تور ارزان یونان: واکنش وزیر دفاع ترکیه به خریدهای تسلیحاتی نو یونان

به گزارش مجله توسعه دهنده، وزیر دفاع ترکیه درباره خرید تسلیحات تازه از سوی یونان از کشورهای مختلف گفت: این تسلیحات برای دفاع بسیار زیاد است اما برای مقابله با ترکیه بسیار کم است.

تور ارزان یونان: واکنش وزیر دفاع ترکیه به خریدهای تسلیحاتی نو یونان

سفر با تور ارزان یونان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، خلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه روز یکشنبه در مورد خریدهای تسلیحاتی اخیر یونان از کشورهای غربی گفت: در آخرین دیداری که با همتای یونانی داشتم به او گفتم که نباید ما بلکه وزرای توریسم و گردشگری باید با یکدیگر تبادل نظر نمایند. توریسم را توسعه دهیم.

وی اضافه نمود: آنها ترکیه را یک تهدید خارجی قلمداد نموده و به عنوان یک تهدید به جهان نشان می دهند تا مزیتی برای خود ایجاد نمایند.

وزیر دفاع ترکیه با بیان اینکه شرایط مالی یونان تعیین است و آنها در شرایط سختی به سر می برند، گفت: با این وجود بشدت در پی خرید تسلیحات گرانقیمت هستند. بودجه دفاعی را افزایش می دهند.

آکار ادامه داد: ما در ناتو، با یونان همپیمان هستیم. یونان با کشورهای عضو ناتو انواع توافقنامه ها و یادداشتهای تفاهم را به امضا می رساند. در حالیکه سازمان ناتو وجود دارد این توافقنامه ها برای چیست؟ این تجهیز تسلیحاتی برای مقابله با کیست؟ می پرسیم که این مسلح شدن برای چیست؟ برای دفاع عادی بسیار زیاد است، برای(مقابله با) ترکیه بسیار کم. آنها ادعاهایی که فراتر از توانشان است را مطرح می نمایند و به این ادعاها ادامه می دهند. ایجاد همپیمانی در سازمان ناتو، این نهاد را تضعیف می نماید.

طی سالهای گذشته روابط ترکیه و یونان فراز و نشیب زیادی را تجربه نموده و دو طرف علیرغم داشتن جلسات مشورتی در حوزه های سیاسی و نظامی طی سال گذشته اما همچنان علیه یکدیگر اظهارات و اقدامات تحریک آمیزی را مرتکب می شوند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 27 دی 1400 بروزرسانی: 27 دی 1400 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 2041

به "تور ارزان یونان: واکنش وزیر دفاع ترکیه به خریدهای تسلیحاتی نو یونان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان یونان: واکنش وزیر دفاع ترکیه به خریدهای تسلیحاتی نو یونان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید