پروژه عظیم کاپولا با حضور بازیگران درجه یک شکل می گیرد

به گزارش مجله توسعه دهنده، فرانسیس فورد کاپولا برای ساخت مگالوپولیس با حضور بازیگران برجسته آماده می گردد.

پروژه عظیم کاپولا با حضور بازیگران درجه یک شکل می گیرد

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران به نقل از ددلاین، فرانسیس فورد کاپولا طی دهه ها با قبول کردن ریسک های بزرگ در پروژه هایش توانسته خودش را به اسم یکی از بزرگ ترین فیلمسازان حال حاضر آمریکا معرفی کند. حالا او میخواهد یک بار دیگر روی پروژه رویایی بزرگ خود که مگالوپولیس نام دارد ریسکی بزرگ بپذیرد.

هنوز امور اقتصادی فیلم نهایی نشده، اما کاپولای 82 ساله دوباره روی خودش شرط می بندد و می خواهد بخشی از بودجه فیلم که گفته می گردد ممکن است تا 120 میلیون دلار باشد را پرداخت کند.

کارگردان سه گانه پدرخوانده، اینک آخرالزمان! و مکالمه در حال مذاکره با مجموعه ای درخشان از بازیگران است تا در این فیلم او که چند دهه ایده اش را دارد بازی نمایند.

از بازیگرانی که تا به حال کاپولا با آن ها برای این فیلم صحبت نموده می توان از اسکار آیزک، فارست ویتاکر، کیت بلانشت و جان وویت نام برد. او بعلاوه زندایا، میشل فایفر و جسیکا لانگ را در نظر دارد. علاوه بر این، او میخواهد دوباره با جیمز کان همکاری کند که با ایفای نقش سانی کورلئونه در پدرخوانده تبدیل به یکی از بزرگ ترین ستاره های آن عصر شد.

کاپولا در مصاحبه ای با ددلاین گفت شاید مبارزه اش برای این فیلم خیلی منطقی نباشد و بیشتر مانند جنگی عقیدتی باشد.

او گفت: به نظرم خبر بزرگی که اینجا دیده می گردد این است که من هنوز همان آدمی هستم که 20 سال پیش یا 40 سال پیش بودم. هنوز حاضرم فیلم رویایی ام را بسازم، حتی اگر مجبور باشم از پول خودم استفاده کنم و این قابلیت را دارم که اگر مجبور بشوم 100 میلیون دلار از پولم را بگذارم. نمی خواهم این کار را بکنم، اما اگر مجبور بشوم می کنم.

او افزود: من متعهد به ساختن این فیلم هستم، دوست دارم آن را در پاییز 2022 بسازم. هنوز تمام بازیگرانم تایید نشده اند، اما به میزان ای هست که با اطمینان بگویم این فیلمی به شدت هیجان انگیز خواهد بود. هزینه فیلم چیزی بین 100 تا 120 میلیون دلار خواهد بود که البته امیدوارم بیشتر نزدیک به 100 میلیون دلار باشد.

کاپولا قبلاً در ارتباط با چند فیلم دیگر خودش هم از پولش استفاده نموده بود و هر بار موانع را پشت سر گذاشت. اینک آخرالزمان! که تبدیل به یک فیلم کلاسیک شده به او اطمینان اقتصادی انجام این کار را می دهد.

وی گفت: می دانید که من مالک نگاتیو این فیلم هستم و می دانید چرا؟ چون هیچ کسی آن را نمی خواست؛ و این فیلم این سال ها تقریباً به میزان پدرخوانده عایدی دارد. فیلم هایی مثل این کم پیدا می گردد. همه می خواهند فیلم مارول بعدی را بسازند، اما هیچکس نمی خواهد فیلمی را بسازد که واقعاً با جوانان به شیوه ای امیدبخش ارتباط برقرار می نماید، که نشان بدهد ما در موقعیتی هستیم که می توانیم کنار هم بیاییم و مسائلی که پیش می آید را حل کنیم. این چیزی است که من باور دارم، چیزی است که تم موضوعی فیلم واقعاً درباره اش است.

او گفت: آرمان شهر یعنی صحبت کردن درباره اینکه چطور می توانیم به اسم یک جامعه مسائل را حل کنیم. به نظرم این تغییری هیجان انگیز نسبت به انواع فیلم هایی است که الان دارند به عموم مردم ارایه می شوند. بیشتر به خاطر اینکه این پیام بنیادین را مخابره می نماید که وقتش شده ما در نظر بگیریم این جامعه فعلی تنها مدل در دسترس ما نیست. آرمان شهر به معنی مکالمه میان مردم است، پرسیدن سوال درست است درباره اینکه آیا جامعه فعلی تنها مدل است یا اینکه به خاطر جوانان ما می توانیم انتخاب های بهتری داشته باشیم. این تاثیری است که من امیدوارم این فیلم بتواند داشته باشد؛ و به همین علت حاضر و قابل هستم که رقم بالایی سرمایه گذاری کنم تا آن را به حقیقت تبدیل کنم.

داستان فیلمنامه کاپولا در شهری معاصر به وقوع می پیوندد و در آن به موضوع های روز جامعه پرداخته می گردد، اما ریشه داستان در روم باستان اتفاق می افتد.

او گفت: مفهوم فیلم یک حماسه رومی به شیوه سنتی سسیل بی. دمیل یا بن هور است، اما به شیوه همتایان مدرن با تمرکز بر آمریکا تعریف می گردد. بر پایه توطئه کاتیلینی نوشته شده که از روم باستان می آید. این دوئلی معروف بین یک آریستوکرات به نام کاتیلین که نقشش را اسکار آیزک بازی می نماید و سیسروی معروف است که نقشش را فارست ویتاکر ایفا خواهد نمود. او حالا در دوران یک بحران اقتصادی شهردار نیویورک شده و داستان در رومی نو اتفاق می افتد، یک حماسه رومن که به دوران مدرن آمده است. زمان خاصی در نیویورک مدرن مد نظر نیست، یک تداعی از نیویورک مدرن است که من آن را روم نو می خوانم.

کاپولا می فهمد در صنعتی که پر از فرنچایز ها و فرمول های آشنا شده است، او دارد مخالف جریان حرکت می نماید، اما امیدوار است یک بار دیگر بتواند روی خودش شرط ببندد و برنده گردد.

این کارگردان گفت: چند تامین نماینده اقتصادی خصوصی هم دارم که می خواهم به صورت شراکتی وارد پروژه کنم. مسلماً هر چقدر مجبور شوم پول بیشتری بگذارم پیچیدگی ها بیشتر می گردد، اما قابلیت انجامش را دارم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 12 شهریور 1400 بروزرسانی: 12 شهریور 1400 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 1892

به "پروژه عظیم کاپولا با حضور بازیگران درجه یک شکل می گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پروژه عظیم کاپولا با حضور بازیگران درجه یک شکل می گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید