وقتی متوجه می شویم که در حال تماشا رؤیا هستیم، آیا داروهای دسته مهار کننده های استیل کولین استراز منجر به رؤیاهای شفاف می شوند؟

به گزارش مجله توسعه دهنده، تا تجربه اش نکرده باشید، نمی دانید که چه حالی دارد. رؤیای شفاف یا Lucid Dream را می گویم! این یک تجربه باورنکردنی و حیرت انگیز. جادویی و دوست دارید دوباره تکرار گردد.

وقتی متوجه می شویم که در حال تماشا رؤیا هستیم، آیا داروهای دسته مهار کننده های استیل کولین استراز منجر به رؤیاهای شفاف می شوند؟

در حین رویاهای شفاف ما خودمان متوجه می شویم که در حین رؤیا تماشا هستیم. حتی در مواردی خودمان می توانیم روی رؤیای خودمان تاثیر هم بگذارید.من خودم شخصا چهار پنج باری این مسئله را تجربه نموده ام، اما الان سه چهار سالی است که برایم تکرار نشده.

می دانم که یک مقدار یاد فیلم تلقین یا اینسپشن نولان افتاده اید.

متأسفانه، فقط نیمی از ما رویا های شفافی را در زندگی خود تجربه می کنیم و کوشش ها برای ایجاد و القای این پدیده نتایج متفاوتی به همراه داشته است. اما مطالعه ای که در سال 2018 منتشر شد، یکی از موثرترین روش های القای رویای شفاف را نشان داد.

محققان دانشگاه ویسکانسین -مدیسون و موسسه Lucidity در هاوایی با تکیه بر تحقیقات قبلی خود می خواستند آنالیز نمایند که چگونه مواد شیمیایی موسوم به مهار نماینده های استیل کولین استراز (AChEls) می توانند رویای شفاف را برانگیزانند.

تصور می گردد که انتقال دهنده عصبی استیل کولین به تعدیل خواب REM یاری می نماید و AChEls با مهار آنزیمی (به نام استیل کولین استراز) که استیل کولین را غیرفعال می نماید، به تجمع آن در مغز یاری می نماید.

محققان از یک داروی رایج که برای درمان کاهش حافظه در بیماری آلزایمر استفاده می گردد-معروف به گالانتامین galantamine - که یک AChEI با زمان پاسخ سریع است و فقط عوارض جانبی خفیفی دارد، استفاده کردند.

محققان 121 شرکت نماینده را به کار گرفتند تا ببینند این دارو چه تاثیری بر ایجاد رؤیای شفاف در آنها دارد.

البته این داوطلبان از بین کسانی انتخاب شده بودند که به رؤیای شفاف علاقه داشتند و بعلاوه آموزش هایی را با پروتکل های القای رویای شفاف (از جمله آنچه به اسم تکنیک MILD شناخته می گردد) گذرانده بودند.

وقتی این آموزش شناختی با گالانتامین ترکیب شد، نتایج خارج از تصور بودند.

در طول سه شب متوالی، شرکت نمایندگان دوز های بیشتری از دارو را مصرف کردند، که با دارونما آغاز شد، سپس 4 میلی گرم، سپس 8 میلی گرم در شب آخر استفاده شد.

هر شب، شرکت نمایندگان 4.5 ساعت پس از خاموش شدن چراغ بیدار می شدند، تکنیک های القای خواب خود را تمرین می کردند، کپسول خود را مصرف می کردند و دوباره به خواب می رفتند.

به نظر می رسد که ترکیبی از تکنیک القایی همراه با داروی آلزایمر واقعاً به تحریک رویا های شفاف یاری می نماید و دوز بالاتر نتیجه قوی تری را به همراه دارد.

هنگام مصرف دارونما ، 14 درصد از شرکت نمایندگان یک خواب شفاف را گزارش کردند، اما با مصرف 4 میلی گرم این مقدار به 27 درصد افزایش یافت و با 8 میلی گرم به 42 درصد افزایش یافت. دوز.

محققان در مقاله خود در سال 2018 نوشتند: این پروتکل ترکیبی به 69 نفر از 121 شرکت نماینده (57 درصد) اجازه داد که حداقل هر دو شب یکبار رؤیای شفاف ببینند.

این تحقیق از آنجا مهم است که علاوه بر یاری به مردم برای داشتن رویا های فوق العاده، می توانند به کنترل آنچه اتفاق می افتد هم منجر گردد. بعلاوه می تواند به شرح ارتباط بین رویا های شفاف و هوشیاری بپردازد و به افراد یاری کند تا با ترس خود روبرو شده و آسیب های را در حالت ایمن در خواب درمان نمایند.

اخطار و درخواست توجه:

این فقط یک تحقیق زیر نظر پزشکان متخصص بود، به هیچ اسم با گالانتامین روی خودتان آزمایش نکنید. هر دارویی ممکن است عوارض جانبی خطرناک داشته باشد.

منبع: sciencealert

منبع: یک پزشک
انتشار: 12 مهر 1400 بروزرسانی: 12 مهر 1400 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 1925

به "وقتی متوجه می شویم که در حال تماشا رؤیا هستیم، آیا داروهای دسته مهار کننده های استیل کولین استراز منجر به رؤیاهای شفاف می شوند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وقتی متوجه می شویم که در حال تماشا رؤیا هستیم، آیا داروهای دسته مهار کننده های استیل کولین استراز منجر به رؤیاهای شفاف می شوند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید