چطور از آینه در دکوراسیون داخلی برای شیک و مجذوب کننده شدن محیط بهره ببرید؟

به گزارش مجله توسعه دهنده، آینه در دکوراسیون داخلی سال های طولانی است که صندلی ثابتی پیدا نموده و یقینا یکی از ملزومات است. آینه و دکوراسیون داخلی دو جزء جدایی ناپذیر محسوب می شوند. مهم نیست که سبک دکوراسیون داخلی که انتخاب نموده اید از چه نوعی است چون در هر صورت باید از آینه بهره ببرید. شاید در نظر شما استفاده از آینه خیلی ساده باشد و یا حتی از خودتان بپرسید مگر خرید و نصب آینه در منزل هم نکته و تکنیک دارد؟ بله دقیقا همینطور است. اصلا بخاطر همین که به طور کامل با نقش و اهمیت بالای آینه ها در دکوراسیون داخلی آشنا نیستید، نگارش این مطلب را شروع کردیم. پس با ما همراه باشید.

چطور از آینه در دکوراسیون داخلی برای شیک و مجذوب کننده شدن محیط بهره ببرید؟

تأثیر آینه در دکوراسیون داخلی و اصول استفاده از آن به شیوه ای نو

آینه کاری در دکوراسیون داخلی یک تکنیک است و باید بدانید که برای هر فضایی باید چطوری از آنها بهره ببرید تا تأثیر مثبت آن به وضوح دیده گردد.

  • اتاق پذیرایی پای ثابت همیشگی آینه در دکوراسیون داخلی است و احتمالا اولین جایی است که به فکرتان خطور می نماید. اما برخلاف اینکه فکر می کنید آینه باید همواره ایستاده و قدی باشد در جاهای مختلف و به شکل های گوناگون قابل استفاده است.

آینه با میز کنسول برای پر کردن فضاهای خالی منزل در سبک سلطنتی و لوکس و لاکچری، آینه در بین دو پنجره برای بازتاب بیشتر نور و دلبازتر شدن فضا، آینه در فضای بالای شومینه، آینه در کنار شلف یا طاقچه و بعلاوه استفاده از آینه در بین قاب های دیواری از نمونه های استفاده از آینه در دکوراسیون داخلی خانه برای فضای پذیرایی است.

  • آشپزخانه فضای دیگری برای کاربرد آینه در دکوراسیون داخلی منزل است. استفاده از آینه در فضای بین کابینت ها که رنگی متناسب با دیوارپوش این قسمت داشته باشد، آینه کاری بخش جزیره آشپزخانه نمونه ای از طراحی دکوراسیون داخلی با آینه محسوب می گردد.
  • راهرو منزل یکی از فضاهای پرکاربرد برای آینه تزئینی دکوراسیون داخلی است. به اسم مثال در بالای جاکفشی، در دیوار روبرویی منتهی به درب اصلی راهرو، نصب آینه در بین قاب های دیواری این فضا تنها چند ایده پرکاربرد و مجذوب نماینده هستند.
  • حمام و سرویس بهداشتی که قطعا احتیاج به آینه دارند. برای اصلاح و مرتب کردن موها و صورت و بعلاوه دلبازتر شدن فضا، نقش آینه در دکوراسیون داخلی حمام و سرویس بهداشتی را بسیار پر رنگ نموده است. برای این فضا می توانید از انواع آینه های تزئینی و حتی آینه های هوشمندی که ضد بخار و رطوبت هستند بهره ببرید.

انواع آینه در دکوراسیون داخلی

تزئین دکوراسیون داخلی منزل با آینه بسیار دلپذیر است چرا که تأثیر مستقیم بر روی خلق و خو و سطح انرژی شما و حتی دلباز بودن محیط ایفا می نماید. در ادامه به معرفی انواع آینه در دکوراسیون داخلی به همراه کاربرد هر یک پرداخته ایم:

  • آینه پتینه طرح و رنگ مختلفی دارد و شمایل قدیمی آن فکر شما را برای دکوراسیون داخلی کلاسیک و روستیک آماده می نماید. این نوع آینه ها قیمت بالایی دارند و با توجه به اینکه درخشش بالایی ندارند بیشتر مناسب فضاهای عظیم است.
  • آینه ونیزی که بیشتر به اسم آینه های دکوراتیو در دکوراسیون داخلی پذیرایی استفاده می شوند مناسب سبک دکوراسیون داخلی لاکچری، لوکس و سلطنتی است. قاب این نوع آینه ها مزین به کار دست بوده و قیمت بالایی دارند.
  • آینه دکوراتیو از نوترین مدل های آینه در دکوراسیون داخلی هستند. شکل های تکه تکه، هندسی مختلف مثل مثلثی، مربعی، دایره ای و چند ضلعی، آینه های قدی بلند، آینه های دیواری به فرم های مختلف نمونه هایی از آن هستند. صندلی آینه در دکوراسیون داخلی مخصوصا از نوع دکوراتیو برای سبک مدرن کاملا ثابت شده است.
  • آینه های سنتی برای تزئین دکوراسیون داخلی با آینه کاری در سبک های سنتی، روستیک و کلاسیک بسیار مناسب است. این نوع آینه ها با قاب های چوبی ساده یا منبت کاری شده، کاشی کاری شده، آینه های مسی یا از جنس فیروزه کوبی و مشابه آن به فروش می رسند و تنوع زیادی دارند.

نکات و تکنیک های مهم تزئین دکوراسیون داخلی با آینه کاری

برای اینکه تأثیر دکوراسیون داخلی آینه دیواری، رومیزی یا انواع آن را به وضوح مشاهده کنید باید طبق اصول و قاعده از آینه بهره ببرید. در ادامه چند نکته بسیار مهم را به شما آموزش می دهیم:

  • برای عظیمتر نشان دادن فضا باید چندین کار انجام دهید. مثلا آینه را پشت کمدهای کوتاه، روی دو دیواری که کنار یکدیگر قرار دارند، روی دیوار بین پنجره ها، روی دیوار پشت سینک برای کسانی که در این فضا پنجره ندارند، بالای شومینه یا بین قفسه کتاب ها یا داخل شلف قرار دهید.
  • برای بیشتر کردن نور محیط آینه را روی دیوار بین دو پنجره قرار دهید. با این کار به وسیله می کنید که نور بیشتری وارد فضای شما شده یا اینکه سه پنجره دارید در حالی که آینه یاری به بازتاب بیشتر نور نموده و در نتیجه فضای شما روشن تر شده است.
  • برای مخفی کردن فضاهایی که دوست ندارید در نظر همه معین باشد، بهتر است از آینه بهره ببرید. به اسم مثال روی درب های مخفی منزل لوکس و لاکچری خود را با آینه بپوشانید.
  • برای بلندتر نشان دادن سقف در منازل کوچک به فکر آینه کاری سقف و دیوارها باشید. این آینه ها با بازتاب بیشتر نور سقف شما را بلندتر و محیط داخلی منزل را دلبازتر می نمایند.
  • توجه به فنگ شویی هنگام نصب آینه در دکوراسیون داخلی فوق العاده مهم است. آینه ها به علت بازتاب نور زیبایی منزل را بیشتر می نمایند پس مقابل قسمت های محبوب و مورد علاقه خانه خود نصب کنید.
  • روبروی تخت خواب آینه آویز نکنید. برای روشن تر کردن فضاهای تاریک یا بدون چراغ از آینه یاری بگیرید. همواره محیط منزل را خلوت و منظم نگه دارید در غیر این صورت آینه این بی نظمی را بیشتر نشان می دهند. به هیچ وجه بیش از حد از آینه استفاده نکنید.
منبع: اتاق
انتشار: 31 تیر 1400 بروزرسانی: 31 تیر 1400 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 1833

به "چطور از آینه در دکوراسیون داخلی برای شیک و مجذوب کننده شدن محیط بهره ببرید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور از آینه در دکوراسیون داخلی برای شیک و مجذوب کننده شدن محیط بهره ببرید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید