روسیه: آمریکا در دریای سیاه به دنبال دشمن می شود

به گزارش مجله توسعه دهنده، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: مانورهای نظامی آمریکا با متحدانش در دریای سیاه، آشکارا جنبه ضدروسی داشته، تحریک آمیز است و صلح و امنیت منطقه و قاره اروپا را در معرض خطر قرار می دهد.

روسیه: آمریکا در دریای سیاه به دنبال دشمن می شود

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، ماریا زاخارووا سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه در مصاحبه ای خاطرنشان کرد که مانورهای مشترک نظامی آمریکا و ترکیه در آب های ساحلی دریای سیاه بطور واضح جهت گیری ضدروسی دارند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

وی گفت: برای همه آشکار است که این مانور ها علیه روسیه جهت گیری شده است. آنها در نزدیکترین فاصله از مرزهای ملی و در آب های ساحلی دریای سیاه انجام می گیرند و به شدت صلح و امنیت منطقه را در معرض خطر قرار می دهند. به نظر می رسد که ناوگان ششم نیروی دریایی آمریکا صبر ندارد که در دریای سیاه برای خود دشمن پیدا کند. این کار آنها اقدامی بی فایده است.

زاخارووا یادآور شد، اظهارات مقامات پنتاگون و وزارت خارجه آمریکا در این رابطه که این مانورهای مشترک واشنگتن به همراه متحدانش در منطقه گویا برای یاری به تقویت امنیت در اروپاست، کاملاً جنبه تحریک آمیز دارد. به گفته وی، برای تقویت امنیت در قاره اروپا، مقامات واشنگتن باید از نفوذ خود بر دولت اوکراین استفاده کند تا کی یف توافقات مینسک را اجرا کند.

این دیپلمات ادامه داد: من فکر نمی کنم که در آینده نزدیک بتوان از بهبود روسیه و آمریکا صحبت به میان آورد و ما چنین دورنمایی را حداقل برای ما ه های آینده مشاهده نمی کنیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه همچنین بعید ندانست که نشست جدیدی درباره افغانستان در مسکو برگزار گردد. زاخارووا یادآور شد که در صورت ضرورت و اگر همه طرفین علاقه مند باشند، مسکو بار دیگر آمادگی میزبانی این مذاکرات را خواهد داشت.

اخراج یک دیپلمات استونیایی و عدم کوشش اتحادیه اروپا برای بهبود روابط با مسکو

این دیپلمات اطلاع داد که روسیه یکی از کارکنان سفارت استونی در مسکو را در پاسخ به اعلام یکی از دیپلمات های روسی بعنوان عنصر نامطلوب از سوی مقامات تالین، اخراج کرد. به گفته وی، مسکو بطور پیگیرانه خط مشی توسعه روابط حسن همجواری با تمامی کشورهای همسایه، از جمله جمهوری استونی را در پیش گرفته است. لی برای رسیدن به این هدف، احتیاج به تمایل دوجانبه وجود دارد که متاسفانه طرف استونیایی بار دیگر عدم آمادگی خود برای بهبود اوضاع و اجتناب از اقدامات غیردوستانه را با اخراج یک دیپلمات روس نشان داده است.

ماریا زاخارووا در پاسخ به سئوال دیگری، تأکید کرد که مقامات مسکو از تصمیم احتمالی اتحادیه اروپا درباره بهبود روابط دوجانبه، در صورت اظهارات مناسب بروکسل در این خصوص استقبال می نماید، ولی این انتخاب مسکو نبوده و کوششی در این راستا انجام نخواهد داد.

وی اضافه کرد: اروپا و آنچه امروزه اتحادیه اروپا نامیده می گردد، مکرراً در طول تاریخ خود برخلاف منافعش عمل نموده، تنها به این دلیل که به آن سمت سوق داده شده است. مسلماً طرف روسی علاقه مند به توسعه روابط تجاری و مالی با کشورهای اروپایی است، ولی این انتخاب باید دوجانبه بوده و از سوی بروکسل نیز این تمایل وجود داشته باشد. نچه امروزه آن

هیچ مورد نقض آتش بسی در منطقه قره باغ مشاهده نشده است

سخنگوی وزارت خارجه روسیه همچنین خاطرنشان کرد که اوضاع در منطقه مناقشه قره باغ طی روزهای اخیر کاملاً آرام و با ثبات است و هیچ موردنقض رژیم آتش بس در منطقه ثبت نشده است.

وی یادآور شد که نیروهای حافظ صلح روسی فرایند اوضاع در منطقه قره باغ را با دقت زیر نظر داشته و به انجام وظایف خود در پاکسازی مناطق از وجود مواد منفجره و تأمین امنیت بازگشت پناهجویان به خانه های خود ادامه می دهند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 12 فروردین 1400 بروزرسانی: 12 فروردین 1400 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 1639

به "روسیه: آمریکا در دریای سیاه به دنبال دشمن می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه: آمریکا در دریای سیاه به دنبال دشمن می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید