ورود نیرو های حافظ صلح روسیه به استپاناکرت

به گزارش مجله توسعه دهنده، وزارت دفاع روسیه از ورود نیرو های حافظ صلح خود به شهر استپاناکرت، مرکز منطقه قره باغ کوهستانی خبر داده است.

ورود نیرو های حافظ صلح روسیه به استپاناکرت

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبر گزاری دانشجو، وزارت دفاع روسیه روز پنجشنبه گفت نیرو های حافظ صلح روسی به شهر استپاناکرت، مرکز منطقه قره باغ کوهستانی ورود پیدا نموده اند.

خبر گزاری اسپوتنیک در حالی این خبر را اعلام نموده که پیشتر وزارت خارجه روسیه نیز تأکید نموده بود فقط صلح بانان روسی در خط تماس واقع در منطقه قره باغ مستقر خواهند شد.

دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین همچنین امروز (پنجشنبه) با رد هرگونه حضور نظامیان ترکیه ای در نیرو های صلح بان که قرار است در خط تماس واقع در منطقه قره باغ مستقر شوند، گفت: نیرو های حافظ صلح در قره باغ فقط روسی خواهند بود و هماهنگی ها با ترکیه در این زمینه به وسیله مرکزی در آذربایجان هست.

بامداد سه شنبه بود که نیکل پاشینیان نخست وزیر ارمنستان خاطرنشان کرد توافقنامه ای را با روسیه و جمهوری آذربایجان برای سرانجام دادن به جنگ در قره باغ امضا نموده است.

این توافق شامل استقرار نیرو های حافظ صلح روسیه به مدت 5 سال در مناطق مورد تنش در قره باغ کوهستانی و مذاکرات برای حل و فصل این بحران طی این مدت است.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه نیز درباره این توافق گفته بود: نیرو های حافظ صلح در منطقه قره باغ کوهستانی مستقر خواهند شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 22 آذر 1399 بروزرسانی: 22 آذر 1399 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 1425

به "ورود نیرو های حافظ صلح روسیه به استپاناکرت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود نیرو های حافظ صلح روسیه به استپاناکرت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید