انتها دوران نصب تابلوی ساحل اختصاصی

به گزارش مجله توسعه دهنده، معاون وزیر کشور با اشاره به اینکه دوران نصب تابلوی ساحل اختصاصی سر آمده است، گفت: دستگاه های دولتی در برطرف تصرف سواحل پیشگام شوند.

انتها دوران نصب تابلوی ساحل اختصاصی

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، بابک دین پرست ظهر آدینه در حاشیه جلسه ستاد آزاد سازی سواحل بندرانزلی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: هر کس به هر نحوی ساحل را تصرف نموده و وارد حریم 60 متری شده باید نسبت به آزاد سازی آن حریم و استفاده برای عموم مردم اقدام کند.

وی با اشاره به اینکه دوران نصب تابلوی ساحل اختصاصی، ورود ممنوع سر آمده است، اضافه کرد: هر سانتیمتر از سواحل کشور متعلق به 80 میلیون ایرانی است.

دین پرست ادامه داد: باید قوانین و مقررات بر اساس جنگ مالی تدوین و قوانین معارضی که در تضاد باهم بوده و موجبات آزار و اذیت مردم را پدید آورده اند احصا گردد.

معاون وزیر کشور با اشاره به تکمیل بانک اطلاعاتی مربوط به میزان تصرفات اشخاص حقیقی و حقوقی و دستگاه های دولتی و غیر دولتی، تاکید نمود: کلیه مکاتبات مربوط به آن در 6 ماه گذشته با دستگاه های اجرایی و نهاد ها و همچنین استانداران و فرمانداران ذیربط برای آزاد سازی سواحل انجام و همه مستندات قانونی نیز ارائه شده است.

دین پرست با اشاره به اتمام مهلت قانونی شش ماهه رئیس جمهور برای آزاد سازی حرایم به دستگاه ها، گفت: متأسفانه 180 کیلومتر از 890 کیلومتر نوار ساحلی در سه استان ساحلی شمال کشور توسط بخش دولتی و غیر دولتی مورد تصرف قرار گرفته که البته بخشی از آن دستگاه ها مانند نهاد های نظامی و انتظامی و گمرکات، بنادر و دریانوردی و یگان های حفاظت محیط زیست و شیلات و منطقه آزاد به دلیل نوع ماموریتشان باید تشریفات قانونی آن صورت پذیرد.

تصویب 2،500 میلیارد تومان اعتبار برای احیای تالاب انزلی

وی با تأکید بر ضرورت همکاری همه دستگاه ها در مورد آخرین شرایط احیای تالاب بین المللی انزلی، ادامه داد: در طول یکسال گذشته وزیر کشور همانگونه که پیگیر موضوع برطرف تصرف سواحل بود، احیای تالاب بین المللی انزلی را نیز در دستور کار قرار داده و با دستوراتی که بر روی نامه های وزیر کشور از سوی معاون اول رئیس جمهور داده شده بیانگر نگاه ویژه از سطح ملی و استانی برای احیای تالاب انزلی است.

دین پرست با اشاره به ارائه سند معینی با چشم انداز معلوم برای فرایند پیگیری ها و تکالیف معین شده برای دستگاه های مسئول همچون محیط زیست، توضیح داد: باید کارگروهی برای احیای تالاب در سطح استان باشد که بتواند با اهتمام همه دستگاه های مرتبط و مسئول تکالیف و وظایف خود را انجام دهد و اکنون که نقشه راه معین شده تحقق آن تنها منوط به اهتمام جدی مدیران و مسئول در سطح استان است.

معاون وزیر کشور با اشاره به تصویب دو هزار و 500 میلیارد تومان اعتبار برای احیای تالاب بندرانزلی، اظهار کرد: مجموعاً 340 کیلومتر نوار ساحلی شمال و جنوب کشور تصرف شده که همه این تصرفات غیر قانونی نیست، چون بخشی از آن ها دارای سابقه بوده و تنها سند و مدارک آن ارائه نشده است.

دین پرست با تاکید بر اینکه در قوانین جاری کشور هیچ مانع و مسئله ای برای برطرف تصرفات وجود ندارد، اضافه کرد: در 4 استان جنوبی و سه استان شمالی کشور بالغ بر 5 هزار هکتار تصرفات اراضی در سواحل داریم.

وی ادامه داد: امیدوارم کار به جایی برسد دولتی ها در عقب نشینی و برطرف تصرف سواحل پیشگام شوند، چون هر کسی حریم ساحل را بسته باید باز کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 26 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 1246

به "انتها دوران نصب تابلوی ساحل اختصاصی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتها دوران نصب تابلوی ساحل اختصاصی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید