولا بار سفرشان بسیار سبک است. با این نکات می توانید مثل کوله گردان، بار سفرتان را سبک تر ببندید و سفری راحت تر داشته باشید.

چطور مثل کوله گردان، وسایل سفر خود را ببندیم؟

افرادی که به پیاده گردی در طبیعت علاقه دارند و این سرگرمی را همواره با جدیت دنبال می نمایند، همواره وسایلی به همراه دارند و روش هایی برای بستن بار سفر دارند که دانستن آنها یاری می نماید تا بار سفرتان را سبک تر کنید. به این ترتیب می توانید با آزادی عمل بیشتری سفر کنید و در طبیعت گردی، سفری راحت تر داشته باشید. در عین حال نباید چیزهای ضروری را از قلم بیاندازید.

بسیاری از کسانی که سفر می نمایند، معمولا بیش از میزان، وسایل با خودشان حمل می نمایند. مگر اینکه برای سفر آمادگی کامل داشته باشند و دقیقا بدانند که چه چیزی احتیاج دارند. در بعضی سفرها، داشتن بار اضافه، حتی اگر یک وسیله کوچک باشد، وزن زیادی را به شما تحمیل می نماید.

خوشبختانه روش هایی وجود دارد که با یاری آنها می توانید بدون این وسایل غیرضروری و سنگین سفر کنید. باید طوری بار سفر ببندید که انگار قرار است مسافتی طولانی را پیاده روی کنید.

افرادی که اهل پیاده گردی در طبیعت هستند و مسافت های طولانی را کوله گردی و پیاده روی می نمایند و تجربه زیادی در این سفرها دارند، معمولا به وسواسی بودن برای حمل بارهای اضافه معروفیت دارند. البته این ویژگی آنها را می توان در سفرهای روزمره هم به کار برد.

حتی اگر کوله گرد و پیاده گرد نیستید، داشتن بار سبک تر برای سفر یاری می نماید که سفری بی دغدغه تر و راحت تر داشته باشید. در فرودگاه لازم نیست دائم مراقب تعداد چمدان ها و وسایل خود باشید. لازم نیست بارهای سنگین را بین هتل و فرودگاه و ترمینال جابه جا کنید. لازم نیست برای پیدا کردن یک جفت جوراب، همه وسایل خود را بیرون بریزید.

علاوه بر این، سبک تر سفر کردن به شما انعطاف پذیری بیشتری می دهد. مثلا می توانید با خیال راحت یک کیف دیگر بابت حمل سوغاتی به وسایل خود اضافه کنید و نگران بار اضافه نباشید. البته سبک تر کردن بار سفر به این معنا نیست که قید وسایل ضروری را بزنید.

با استفاده از نکاتی که در ادامه عنوان می کنیم می توانید سفری سبک تر و بی دغدغه تر داشته باشید. کوله گردان از این روش ها برای سبک تر کردن بار خود استفاده می نمایند.

کوچک کردن چمدان

فهم عامه می گوید برای کمتر کردن بار سفر، برترین کار این است که ابتدا تعداد وسایلی که می برید کاهش دهید و بعد چمدان خود را کوچک تر کنید. در واقع با توجه به حجم وسایلی که باقی می ماند، چمدان مناسب را انتخاب کنید. ولی فهم عامه اشتباه می نماید!

کوله گردان باتجربه می دانند که به طور طبیعی، کوشش می نمایند تا از همه فضایی که در اختیار دارند برای برداشتن وسایل استفاده نمایند. وقتی یک کوله پشتی 60 لیتری می تواند کافی باشد، لازم نیست کوله پشتی 80 لیتری بردارید. این کار باعث می گردد که فقط وسایل اضافه را در جای خالی کوله پشتی خود جا دهید و بارتان را سنگین کنید.

همین قانون در خصوص سفر هم صدق می نماید. اگر معمولا از چمدان کوچک استفاده می کنید، یک ساک دستی را جایگزین کنید. اگر معمولا ساک دستی برای سفر برمی دارید، ببینید آیا با یک کوله پشتی کوچک کارتان راه می افتد یا نه.

برترین راه برای سبک کردن بار سفر، استفاده از چمدان، ساک یا کیفی است که شما را وادار می نماید تا وسایل کمتری بردارید.

لباس های کمتر با قابلیت های بیشتر

هر تکه لباسی که برای سفر برمی دارید باید هدفی پشت آن وجود داشته باشد. باید لباسی بردارید که با ست های مختلف لباس بتوانید از آن بهره ببرید. مثلا یک پیراهن نخی آستین بلند اسپرت که می توانید آن را هم با شلوار هم با شلوارک بپوشید. یک پولوشرت آستین کوتاه و شلوار جین که فقط با هم می توانید بپوشید، آیا انتخاب خوبی برای سفر است؟

بعضی لباس ها را فقط در موقعیت های خاص و در آب و هوای خاصی می توانید بپوشید. سعی کنید لباس هایی انتخاب کنید که همه جا بپوش باشند. برای آب و هوای مختلف قابل استفاده باشند.

برای انتخاب لباس حتما آب و هوای مقصد را در نظر بگیرید. در بعضی از مقصدها بسیاری از لباس ها اصلا لازم نمی گردد مثل لباس های گرم برای مقصدهایی که در تمام طول سال گرم هستند و فصل سرما ندارند.

جوراب و لباس زیر با قابلیت خشک شدن سریع

فرض کنید فردی مستعد تعریق هستید یا به مقصدهایی می روید که احتمال عرق کردن شما زیاد است. در نتیجه جوراب و لباس های زیرتان زودتر کیف می شوند. شاید فکر کنید برای سفر یک هفته ای در این شرایط، 7 جفت جوراب و 7 دست لباس زیر مناسب باشد. این میزان لباس تقریبا نصف چمدان تان را اشغال می نماید. ولی این طرز فکر اشتباه است.

باید لباس هایی تهیه کنید که دارای الیاف طبیعی هستند و زود خشک می شوند. پوشیدن این لباس ها اولا باعث کمتر شدن تعریق می گردد و ثانیا در صورت شست و شو به سرعت قابل استفاده است. می تونید از دو جفت جوراب و دو دست لباس زیر تهیه شده از الیاف طبیعی و دارای خاصیت ضدتعریق و ضدبو بهره ببرید. این دو جفت تقریبا وزنی ندارند و در طول سفر می توانید مرتب از آنها بهره ببرید و دچار کمبود لباس و جوراب نمی شوید.

در نهایت اگر به یک جفت یا یک دست لباس اضافه تر احتیاج داشته باشید، هر جایی به راحتی می توانید آن را تهیه کنید.

موقع انتخاب، کوچک ترها را انتخاب کنید!

روش های مختلفی برای کاهش وزن و حجم وسایل سفر وجود دارد. این روزها تقریبا همه لوازم آرایشی و بهداشتی در سایز های مناسب سفر هم محصولات خاصی دارند. کیف لوازم آرایشی و بهداشتی خود را کوچک تر کنید و در آن لوازم بهداشتی سفری قرار دهید.

بعضی لباس های مخصوص سفر هم هستند که وقتی تا می شوند حجم آنها بسیار کم می گردد. می توانید از این وسایل مخصوص سفر تهیه کنید که نقش زیادی در کاهش حجم و زن وسایل سفر دارند.

آنالیز وسایل!

این یک سنت قدیمی در بین کوله گردان است. بعد از اینکه همه وسایل خود را جمع کردید و کوشش کردید تا ضروری ترین و سبک ترین وسایل را بردارید، چمدان خود را با وسایل وزن کنید. وسایل را بیرون بریزید و آنها را دوباره آنالیز کنید. هر کدام از وسایل را بردارید و در خصوص آن، این سه سوال را از خودتان بپرسید:

  • آیا جایی که می روم واقعا به این وسیله احتیاج پیدا می کنم؟
  • آیا این وسیله کاری برای من انجام می دهد که سایر وسایل موجود در چمدان، نمی توانند جایگزین آن باشند؟
  • آیا این وسیله واقعا بهتر از گزینه دیگری است که در خانه دارم و سبک تر و کوچک تر است؟

اگر جواب شما به هر سه سوال، مثبت است، آن وسیله را در چمدان خود قرار دهید. اگر پاسخ به هر کدام از سوال ها منفی است، دوباره در خصوص برداشتن آن وسیله فکر کنید. برای تصمیم گیری می توانید از مشورت دوستان و همسفران خود هم بهره ببرید.

بعد از اینکه دوباره وسایل را جمع کردید و در چمدان قرار دادید، آن را وزن کنید. در این حالت معمولا باید بار سفرتان سبک تر شده باشد و اطمینان حاصل می کنید که حتما همه وسایل ضروری را برداشته اید.

در نهایت اگر احساس امنیت وسایل بیشتر را ترجیح می هید، مسئله ای نیست و می توانید با بار سنگین تر سفر کنید!

منبع: کجارو / outsideonline.com
انتشار: 29 خرداد 1401 بروزرسانی: 29 خرداد 1401 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 2183

به "چطور مثل کوله گردان، وسایل سفر خود را ببندیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور مثل کوله گردان، وسایل سفر خود را ببندیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید