مجلس افغانستان: کمیسیون انتخابات طبق سلیقه بعضی تیم های انتخاباتی عمل نکند

به گزارش مجله توسعه دهنده، نمایندگان مردم افغانستان در مجلس این کشور از کمیسیون انتخابات خواستند تا در فرایند اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری براساس خواسته های بعضی تیم های خواس عمل نکند.

مجلس افغانستان: کمیسیون انتخابات طبق سلیقه بعضی تیم های انتخاباتی عمل نکند

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، امیرخان یار معاون اول مجلس نماینده گان افغانستان اعلام نمود: از کمیسیون انتخابات افغانستان می خواهیم تا فعالیت ها و اقداماتش طبق خواسته بعضی تیم های انتخاباتی صورت نگیرد.

وی در صحن علنی این مجلس گفت: اقدامات کمیسیون های انتخاباتی باید براساس قوانین باشد تا فرایند انتخابات ریاست جمهوری افغانستان را با بحران روبرو ننمایند.

فاطمه عزیز دیگر عضو مجلس نمایندگان افغانستان نیز در این باره اذعان داشت: کمیسیون های انتخاباتی نباید تحت تأثیر زورگویی باشند بلکه بصورت مستقل نتیجه انتخابات را به مردم این کشور اعلام نمایند.

هفته جاری بعضی تیم های انتخاباتی از جمله ثبات و همگرایی با اعلام نارضایتی از اقدامات کمیسیون مستقل انتخابات گفته اند که اگر تا شنبه آینده آرای تقلبی باطل نشود تظاهرات و اعتراضات مدنی را راه اندازی خواهند کرد.

عبدالله عبدالله رهبر تیم انتخاباتی ثبات و همگرایی نیز بدون نام بردن از تیم انتخاباتی دولت ساز با انتشار پیامی در صفحه فیسبوکش نوشت: کمیسیون انتخابات به دستور یک تیم انتخاباتی عمل می نماید، استقلال کمیسیون زیر سوال رفته و نتیجه کار آن ها نیز مشروعیت ندارد.

این در حالی است که کمیسیون انتخابات افغانستان از دولت این کشور خواسته تا در فرایند انتخابات ریاست جمهوری مداخله کند، اما با واکنش تیم های انتخاباتی و فعالان رسانه ای و سیاسی روبرو شده است.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 24 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 716

به "مجلس افغانستان: کمیسیون انتخابات طبق سلیقه بعضی تیم های انتخاباتی عمل نکند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجلس افغانستان: کمیسیون انتخابات طبق سلیقه بعضی تیم های انتخاباتی عمل نکند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید