پچ پوشیدنی هوشمند ایرانی در آمریکا به ثبت رسید

به گزارش مجله توسعه دهنده، به گزارش خبرنگاران به نقل از پژوهشگران پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران، محققان این پژوهشگاه، برای اولین بار در کشور پیروز به ثبت اختراع فناوری ساخت پچ پوشیدنی هوشمند در اداره ثبت اختراعات آمریکا USPTO شدند.

پچ پوشیدنی هوشمند ایرانی در آمریکا به ثبت رسید

حسگر هوشمند ساخته شده به صورت یک پچ پوشیدنی، قادر به آنالیز همزمان بایومارکرهای مهم عرق از جمله گلوکز، لاکتات، کلراید، pH و میزان تعریق به صورت غیر تهاجمی و با حساسیت و گزینش پذیری بالا است.

قیمت بسیار پایین (کمتر از 0.03 دلار)، کارایی بالا، سهولت کاربری، استفاده از فناوری تلفن هوشمند و مواد طبیعی و دوستدار محیط زیستی چون کاغذ و نخ در طراحی و ساخت حسگر و ارائه مدلی مبتنی بر اینترنت اشیا از دیگر مزایای رقابتی و خاص این پچ پوشیدنی هوشمند هستند.

نتایج منتج از مطالعات میدانی به خوبی موید کارایی بالای پچ پوشیدنی هوشمند ساخته شده و پتانسیل کاربردی بالای آن در تشخیص های پزشکی، خود پایشی شرایط سلامتی و سنجش عملکرد ورزشی است.

پچ پوشیدنی هوشمند در راستای سرانجام نامه مقطع کارشناسی ارشد سینا اردلان و تحت راهنمایی دکتر حامد گل محمدی قانع مدیر گروه تحقیقاتی بیوپلتفرم های نانوحسگر و دکتر مریم وثوق در پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران به انجام رسیده است.

این طرح پیشتر در اسفند 1399 پیروز به کسب رتبه نخست در دومین رویداد ملی طراحی و ساخت حسگرهای تشخیصی ستاد زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شده و نتایج آن نیز در سال 2020 در مجله Biosensors and Bioelectronics با ضریب تاثیر 10.6 چاپ شد .

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 22 آبان 1400 بروزرسانی: 22 آبان 1400 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 1972

به "پچ پوشیدنی هوشمند ایرانی در آمریکا به ثبت رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پچ پوشیدنی هوشمند ایرانی در آمریکا به ثبت رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید